Τρία χρόνια αφότου η Meta κατήργησε το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου στο Facebook εν μέσω αντιδράσεων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των ρυθμιστικών αρχών, ο γίγαντας των social media δήλωσε την Τρίτη ότι δοκιμάζει και πάλι την υπηρεσία στο πλαίσιο της καταστολής της απάτης «δόλωμα διασημοτήτων – celeb bait».
Η Meta δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε εγγραφή περίπου 50.000 δημοσίων προσώπων σε μια δοκιμή που περιλαμβάνει την αυτόματη σύγκριση των φωτογραφιών του προφίλ τους στο Facebook με εικόνες που χρησιμοποιούνται σε ύποπτες διαφημίσεις απάτης. Εάν οι εικόνες ταιριάζουν και η Meta πιστεύει ότι οι διαφημίσεις είναι απάτες, θα τις μπλοκάρει.
Οι celebrities θα ειδοποιηθούν για την εγγραφή τους και μπορούν να αποχωρήσουν αν δεν θέλουν να συμμετάσχουν, δήλωσε η εταιρεία.
Η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτύξει τη δοκιμή σε παγκόσμιο επίπεδο από τον Δεκέμβριο, εξαιρώντας ορισμένες μεγάλες δικαιοδοσίες όπου δεν έχει ρυθμιστική έγκριση, όπως η Βρετανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Νότια Κορέα και οι αμερικανικές πολιτείες Τέξας και Ιλινόις, πρόσθεσε.
Η Μόνικα Μπίκερτ, αντιπρόεδρος της Meta για την πολιτική περιεχομένου, δήλωσε σε ενημέρωση των δημοσιογράφων ότι η εταιρεία στοχεύει σε δημόσια πρόσωπα των οποίων η εικόνα/φωτογραφία έχει εντοπίσει ότι έχει χρησιμοποιηθεί σε διαφημίσεις απάτης, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
«Η ιδέα εδώ είναι: να αναπτύξουμε όσο το δυνατόν περισσότερη προστασία γι’ αυτούς. Μπορούν να εξαιρεθούν από αυτήν αν θέλουν, αλλά θέλουμε να μπορούμε να καταστήσουμε αυτή την προστασία διαθέσιμη και εύκολη γι’ αυτούς», δήλωσε η Μπίκερτ.
Όταν η Meta έκλεισε το σύστημα αναγνώρισης προσώπου το 2021, διαγράφοντας τα δεδομένα σάρωσης προσώπου ενός δισεκατομμυρίου χρηστών, επικαλέστηκε «αυξανόμενες κοινωνικές ανησυχίες». Τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία υποχρεώθηκε να καταβάλει στο Τέξας 1,4 δισεκατομμύριο δολάρια για να διευθετήσει μια κρατική αγωγή που την κατηγορούσε για παράνομη συλλογή βιομετρικών δεδομένων, όπως μεταδίδει το Reuters.
Ταυτόχρονα, η Meta αντιμετωπίζει αγωγές που την κατηγορούν ότι δεν έκανε αρκετά για να σταματήσει τις απάτες με δόλωμα διασημότητες/celebrities, οι οποίες χρησιμοποιούν εικόνες διάσημων ανθρώπων, συχνά παραγόμενες από τεχνητή νοημοσύνη, για να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να δώσουν χρήματα σε ανύπαρκτα επενδυτικά προγράμματα.
Στο πλαίσιο της νέας δίκης, η εταιρεία δήλωσε ότι θα διαγράψει αμέσως όλα τα δεδομένα προσώπου που δημιουργούνται από συγκρίσεις με ύποπτες διαφημίσεις, ανεξάρτητα από το αν εντοπίστηκε απάτη.
Το εργαλείο που δοκιμάζεται πέρασε από τη «στιβαρή διαδικασία αξιολόγησης της ιδιωτικής ζωής και των κινδύνων» της Meta εσωτερικά, καθώς και συζητήθηκε με ρυθμιστικές αρχές, φορείς χάραξης πολιτικής και εμπειρογνώμονες σε θέματα ιδιωτικότητας εξωτερικά πριν από την έναρξη των δοκιμών, δήλωσε η Μπίκερτ.
Η Meta δήλωσε ότι σκοπεύει επίσης να δοκιμάσει τη χρήση δεδομένων αναγνώρισης προσώπου για να επιτρέψει σε μη διάσημους χρήστες του Facebook και μιας άλλης πλατφόρμας της, του Instagram, να ανακτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς που έχουν παραβιαστεί από χάκερ ή έχουν κλειδωθεί επειδή ξέχασαν τον κωδικό πρόσβασης.
Διαβάστε ακόμη
Αμερικανικές εκλογές 2024: Χάρις και Τραμπ σε αγώνα δρόμου να πείσουν τους ψηφοφόρους
Hyundai Motor India: Βουτιά 4% στη μετοχή μετά τη δημόσια εγγραφή – Η IPO απέφερε $3,3 δισ.
Έρχονται πρόστιμα σε περισσότερους από 2,8 εκατ. οδηγούς
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα