search icon

Επιχειρήσεις

McDonald’s: Παγωτό με μπέικον και νάγκετς εκατοντάδων δολ. «διώχνουν» την τεχνητή νοημοσύνη

Λογισμικό αναγνώρισης φωνής προκάλεσε προβλήματα με τις παραγγελίες στα εστιατόρια των ΗΠΑ

Η McDonald’s αφαιρεί την τεχνολογία παραγγελίας με τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) από τα εστιατόρια drive-through στις ΗΠΑ, καθώς πολλοί πελάτες της μοιράστηκαν στα social media κωμικές ιστορίες που αφορούσαν τις παραγγελίες τους.

Μια δοκιμή του συστήματος, το οποίο αναπτύχθηκε από την IBM και χρησιμοποιεί λογισμικό αναγνώρισης φωνής για τη διεκπεραίωση των παραγγελιών, ανακοινώθηκε το 2019. Ωστόσο, δεν αποδείχθηκε απολύτως αξιόπιστο, με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσουν viral βίντεο με… παράξενες παραγγελίες από παγωτό με μπέικον μέχρι chicken nuggets αξίας εκατοντάδων δολαρίων.

Η McDonald’s ανακοίνωσε στους δικαιοδόχους ότι θα αφαιρέσει την εν λόγω τεχνολογία από τα περισσότερα από 100 εστιατόρια στα οποία τη δοκίμαζε μέχρι το τέλος Ιουλίου, όπως ανέφερε πρώτο το Restaurant Business, το οποίο επικαλείται η ηλεκτρονική έκδοση του BBC.

«Έπειτα από προσεχτικό έλεγχο, η McDonald’s αποφάσισε να τερματίσει την τρέχουσα παγκόσμια συνεργασία μας με την IBM για την AOT [Automated Order Taking] μετά το τέλος του τρέχοντος έτους», ανέφερε η αλυσίδα εστιατορίων σε ανακοίνωσή της.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι παραμένει βέβαιη ότι η τεχνολογία θα εξακολουθήσει να αποτελεί «μέρος του μέλλοντος των εστιατορίων της».

«Θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε μακροπρόθεσμα επιλογές που θα μας βοηθήσουν να λάβουμε μια τεκμηριωμένη απόφαση σχετικά με μια μελλοντική λύση φωνητικής παραγγελίας μέχρι το τέλος του έτους», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Η τεχνολογία ήταν αμφιλεγόμενη από την αρχή, αν και αρχικά οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στο ενδεχόμενο να καταργήσει θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, έχει καταστεί προφανές ότι η αντικατάσταση των εργαζομένων στα εστιατόρια μπορεί να μην είναι τόσο απλή όσο αρχικά πιστευόταν – και οι υποστηρικτές του συστήματος ήλπιζαν.

Οι αστοχίες της Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν γίνει viral

Σε ένα βίντεο, το οποίο έχει 30.000 προβολές στο TikTok, μια νεαρή γυναίκα εξοργίζεται όλο και περισσότερο καθώς προσπαθεί να πείσει την τεχνητή νοημοσύνη ότι θέλει ένα παγωτό καραμέλα, για να προσθέσει τελικά επιπλεόν βούτυρο στην παραγγελία της.

Σε μια άλλη, η οποία έχει 360.000 προβολές, ένα άτομο ισχυρίζεται ότι η παραγγελία της μπερδεύτηκε με εκείνη που έκανε κάποιος άλλος, με αποτέλεσμα να προστεθούν στο λογαριασμό της εννέα παραγγελίες για τσάι.

Ένα άλλο δημοφιλές βίντεο περιλαμβάνει δύο άτομα που γελούν ενώ στην παραγγελία τους προστίθενται κοτομπουκιές αξίας εκατοντάδων δολαρίων, ενώ η New York Post ανέφερε ότι σε ένα άλλο άτομο προστέθηκε κατά λάθος μπέικον στο παγωτό του.

Από την πλευρά της, η IBM δήλωσε ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τα McDonald’s στο μέλλον.

«Αυτή η τεχνολογία έχει αποδεδειγμένα μερικές από τις πιο ολοκληρωμένες δυνατότητες στον κλάδο, γρήγορες και ακριβείς σε μερικές από τις πιο απαιτητικές συνθήκες», ανέφερε σε ανακοίνωσή της. «Ενώ η McDonald’s επαναξιολογεί και βελτιώνει τα σχέδιά της για την AOT, προσβλέπουμε στη συνέχιση της συνεργασίας μαζί της σε μια ποικιλία άλλων έργων», προσθέτει.

Διαβάστε ακόμη

Εθνική Τράπεζα: H οικονομική δραστηριότητα στην Ελλάδα ανακτά την ανοδική δυναμική της

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά και έως τις 26/7 η υποβολή δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας για τις εσωτερικές πλόες

Χρυσός: Σπανιότερος, ακριβότερος και ακόμα πιο πολύτιμος τα επόμενα χρόνια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version