Την πρώτη μείωση στον όγκο πωλήσεων από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, δηλαδή από το 2020, κατέγραψε η AB InBev SA, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη ζυθοποιία παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του δ’ τριμήνου του 2022, η υποτονική ζήτηση στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο, αλλά και η καθίζηση της αγοράς της Ασία, ως απόρροια της πολιτικής «μηδενικής ανοχής» στην Κίνα, οδήγησαν σε απροσδόκητη μείωση των όγκων πωλήσεων.
Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι οι αναλυτές περίμεναν αύξηση. Ως αποτέλεσμα, η μετοχή της βελγικής εταιρείας υποχωρεί το πρωί της Πέμπτης κατά 4,5% στο Χρηματιστήριο των Βρυξελλών.
Ας μην ξεχνάμε ότι όλες οι ζυθοποιίες τελούν υπό την αυξημένη πίεση του πληθωρισμού, ο οποίος αναγκάζει τους καταναλωτές να «κόψουν» τις περιττές δαπάνες.
Παρ’ όλα αυτά, για το 2023 οι πωλήσεις της AB InBev αναμένεται να καταγράψουν βελτίωση, χάρη στον «υγιή» συνδυασμό μεταξύ όγκου και τιμών. Μάλιστα, η διοίκηση προσβλέπει ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης στην Κίνα, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας.
Έτσι, για το σύνολο του 12μηνου, τα κέρδη EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 4% έως 8%, καθώς οι προοπτικές για προϊόντα premium μπίρας και μη αλκοολούχων ποτών προμηνύονται θετικές.
Διαβάστε ακόμα
Δημήτρης Στρατάκης (Unismack): To αμερικάνικο όνειρο της εταιρείας από το Κιλκίς
Αντίστροφη μέτρηση: Έρχεται ο Ψηφιακός Φάκελος Ακινήτων – Αλλάζουν τα πάντα στις μεταβιβάσεις