search icon

Επιχειρήσεις

Νίκος Αντωνίου (PJ Tech Catalyst): Αποδόσεις έως και 7 φορές πάνω από την επένδυση σε 3 εταιρείες που πέτυχαν exit

Το fund πούλησε τη συμμετοχή του σε τρεις startups που κατάφεραν να κλείσουν συμφωνίες εξαγοράς με εταιρείες κολοσσούς σε διεθνές επίπεδο, ενώ άλλη μία βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση της συμφωνίας

Με εντυπωσιακές αποδόσεις, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασαν ακόμη και το επταπλάσιο του επενδεδυμένου κεφαλαίου, πούλησε το PJ Tech Catalyst Fund τη συμμετοχή του σε τρεις επιχειρήσεις, οι οποίες κατάφεραν να κλείσουν συμφωνίες εξαγοράς με εταιρείες κολοσσούς σε διεθνές επίπεδο.

«Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 το PJ Tech Catalyst Fund (JEREMIE Fund), συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ, στο οποίο συμμετέχουν οι EIF και Τράπεζα Πειραιώς σε ποσοστό 70% και 30% αντίστοιχα, είχε επενδύσει σε 21 καινοτόμες startups», τονίζει στο «business stories» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Νίκος Αντωνίου, αποκαλύπτοντας πως το τελευταίο διάστημα γίνονται συζητήσεις για συνέχιση της επενδυτικής δραστηριότητας.

Από τις εταιρείες αυτές που περιλαμβάνονται στο portfolio του PJ, τρεις πέτυχαν το πολυπόθητο exit (Pollfish, Radiojar και ReEmbed), ενώ ακόμη μία -η Accusonus- φέρεται να βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση μιας συμφωνίας-ορόσημο για το εγχώριο αλλά και το διεθνές οικοσύστημα με τη Meta Platforms (πρώην Facebook).

Αλλες 10 εταιρείες εξακολουθούν να είναι ενεργές στο χαρτοφυλάκιο του PJ, μεταξύ των οποίων οι Novoville, Douleutaras, ORamaVR, Centaur Analytics, PVPRO, Intale, Mist.io και ParkAround, ενώ οι υπόλοιπες δεν κατάφεραν να προχωρήσουν.

Περιγράφοντας τα χαρακτηριστικά που πρέπει να εμφανίζει μία επιχείρηση προκειμένου να κερδίσει τη στήριξη του PJ, ο κ. Αντωνίου αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Πρωτίστως εστιάζουμε στις ικανότητες και στον δυναμισμό της ομάδας να εκτελεί το όραμα που μας παρουσιάζει, στη δημιουργία ενός καινοτόμου τεχνολογικού προϊόντος που καλύπτει μία σημαντική ανάγκη σε μια μεγάλη αγορά, στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του προϊόντος, στη στρατηγική εμπορικής ανάπτυξης στην αγορά (go to market strategy/commercialisation strategy) και στην εμπορική εξωστρέφεια της startup».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το εγχώριο οικοσύστημα τρέχει με γρήγορους ρυθμούς, διαθέτοντας πλέον όλα τα εχέγγυα ώστε να καταστεί σημαντικός πυλώνας της οικονομίας.

«Το 2012, έτος κατά το οποίο ιδρύθηκε το PJ, δεν υπήρχαν σημαντικά κεφάλαια που θα αναλάμβαναν το ρίσκο για μια ενδεχόμενη επένδυση σε startups. Πλέον αυτά υπάρχουν και για κάθε ένα ευρώ που επενδύεται από ελληνικά VCs έρχονται περίπου άλλα τρία ευρώ από ξένα funds να συν-επενδύσουν», υπογραμμίζει ο κ. Αντωνίου, εκτιμώντας πως το αμέσως επόμενο διάστημα θα αυξηθεί ο αριθμός των εταιρειών που θα αγγίξουν αποτιμήσεις πολύ κοντά σε αυτές των «μονόκερων», με τη Viva να αποτελεί ήδη τον πρώτο «μονόκερο» του ελληνικού οικοσυστήματος.

3+1 exits για το PJ

Το πλέον πρόσφατο exit που «μετρά» το PJ είναι αυτό της Pollfish. Η εταιρεία, που δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2013 από τους Γιάννη Παπαδάκη, Ανδρέα Βούρκο, Γιάννη Ζαούδη και Ζήση Μπέλλα, ανακοίνωσε στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου την πώλησή της στην αμερικανική Prodege, με έδρα την Καλιφόρνια.

Η Pollfish είναι μία ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει σε εταιρείες και ιδιώτες να πραγματοποιούν έρευνες αγοράς (online market research) χρησιμοποιώντας ένα εύχρηστο διαδραστικό ερωτηματολόγιο (online mobile survey). Η εταιρεία μέσω της πλατφόρμας που έχει δημιουργήσει έχει τη δυνατότητα να διανέμει τα ερωτηματολόγια στα κινητά τηλέφωνα περισσότερων από μισό δισεκατομμύριο καταναλωτών σε όλο τον κόσμο και να λαμβάνει απαντήσεις με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο.

Η Prodege από την πλευρά της είναι μία μεγάλη αμερικανική εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ, δημοσκοπήσεων καταναλωτών και έρευνας αγοράς. Μέσω της δυναμικής πλατφόρμας της μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων και διαφημιστικές εταιρείες μπορούν να αντλούν στοιχεία που αφορούν το προφίλ των καταναλωτών τους, έτσι ώστε να δημιουργούν στοχευμένες δράσεις μάρκετινγκ και να σχεδιάζουν καταναλωτικά προϊόντα που έχουν απήχηση στο κοινό τους.

Το 2019 ολοκληρώθηκε η πώληση της Radiojar στην αμερικανική εταιρεία iHeartMedia, η οποία μέσω της θυγατρικής της RCS εξυπηρετεί περισσότερες από 9.000 εταιρείες εκπομπής ψηφιακής, τηλεοπτικής, καλωδιακής και δορυφορικής μουσικής παγκοσμίως.

Η Radiojar που ήταν μία από τις πρώτες νεοφυείς επιχειρήσεις τις οποίες στήριξε χρηματοδοτικά το PJ, επενδύοντας περίπου 750.000 ευρώ, ιδρύθηκε το 2011 και είχε αναπτύξει μία πλατφόρμα διαχείρισης αλλά και λειτουργίας διαδικτυακών ραδιοφωνικών σταθμών. Εν ολίγοις, επέτρεπε σε έναν ερασιτέχνη να δημιουργήσει έναν σταθμό από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου μέσα από το PC του.

Deal με την AirMedia έκλεισε με τη σειρά της η ReEmbed του Αλέξανδρου Παπασπυρίδη που προσέφερε ένα video player υπό τη μορφή software plugin.

Θέμα χρόνου φαίνεται πως είναι η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Accusonus από τη Meta Platforms. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2013 στην Πάτρα από τον Αλέξανδρο Τσιφλίδη και τον Ηλία Κοκκίνη (σ.σ. αργότερα προστέθηκε στο team και ο Michael Tzannes, αναλαμβάνοντας ρόλο συμβούλου και επενδυτή) ήταν από τις πρώτες παγκοσμίως η οποία εισήγαγε το λεγόμενο AI στην ψηφιακή μουσική παραγωγή και επεξεργασία, ενώ υποστηρίχθηκε χρηματοδοτικά από το PJ ήδη από το 2016. Οι πληροφορίες θέλουν τη Meta να ιδρύει τη Meta Hellas, θυγατρική εταιρεία με ελληνικό ΑΦΜ και να δημιουργεί την προοπτική απασχόλησης σημαντικού αριθμού εργαζομένων και στη χώρα μας.

Διαβάστε ακόμη 

Μάχες για τα σιτηρά, ακριβαίνει το ψωμί και χιλιάδες προϊόντα

Καιρός: Πτώση της θερμοκρασίας και χιόνια – Απαγορευτικό σε βαρέα οχήματα (vid)

Το μεγάλο «μυστικό» του πολέμου: Ο θησαυρός που βρίσκεται στο υπέδαφος της Ουκρανίας

Exit mobile version