Ένας μεγάλος κύκλος επενδύσεων μπορεί να έκλεισε πέρυσι για την Elvial εν τούτοις η γνωστή βιομηχανία διέλασης αλουμινίου της οικογένειας του κ. Δημήτρη Τζίκα που εξάγει το 75% της παραγωγής της ετοιμάζεται να ανοίξει έναν νέο με διπλό στόχο. Ο πρώτος αφορά την ψηφιακή ολοκλήρωση της παραγωγικής της βάσης στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο διέλασης στο Κιλκίς ώστε να μετατραπεί σε smart factory και ο δεύτερος αφορά αφενός την επέκταση της εταιρείας στις ΗΠΑ με σημαντικές προσδοκίες και αφετέρου την ενίσχυση της θέσης της στην ελληνική αγορά εν μέσω του οικοδομικού “οργασμού” των τελευταίων ετών.
Σε ενημερωτική εκδήλωση στην έδρα της εταιρείας στο εργοστάσιο του Κιλκίς η διευθύνουσα σύμβουλος της Elvial κα Ασημίνα Τζίκα ανακοίνωσε πως το νέο επενδυτικό πρόγραμμα με στόχο την ψηφιακή ολοκλήρωση της εταιρείας που θα κουμπώσει στα ήδη αυτοματοποιημένα συστήματα ώστε να εξελιχθεί σε έξυπνο εργοστάσιο θα έχει ένα μπάτζετ γύρω στα 8 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει άλλα δύο “Experience Centers” στα πρότυπα του προτύπου που δημιούργησε στην Αθήνα όπου ο επισκέπτης δεν μπαίνει μόνο σε έναν εκθεσιακό χώρο αλλά κάθε πελάτης μπορεί με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων και του Virtual Reality να δει ακριβώς τις εφαρμογές που επιθυμεί. Οι νέες δομές αναμένεται να γίνουν στη Θεσσαλονίκη και το Βελιγράδι, όπου η Elvial έχει σημαντική παρουσία, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τη διετία. Η κάθε μία έχει ένα μπάτζετ 4 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Δημήρης Τζίκας (ELVIAL): Από το Κιλκίς θέλει να κατακτήσει την Ευρώπη
Σε επόμενη φάση αναμένεται και η αξιοποίηση του πρώην εργοστασίου της πτωχευθείσας Almaco που η Elvial αγόρασε κατά τη διάρκεια πλειστηριασμού.
Ως εκ τούτου για την επόμενη διετία έχει διαμορφωθεί ήδη να επενδυτικό πλάνο 16 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον πως η εταιρεία την τετραετία 2020 – 2023 προχώρησε σε επενδύσεις 28 εκατ. ευρώ ενώ απ’ το 2005, όταν η εταιρεία έστησε τις βάσεις στο νέο εργοστάσιο διέλασης το ύψος των συνολικών επενδύσεων έχει φθάσει τα 118 εκατ. ευρώ όλα στην κατεύθυνση των υποδομών και του τεχνολογικά προηγμένου εξοπλισμού.
“Πρόκειται για ένα νούμερο εξαιρετικά μεγάλο αν αναλογιστεί κανείς τα μεγέθη μας. Ωστόσο ξέραμε πως ήταν μονόδρομος. Απ’ το 2005 δεν κάναμε διανομή μερισμάτων αλλά όλα τα κέρδη επανεπενδύονταν στο εργοστάσιο”, σημείωσε η ίδια. “Η αγορά αλλάζει συνεχώς. Σε έναν οργανισμό που μεγαλώνει δίνουμε σημασία στους ανθρώπους μας”, πρόσθεσε μεταξύ άλλων.
Η Elvial, όπως είπε η κα Τζίκα κατέγραψε πτώση του τζίρου της το 2023 από τα επίπεδα ρεκόρ του 2022, κυρίως λόγω της υποχώρησης των χρηματιστηριακών τιμών των πρώτων υλών μετά την εκτίναξη του 2022. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 121 εκατ. ευρώ έναντι του ρεκόρ των 153 εκατ. ευρώ το 2022. Η υποχώρηση του όγκου των πωλήσεων ήταν 3%, σύμφωνα με την Πρόεδρο της εταιρείας κα Τάνια Τζίκα. “Μία εξαιρετική επίδοση εάν αναλογιστείτε ότι το 75% της παραγωγής μας κατευθύνεται σε εξαγωγές και το φρένο που υπήρξε πέρυσι στη ζήτηση στο εξωτερικό”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η εκτίμηση της διοίκησης για φέτος με βάση τις έως τώρα παραγγελίες αλλά και τις διακυμάνσεις των τιμών της πρώτης ύλης είναι μεταξύ 135 και 140 εκατ. ευρώ, όπως είπε. Το 2023 τα EBITDA της εταιρείας ήταν 19 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη αναμένεται να διαμορφωθούν περίπου στα 9 εκατ. ευρώ.
Στα κατασκευαστικά έργα που έχει τοποθετήσει προϊόντα της είναι το νέο Μινιόν καθώς και το Grand Hyatt Hotel στη λεωφόρο Συγγρού. Επίσης, συστήματα αλουμινίου θα τοποθετηθούν στο νέο κτίριο της PwC στη λεωφόρο Κηφισίας
Η είσοδος στις ΗΠΑ
Από στρατηγικής άποψης η Elvial έχει θέσει δύο σημαντικούς στόχους. Ο πρώτος είναι η επέκταση των μεριδίων στην ελληνική αγορά, η οποία έπειτα από αρκετά χρόνια κινείται εξαιρετικά ανοδικά την ώρα που οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές εμφανίζουν κάμψη λόγω του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος. Ο δεύτερος στόχος αποτελεί η αγορά της Βόρειας Αμερικής, όπου η εταιρεία το τελευταίο διάστημα χτίζει συνεργασίες προκειμένου σε πρώτη φάση να χτυπήσει σημαντικά έργα, όπως εξηγούσε από την πλευρά της η Πρόεδρος της εταιρείας κα Τάνια Τζίκα. “Εντός εξαμήνου θα έχουμε ολοκληρώσει τις πιστοποιήσεις του συνόλου των προϊόντων μας, οπότε θα ξεκινήσουμε την προσπάθεια διείσδυσης”, εξήγησε διευκρινίζοντας ότι αυτό θα γίνει μέσω κατασκευαστικών ομίλων και όχι κάποιας θυγατρικής. “Η αμερικανική αγορά είναι μεγάλη και ανθεκτική, όπως έχει αποδείξει και η πρόσφατη ιστορία. Ελπίζουμε σε βάθος τριετίας να επιτύχουμε η αμερικανική αγορά να παράγει το 10% του κύκλου εργασιών μας”, τόνισε.
Περί στρατηγικής συμμαχίας
Σε ερώτηση του newmoney για το εάν η οικογένεια σκοπεύει να πουλήσει μετοχές της εταιρείας (λόγω τυχόν εισαγωγής στο Χ.Α. ή μέσω κάποιας στρατηγικής συμμαχίας) η ίδια ήταν αρνητική, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό ένα τέτοιο ενδεχόμενο υπό προϋποθέσεις. «Είμαστε συναισθηματικά δεμένοι με την επιχείρηση που δημιούργησαν οι γονείς μας. Αυτό που θέλουμε είναι να αφήσουμε μία κληρονομιά (legacy) και φυσικά να αντέξει η εταιρεία στο χρόνο. Αν αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην αυστηρά οικογενειακή μορφή της εταιρείας θα φανεί. Εάν πάλι μπορούμε με μία συνεργασία με κάποιον ξένο όμιλο να ωθήσουμε ακόμα πιο ψηλά την εταιρεία θα το δούμε. Προς το παρόν πάντως δεν υπάρχει κάτι», απάντησε η κα Τζίκα, ξεκαθαρίζοντας πάντως πως η Elvial δεν θα μπορούσε να συγχωνευτεί με κάποια ελληνική εταιρεία στο πλαίσιο της τάσης συγκέντρωσης που εκδηλώθηκε λόγω της κουλτούρας και των αρχών της οικογένειας.
Σημαντικό στοιχείο της φιλοσοφίας, σύμφωνα με την πρόεδρο της εταιρείας κα Τάνια Τζίκα , είναι η εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς όπως η ασφάλεια. Σε αυτό το πλαίσιο χρηματοδοτεί κύκλους σπουδών όπως είναι μεταπτυχιακά προγράμματα. Σημειώνεται ότι σήμερα η Elvial απασχολεί 490 άτομα προσωπικό.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τον Δημήτρη Τζίκα και τη σύζυγο του Μαρία το 1990 με μεγάλο κόπο, δουλειά και θυσίες λίγο καιρό μετά την έξοδο του απ’ την εταιρεία διέλασης αλουμινίου Almaco. Οι μόλις 1 εκατ. δραχμές οικογενειακές οικονομίες έως τότε αποτέλεσαν τη βάση να ξεκινήσει μία επιχειρηματική προσπάθεια που οδήγησε σε μία απ’ τις πλέον εξωστρεφείς βιομηχανίες της χώρας. Οι κόρες τους, Τάνια και Ασημίνα, αποτελούν τη δεύτερη γενιά που τα τελευταία χρόνια έχουν αναλάβει το “τιμόνι” της βιομηχανίας.
Διαβάστε ακόμη
3+1 στοιχήματα τον Μάρτιο για την ελληνική οικονομία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ