Στην κάλυψη των δύο -εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών- διυλιστηρίων, της Motor Oil και της HELLENiQ ENERGY, προχωρά η Morgan Stanley κάνοντας μάλιστα ορισμένες παρατηρήσεις σχετικά με τον έκτακτο φόρο που επιβλήθηκε πρόσφατα.

Ειδικότερα, η MS θέτει τιμή στόχο τα 29 ευρώ για την Motor Oil και τα 8 ευρώ για την HELLENiQ ENERGY, δίνοντας σύσταση overweight και equal-weight, αντίστοιχα.

Το περιθώριο ανόδου (upside) από τα τρέχοντα επίπεδα καθορίζεται για την Motor Oil στο 23% και για την HELLENiQ ENERGY στο 5%.

Στην αξιολόγησή του ο αμερικανικός οίκος δίνει έμφαση στην απροσδόκητη έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων, πέρα από τα περιθώρια διύλισης και το άνοιγμα στις ΑΠΕ. Σύμφωνα με την Morgan Stanley, ο φόρος προκάλεσε έκπληξη, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου η κυβέρνηση ανακοίνωσε προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης στα κέρδη των διυλιστηρίων για το 2023, τα οποία, όπως λέει, θα ανέλθουν σε 300 εκατ. ευρώ.

Ο νόμος που κατατέθηκε στη Βουλή ορίζει ότι θα πρέπει να πληρώνουν φόρο 33% επί των κερδών τα διυλιστήρια που υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των 2018 – 2023. Η κυβέρνηση έχει θέσει επίσης έναν εφάπαξ φόρο στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Τέτοιες κινήσεις, όμως, υποδεικνύουν τους συνεχιζόμενους κινδύνους αυξημένης φορολόγησης στους τομείς της ενέργειας και της διύλισης, τονίζει η Morgan Stanley.

Διαβάστε ακόμη

Ισχυρό αναμένεται το 2ο τρίμηνο των τραπεζών (γράφημα)

Όλο το πλάνο του Ιρλανδού Πόλ Κόλσον στο Πόρτο Χέλι: Μονάδα 5* με 257 κλίνες και κατοικίες έως 1.500 τ.μ. (pics)

Mαρίνα Καλαμαριάς: Τι λένε από το ΤΑΙΠΕΔ στις αιτιάσεις περί υπερδόμησης, ύψους κτιρίων και χρήσεων (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ