Η αλματώδης ανάπτυξη της Miele Hellas την τελευταία τετραετία μέσω ενός “υβριδικού μοντέλου” πωλήσεων από δίκτυο ιδιόκτητων καταστημάτων και επιλεκτικής διανομής σε συνεργαζόμενους εμπόρους την καταστούν πλέον παράδειγμα προς μίμηση για τον υπόλοιπο γερμανικό όμιλο. Ως αποτέλεσμα και επισήμως η ελληνική θυγατρική αναβαθμίζεται στο οργανόγραμμα ως περιφερειακός πόλος, αναλαμβάνοντας την ευθύνη ακόμα τριών χωρών. Πρόκειται για τις Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία Ερζεγοβίνη, που μαζί με τις αγορές της Ελλάδας, Κύπρου, Αλβανίας, Κοσόβου, Β. Μακεδονίας συγκροτούν πλέον το Cluster “Adrian Aegean” στην κεφαλή του οποίου τίθεται η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Θάνο Κυριαζή. Με την αναβάθμισή της αυτή η Miele Hellas, πέραν του νέου πόλου που συγκροτεί, έρχεται φέρνει πιο κοντά τον στόχο των 100 εκατ. ευρώ πωλήσεων ως το 2030.
«Είναι μια μεγάλη ευκαιρία σε μια ελληνική θυγατρική να παίξει ένα μεγαλύτερο ρόλο», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Κυριαζής κατά την χθεσινή εκδήλωση όπου έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις ενώ οι “κληρονόμοι” – ιδιοκτήτες της ιστορικής γερμανικής Βιομηχανίας Dr Markus Miele και Dr Reinhard Zinkann μίλησαν για απόφαση εμπιστοσύνης προς την ελληνική ομάδα στο βιντεοσκοπημένο μήνυμα που προβλήθηκε.
Με το νέο οργανόγραμμα η Miele Hellas αποκτά δυο ακόμη γραφεία σε Λιουμπλιάνα και Ζάγκρεμπ, τρία ακόμη ιδιόκτητα καταστήματα και μεγαλώνει κατά 50 άτομα σε αριθμό εργαζομένων. Επίσης η “αγορά” στην οποία απευθύνεται πλέον διευρύνεται σημαντικά φθάνοντας πλέον στα 26 εκατ. καταναλωτών, από 17 εκατομμύρια πριν με ένα μέσο μερίδιο 4,1% στις οκτώ αγορές.
Στόχος είναι σε πρώτη φάση το 2025 ο τζίρος να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ με την προσθήκη των τριών χωρών, εμφανίζοντας ανάπτυξη 12% με τον κ. Κυριαζή να εμφανίζεται αισιόδοξος ότι ο “πήχης” των 100 εκατ. ευρώ πιθανόν να ξεπεραστεί νωρίτερα απ’ το 2030.
Σε ο,τι αφορά τις επιδόσεις του 2024 αποκάλυψε ότι τα έσοδα της Miele Hellas αυξήθηκαν κατά 10% φθάνοντας τα 40 εκατ. ευρώ με τα EBITDA να γυρίζουν θετικά, 1,6 εκατ. ευρώ, έπειτα από αρκετά χρόνια. Επίδοση η οποία επιτεύχθηκε χωρίς η εταιρεία να προβεί σε ανατιμήσεις τα τελευταία δύο χρόνια. Σε σχέση με 4 χρόνια πριν, όταν είχε ξεκινήσει η στρατηγική μετασχηματισμού, ο κύκλος εργασιών της ελληνικής θυγατρικής έχει αυξηθεί κατά 50% παρά μάλιστα τη διακοπή της συνεργασίας με το μεγαλύτερο δίκτυο λιανικής της χώρας, την αλυσίδα Κωτσόβολος.
Πυλώνες ανάπτυξης αποτέλεσαν εκτός από την ελληνική αγορά, η έμφαση στην επιλεκτική διανομή αλλά και οι εξαγωγές, οι οποίες σε Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία αυξήθηκαν κατά μ.ο. 44%. Ισχυρές είναι και οι επιδόσεις στο direct to consumer κανάλι πωλήσεων που αυξήθηκαν 24%.
Ισχυρό πλεονέκτημα για τη Miele Hellas αποτελεί και το νέο format καταστημάτων, το kitchen retail, το οποίο έχει γίνει case study στον πολυεθνικό όμιλο ώστε να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες.
Ο κ. Κυριαζής αναφέρθηκε και στην στρατηγική που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια η εταιρεία. Στο επίκεντρο θα παραμείνει η επιλεκτική διανομή και τα ιδιόκτητα καταστήματα, τα οποία υπάρχει πρόθεση να αυξηθούν.
Μέσα στο επόμενο τρίμηνο μάλιστα αναμένεται η λειτουργία ενός ακόμη ιδιόκτητου καταστήματος στην Αττική ενώ στα σχέδια είναι η ανάπτυξη στην ελληνική επαρχία στην επόμενη τριετία. Συνολικά, όπως είπε, στόχος είναι να ανοίγει ένα με δύο νέα εταιρικά καταστήματα στην Ελλάδα. Έμφαση δίδεται και στους στρατηγικούς συνεργάτες, οι οποίοι εξακολουθούν να συνεισφέρουν το 80% των πωλήσεων στην Ελλάδα.
Για την αγορά συνολικά ο κ. Κυριαζής είπε ότι δεν περιμένει φέτος μεγάλες αυξομειώσεις, όπως συνέβη το 2023 με την βουτιά 40% στην κατηγορία της ψύξης λόγω της λήξης του προγράμματος κρατικών επιδοτήσεων.
Διαβάστε ακόμη
Trading down: Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές «κόβουν» αγορές και μάρκες (γραφήματα)
Το αλουμίνιο υποχωρεί για δεύτερη ημέρα στον απόηχο των δασμών του Τραμπ
Πεκίνο: Αυτά είναι τα αμερικανικά προϊόντα που στοχεύει με τους δασμούς της η Κίνα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ