search icon

Επιχειρήσεις

Μιχ. Παναγιωτάκης (Δωδώνη): Με επέκταση και στο λευκό τυρί η ανάκαμψη της Δωδώνη

Εν μέσω των σεναρίων για τη ΔΕΛΤΑ, η διοίκηση της Γαλακτοβιομηχανίας από τα Ιωάννινα ποντάρει στην διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και προχωρά στο επαναλανσάρισμα του στραγγιστού γιαουρτιού

Εν μέσω σεναρίων που δεν λένε να κοπάσουν στην αγορά για έναν επικείμενο «γάμο» με την ΔΕΛΤΑ, η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη έχει εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης, έπειτα από την ιδιαίτερα δύσκολη περυσινή χρονιά κατά την οποία είχε καταγράψει ζημιές υπό το βάρος της ενεργειακής κρισης αλλά και της κρίσης του γάλακτος. Καταλύτες για την αλλαγή της εικόνας φέτος αποτελούν η φθίνουσα πορεία του λειτουργικού κόστους φέτος αλλά και η επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου φθάνοντας ως την παραγωγή …λευκού τυριού.

Όπως έλεγε χθες στο περιθώριο εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Γαλακτοβιομηχανίας κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης, φέτος η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά μικρής αύξησης του κύκλου εργασιών αλλά και επιστροφής στην κερδοφορία βοηθούμενη από μία σειρά παράγοντες. Σε αυτούς συμπεριέλαβε τη μείωση του λειτουργικού κόστους κατά περίπου 20% που επετεύχθη κυρίως απ’ την αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας και γάλακτος, τον τελευταίο γύρο ανατιμήσεων που έγινε στις αρχές της χρονιάς καθώς και στις παρεμβάσεις που έγιναν για την ενεργειακή θωράκιση της μέσω εγκατάστασης ΦΒ και τη βελτίωση της αποδοτικότητας της παραγωγής.

Εξάλλου η Δωδώνη ολοκλήρωσε πριν από λίγο ένα επενδυτικό σχέδιο περίπου 7 εκατ. ευρώ που είχε ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με το οποίο, μεταξύ άλλων, ανεγέρθηκαν νέες εγκαταστάσεις, αναβαθμίστηκαν υφιστάμενες, προστέθηκε νέα γραμμή παραγωγής, τοποθετήθηκαν ΦΒ, έγινε ψηφιακή αναβάθμιση κοκ.

«Κλειδί» ανάπτυξης

Βασικό “κλειδί” ανάπτυξης, ωστόσο, για τη διοίκηση της Δωδώνη είναι η επέκταση και σε νέες προϊοντικές κατηγορίες. Κάτι που έκανε πριν λίγα χρόνια με το γιαούρτι και τώρα με το λευκό τυρί, στο οποίο η γαλακτοβιομηχανία εισήλθε προκειμένου να τοποθετηθεί στη στροφή του καταναλωτικού κοινού στη φθηνότερη λύση μιας και η τιμή της φέτας “εκτινάχθηκε” πάνω από 30%!

Σύμφωνα πάντως με τον κ. Παναγιωτάκη η πτώση του όγκου των πωλήσεων της Φέτας δεν ξεπέρασε το 4%, γεγονός που δείχνει πως το δημοφιλές τυρί παραμένει μία απ’ τις βασικές διατροφικές επιλογές των νοικοκυριών παρά την “αλμυρή” τιμή του. Κόντρα στις εκτιμήσεις ορισμένων που θέλουν η τιμή της Φέτας και γενικά των γαλακτοκομικών να παίρνουν την ανιούσα μετά την καταστροφή στη Θεσσαλία ο κ. Παναγιωτάκης σημείωσε πως δεν συντρέχουν λόγοι σήμερα για να συνεχίσουν την ανοδική πορεία τους οι τιμές.

Η χθεσινή εκδήλωση διοργανώθηκε απ’ τη Δωδώνη στο πλαίσιο επαναλανσαρίσματος των προϊόντων σε στραγγιστό γιαούρτι. Όπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης το μερίδιο της Γαλακτοβιομηχανίας στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει φθάσει το 8% και ο στόχος είναι να αυξηθεί περαιτέρω με το επαναλανσάρισμα.

Στη χθεσινή εκδήλωση παρευρέθηκε εκπρόσωπος του βασικού μετόχου της Δωδώνη, CVC καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα κ. Χρήστος Τσόγκας, γεγονός που αναθέρμανε τα σενάρια στην αγορά περί επικείμενης συγχώνευσης μεταξύ των δύο εταιρειών. Όλες οι πλευρές πάντως αρνήθηκαν να σχολιάσουν για την πιθανότητα ενός τέτοιου ενδεχόμενου.

Διαβάστε ακόμη

Κτηματολόγιο: Επιστράτευση ιδιωτών δικηγόρων για να αντιμετωπιστούν οι πάνω από 150.000 εκκρεμότητες

Κοντόπουλος: Πιο αυστηρά κριτήρια για την εισαγωγή και παραμονή των εταιρειών στο Χρηματιστήριο

Ο proedros, τα Τουρκοβούνια και… η ΕΟΚ, ο γαλάζιος εμφύλιος, τα σούπερ κέρδη της Hermes στην Αθήνα και η βίλα Μεταξά στο Σούνιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

 

 

 

Exit mobile version