Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πρωταγωνιστή το Facebook, δέχονται συχνά τα πυρά της κριτικής για το γεγονός ότι λειτουργούν ως πηγή διάδοσης ψευδών ειδήσεων και άνθισης της παραπληροφόρησης.

Η παραπληροφόρηση ως φαινόμενο βρέθηκε στο επίκεντρο την δεκαετία του 2010, λόγω της πολιτικής πόλωσης, των εξτρεμιστικών κινημάτων, ακόμη και των εκλογικών αποτελεσμάτων που αποδόθηκαν στην άνοδο των πληροφοριών κακής ποιότητας στο διαδίκτυο.

Η συζήτηση αναζωπυρώθηκε με την εμφάνιση της πανδημίας και την κυκλοφορία των εμβολίων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Στην προσπάθειά εξάλειψης της παραπληροφόρησης σχετικά με τον ιό, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε επικείμενη σωματική βλάβη, το Facebook κατέβασε 7 εκατ. αναρτήσεις που διέδιδαν εσφαλμένες και επικίνδυνες πληροφορίες σχετικά με τον κορωνοϊό, ενώ ανακοίνωσε ότι θα μπλοκάρει ψευδές περιεχόμενο σχετικά με τα εμβόλια της πανδημίας, που έχουν διαψευσθεί από τους ειδικούς της δημόσιας υγείας.

Ο σύμμαχος των γιγάντων κοινωνικής δικτύωσης

Στην εκστρατεία αντιμετώπισης των fake news, οι κοινωνικές πλατφόρμες βρήκαν ένα γερό σύμμαχο και ένα πολύτιμο εργαλείο, που λέγεται Moonshot. Η Moonshot, που αποτελεί μια από τις πλέον ανερχόμενες startup, με έδρα την Ουάσινγκτον, ιδρύθηκε το 2015, και έχει σαν κύρια αποστολή την εξάλειψη όχι μόνο της παραπληροφόρησης, αλλά οποιουδήποτε διαδικτυακού κινδύνου.

Το έργο της startup, όπως επισημαίνεται και στον ιστότοπό της, βασίζεται σε δεδομένα και στοιχεία, στην ηθική, αλλά και στη θεμελιώδη αντίληψη ότι οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν.

Η αποστολή της εταιρείας είναι να «τερματίσει τις διαδικτυακές βλάβες», καθώς και να στέλνει σε ευάλωτα άτομα θετικά και υποστηρικτικά μηνύματα που θα τους μάθουν να απέχουν από κακόβουλο περιεχόμενο.

«Μέθοδος ανακατεύθυνσης»

Η startup χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να αντιμετωπίσει φαινόμενα όπως η παραπληροφόρηση, η βία λόγω του φύλου, η εμπορία ανθρώπων και άλλες διαδικτυακές βλάβες.

Ωστόσο η αποστολή της είναι ανθρωποκεντρική, καθώς δεν αποσκοπεί στο μπλοκάρισμα συγκεκριμένων επιβλαβών αναρτήσεων, αλλά προσπαθεί να αποπροσανατολίσει τους χρήστες που είναι φιλικά προσκείμενος προς αυτές και να τους κατευθύνει σε εναλλακτικό περιεχόμενο.

Μεταξύ των τεχνικών που χρησιμοποιεί η Moonshot είναι κάτι που ονομάζεται «μέθοδος ανακατεύθυνσης», η οποία ουσιαστικά χρησιμοποιεί στοχευμένες διαφημίσεις για να δόσεις πρόσβαση σε άτομα που αναζητούν επιβλαβές περιεχόμενο σε εναλλακτικό περιεχόμενο. H Moonshot πιστεύει ότι οι σωστές διαφημίσεις, όταν στοχεύουν στα σωστά άτομα, μπορούν να υπονομεύσουν ψευδείς ή επιβλαβείς αναρτήσεις και έτσι να αποτρέψουν τους ανθρώπους να καταφύγουν σε αυτές και να τις διαδώσουν περεταίρω.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει εμποδίσει εκατομμύρια διαδικτυακούς χρήστες στις ΗΠΑ που αναζητούσαν πρόσβαση σε περιεχόμενο εξτρεμιστικών και θεωριών συνωμοσίας ενόψει των εκλογών και της εξέγερσης στις 6 Ιανουαρίου.

Η χρηματοδότηση των 7 εκατ.

Ο νέος σύμμαχος του Facebook και της Google συγκέντρωσε πρόσφατα 7 εκατ. δολάρια σε γύρο χρηματοδότησης. Η εταιρεία συγκέντρωσε τα κεφάλαια σε γύρο χρηματοδότησης σειράς Α, με κύριους επενδυτές την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Beringea και τη βρετανική Mercia.

Τα νέα κεφάλαια, όπως επισημαίνει εκπρόσωπος της startup, θα χρησιμοποιηθούν για την γεωγραφική επέκταση της εταιρείας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας της και την αναβάθμιση των δραστηριοτήτων της για την αντιμετώπιση φαινομένων, όπως το οργανωμένο έγκλημα.

«Η πιο κρίσιμη στιγμή για την επίτευξη της αποστολής μας»

Η Moonshot ιδρύθηκε από τους Bίντια Ραμαλινγκαμ και Ρος Φρένετ, η γνωριμία των οποίων ξεκίνησε κατά την εργασία τους στο Ινστιτούτο Στρατηγικού Διαλόγου, μια δεξαμενή σκέψης κατά του εξτρεμισμού με έδρα το Λονδίνο.

Μιλώντας τον Ιούνιο, ο Ρος Φρένετ, συνιδρυτής της Moonshot, ανέφερε ότι η νεοσύστατη εταιρεία αποτελεί ένα «διαφορετικό τύπο εταιρείας». «Δεν βλέπουμε το κοινωνικό καλό ως ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό των λειτουργειών μας ή ως ένα παρεπόμενο στόχο, σαν κάτι περιστασιακό που θα δημιουργήσει θετικό κλίμα για την εταιρεία μας», είπε. «Η επίλυση των δυσκολότερων και πιο πολύπλοκων προβλημάτων του νέου τεχνολογικού κόσμου βρίσκεται στον πυρήνα του επιχειρηματικού μας μοντέλου».

Η Ραμαλινγκαμ, συνιδρυτής της Moonshot, είπε ότι δεν υπήρξε ποτέ μια πιο κρίσιμη στιγμή για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. «Αυτό που κάνει την Moonshot μοναδική είναι η αναγκαιότητα της αποστολής μας, σε συνδυασμό με την αδιάκοπη δέσμευσή μας για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη προστασία των χρηστών που πλήττονται περισσότερο από τις διαδικτυακές βλάβες», δήλωσε.

Ισχυρό πελατολόγιο

Τα οφέλη των υπηρεσιών της startup έχουν αναγνωρίσει εκτός από διαδικτυακούς κολοσσούς, όπως το Facebook και η Google, το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και το Home Office του Ηνωμένου Βασιλείου. Με την τελευταία χρηματοδότηση αναμένεται το πελατολόγιό της να διευρυνθεί πολύ, καθώς η εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης βρίσκεται μόνο στην αρχή.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Ζητούν αυξήσεις – φωτιά στα ενοίκια λόγω των νέων αντικειμενικών

Μπάιντεν: Πιο χαμηλή από ποτέ η δημοτικότητά του μετά τις εξελίξεις στο Αφγανιστάν

Mastercard: Γιατί σταματά να εκδίδει κάρτες με μαγνητική ταινία