search icon

Επιχειρήσεις

ΜΕΤΚΑ: Σύμπραξη με τους Γάλλους της Bouygues και ζωηρό ενδιαφέρον για την εργολαβία του 1,4 δισ. για τα έργα της Θεσσαλίας  

Βλέπει αυτόνομη παρουσία στο Χρηματιστήριο από το 2026 η τεχνική εταιρεία, με επιλεκτικό ανεκτέλεστο και διψήφια περιθώρια κέρδους

Σχέδια για ανεξάρτητη είσοδο του κατασκευαστικού πυλώνα της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών κάνει ο όμιλος Μυτιληναίου από το 2026, όταν η εταιρεία θα έχει κατακτήσει ένα κρίσιμο μέγεθος δραστηριότητας.

Όπως δήλωσε προχθές στην γενική συνέλευση ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, με τις δουλειές που ήδη έχει η εταιρεία και τις συμβάσεις που πρόκειται να εξασφαλίσει αλλά και με την πολύ μεγάλη άνοδο της κατασκευαστικής δραστηριότητας, του δημοσίου αλλά και κυρίως του ιδιωτικού τομέα, από το 2026 εκτιμάται ότι θα μπορεί να επανέλθει στο Χρηματιστήριο ως αμιγώς κατασκευαστική εταιρεία με υγιή ισολογισμό.

Το 2023 τα EBITDA της κατασκευής ανήλθαν σε 25 εκ. και αναμένεται να διπλασιαστούν τόσο το 2024 όσο και το 2025 ενώ σε διψήφια ποσοστά ανέρχονται τα περιθώρια κέρδους.

«Δικαιούμαστε να πάρουμε έργα δεν καιγόμαστε να φτιάξουμε ανεκτέλεστο», λένε στελέχη της εταιρείας και στο ερώτημα για τα περιθώρια κέρδους απαντούν ότι η ΜΕΤΚΑ δεν δουλεύει με ποσοστά  μικρότερα από 10%.

Επιλεκτικά στα έργα

Όπως τονίζουν στελέχη της, η διαφορά που έχουν από τις άλλες κατασκευαστικές εταιρείες είναι ότι δεν είναι μια αμιγώς τεχνική εταιρεία αλλά θυγατρική ενός μεγάλου ομίλου. Αυτό όπως αναφέρουν κάνει την ΜΕΤΚΑ να γίνεται αρκετά επιλεκτική στο ανεκτέλεστό της.

Σήμερα, στο pipeline της εταιρείας αναμένεται να περάσει η ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Δυτική Μακεδονία και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ η εταιρεία προετοιμάζεται και για τα έργα αποκατάστασης στην Θεσσαλία ύψους 1,4 δις. Όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη, η  χρηματοδότηση των έργων αυτών υπάρχει κατά ένα μεγάλο μέρος και οι προκηρύξεις είναι έτοιμες να βγουν ακόμη και μέσα στον Ιούνιο.

Πόλος έλξης για την ΜΕΤΚΑ αποτελούν  παράλληλα τα ιδιωτικά και κτιριακά έργα, ένας τομέας για τον οποίο πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία έχει εξασφαλίσει στρατηγική συμφωνία με την γαλλική Βouygues μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως κατασκευαστικές εταιρείες στην μελέτη και κατασκευή υψηλών κτιρίων και πολυτελών κατοικιών αλλά και άλλων υποδομών. Με τους Γάλλους η εταιρεία είχε διεκδικήσει τα έργα των τριών περιφερειακών νοσοκομείων με δωρεά Νιάρχου.

Η ΜΕΤΚΑ έχει ήδη επιλεγεί για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στο Ελληνικό, με τις υπογραφές να είναι πολύ κοντά καθώς έχουν συμφωνηθεί όλα τα συμβατικά κείμενα και οι λεπτομέρειες του έργου,  εκτιμώμενου προϋπολογισμό 120 με 150 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης είναι ανάδοχος των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό αλλά και για την κατασκευή του ξενοδοχείου Sani-Ikos στην Κρήτη.

Για το Fly Over

Για το Fly Over που κατασκευάζει η ΜΕΤΚΑ σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ, οι εργασίες παρά τις αντιδράσεις προχωρούν. Οι δύο αιτήσεις ακύρωσης που  υποβλήθηκαν θα εκδικαστούν τον Οκτώβριο ενώ απορρίφθηκαν οι αιτήσεις αναστολής. Στην εταιρεία εκτιμούν πάντως ότι ακόμη και αν οι προσφυγές εκδικαστούν το Φθινόπωρο και δεν υπάρξει άλλη αναβολή, η απόφαση θα πάρει αρκετούς μήνες για να εκδοθεί προς τα μέσα του ’25 όταν η κατασκευή του έργου θα έχει προχωρήσει αρκετά. Σήμερα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την κατασκευή του εργοταξιακού χώρου ώστε το έργο πλέον μπει στην κύρια φάση της κατασκευής του.

Η καθυστέρηση πάντως στο ξεκίνημα της σύμβασης είναι δεδομένη αφού το έργο ξεκίνησε το Νοέμβριο αντί το Μάρτιο του ’23, εξέλιξη που ανοίγει παράθυρο για claims (αν δεν έχουν ήδη υποβληθεί).

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη της Μυτιληναίος,  η καθυστέρηση στο ξεκίνημα δε σημαίνει απαραίτητα και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου. Αντίθετα, η ΜΕΤΚΑ  θα βάλει όλες τις δυνάμεις της  για να επιταχυνθούν οι εργασίες για το Fly Over ώστε να ξεκινήσουν γρήγορα και οι πληρωμές.

Σχετικά με το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το οποίο έχει αναδειχτεί προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και υπάρχουν  πληροφορίες ότι τμήματα του έργου θα κατασκευαστούν από άλλες δύο τεχνικές εταιρείες στελέχη της Μυτιληναίος κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. Όπως λένε «πρόκειται για γιγαντιαίο έργο με πολύ μεγάλο τεχνικό αντικείμενο, το οποίο χρειάζεται πολλά μυαλά, πολλά χέρια και πολλά λεφτά οπότε αν κάποιος θέλει παρέα μπορούμε να την προσφέρουμε».

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Σε καθεστώς μερισματικής πολιτικής μετά από 16 χρόνια – Πώς πείστηκε ο SSM – Τα σχέδια έως το 2026

Αυτόματα η «φορολογική ελευθερία» για όσους ρυθμίζουν οφειλές στους Δήμους

Οικογένεια Τσαντίλη: Οδεύουν ξανά προς το σφυρί οι εξοχικές κατοικίες στην Αυλίδα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version