Με νέες επενδύσεις που τον θέτουν σε θέση ετοιμότητας για την επόμενη μέρα απαντά ο όμιλος FOURLIS, με τη διοίκησή του μάλιστα να εκτιμά ότι η φετινή θα είναι χρονιά-ορόσημο για το μέλλον του.
«Η περσινή χρονιά, αν και ξεκίνησε δυναμικά, ήταν από τις δυσκολότερες της τελευταίας δεκαετίας», σημειώνει ο Πρόεδρος του ομίλου Βασίλης Φουρλής.
Και συνεχίζει: «Αν και ο όμιλος FOURLIS διαχειρίστηκε αποτελεσματικά την οικονομική κρίση του διαστήματος 2010-2020, η πανδημία είχε πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά. Πέρα από την οικονομική ανασφάλεια που ένιωθε ο μέσος καταναλωτής, οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να διαχειριστούν και την ασφάλεια της υγείας, των εργαζομένων και των καταναλωτών. Ο όμιλος FOURLIS, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να διασφαλίσει την επιχειρηματική του συνέχεια. Τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης βοήθησαν ως έναν βαθμό, σε καμιά περίπτωση όμως δεν υποκατέστησαν το έσοδο των φυσικών καταστημάτων».
Για τον ίδιο, σημαντικό ήταν το γεγονός ότι ο όμιλος κατάφερε να κινηθεί ομαλά και στην υλοποίηση του επενδυτικού του πλάνου προκειμένου να προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα.
«Μέσα στο 2020 εγκαινιάσαμε το νέο Flagship store της Intersport, στην οδό Ερμού, καθώς και το ηλεκτρονικό της κατάστημα σε Ρουμανία και Βουλγαρία, το νέο κατάστημα The Athlete’s Foot, επίσης στην οδό Ερμού, καθώς και το ηλεκτρονικό της κατάστημα σε Ελλάδα, Κύπρο και Τουρκία και, τέλος, το νέο μικρού μεγέθους 8.000 τ.μ. κατάστημα ΙΚΕΑ στη Βάρνα της Βουλγαρίας. Παράλληλα, κατά το 2ο κύμα της πανδημίας σχεδιάσαμε τα καταστήματα “νέας γενιάς” ΙΚΕΑ.
Πρόκειται για καταστήματα μικρού μεγέθους, περίπου 2.000 τ.μ., που θα ανανεώσουν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα, με μικρότερα, αλλά σύγχρονα καταστήματα, που μπορούν να ενταχθούν εύκολα στον αστικό ιστό, διευκολύνοντας την ταχύτερη πρόσβαση, τη διαδικασία των αγορών, αλλά και την επιλογή μέσα από την πλήρη γκάμα των προϊόντων ΙΚΕΑ. Το πρώτο λειτουργεί ήδη στον Πειραιά, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη ένα στην Αθήνα και ένα στη Σόφια. Αντίστοιχα, προγραμματίζεται η λειτουργία 4 νέων καταστημάτων Intersport, εκ των οποίων 2 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο και 1 στη Βουλγαρία, ενώ δρομολογείται και η αναβάθμιση 12 υφιστάμενων σημείων. Στην αρχή του 2022 θα τεθεί σε λειτουργία το πλήρως αναβαθμισμένο Logistic Center Οινοφύτων, επένδυσης ύψους 11 εκατ. ευρώ, με την τοποθέτηση Υψηλής Τεχνολογίας Αυτοματοποιημένου Εξοπλισμού για τη διακίνηση των προϊόντων αθλητικών ειδών, τόσο προς τα φυσικά καταστήματα όσο και προς τους καταναλωτές των ηλεκτρονικών καταστημάτων των Intersport και Athlete’s Foot σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο. Το σύστημα θα παρέχει ευελιξία ως προς την επεξεργασία άμεσης αναπλήρωσης αποθεμάτων και ηλεκτρονικών παραγγελιών δίνοντας τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης του e-commerce».
Στην υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου έχει βοηθήσει και η συνολική εικόνα της αγοράς.
«Η καταναλωτική κίνηση στα καταστήματα του ομίλου είναι όλο και αυξανόμενη μετά την επαναλειτουργία τους τον Απρίλιο έχοντας τη μορφή “ελατηρίου”, κάτι που μας κάνει αισιόδοξους για το επόμενο διάστημα. Από την άλλη μεριά, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έχουν κερδίσει ένα μεγάλο μερίδιο, καθώς σταθεροποιούνται σε υψηλά επίπεδα, συγκριτικά με την εποχή πριν από την πανδημία, ακόμη και με τα καταστήματα ανοιχτά. Στόχος του ομίλου είναι τα επόμενα χρόνια η δυναμική αυτή που αναπτύχθηκε εν μέσω πανδημίας να διατηρηθεί και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις να αποτελούν το 20%-25% του συνόλου. Το 2020 αποτέλεσαν το 16% του συνόλου, ενώ προ πανδημίας το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε μόλις το 7,2%».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου FOURLIS, ανατέλλει μια νέα εποχή στο λιανεμπόριο αλλά και στο επιχειρείν γενικότερα.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που έχει πραγματοποιηθεί το τελευταίο έτος είναι εντυπωσιακός. Είναι βέβαια νωρίς ακόμη για να πούμε με βεβαιότητα ποιες από τις νέες πρακτικές που υιοθέτησε η αγορά θα γίνουν μόνιμες. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η πορεία προς την ανάκαμψη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Για να έχει θετικό αποτέλεσμα είναι απαραίτητο οι επενδύσεις που θα εγκριθούν να ενισχύσουν την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τον μετασχηματισμό της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να υιοθετήσουν και πολιτικές στήριξης της κατανάλωσης ως άμεσο αντίδοτο στις επιπτώσεις που είχε η πανδημία στην αγορά».
Διαβάστε ακόμη:
Επενδύσεις με διαφορετικές χρηματοδοτήσεις από Κωνσταντακόπουλο – Παππά – Παληού
e-EΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ: Ποιες πληρωμές αναμένονται την εβδομάδα 5-9 Ιουλίου
Οικογένεια Δακτυλίδη: Οι βασιλιάδες των ξενοδοχείων στη Μύκονο