Τη μετάβασή της προς τα προϊόντα με βάση το φυτικό κρέας ανακοίνωσε η μεγαλύτερη αλυσίδα fast food στον κόσμο McDonald’s, κλείνοντας το μάτι στους φίλους της vegan διατροφής αφενός και ερχόμενη σε κατά μέτωπο σύγκρουση με τις παρασκευάστριες τροφίμων εναλλακτικού κρέατος, Beyond Meat και Impossible Foods αφετέρου.
Σε πρώτη φάση στο μενού θα περιλαμβάνεται ένα υποκατάστατο μπιφτεκιού, ενώ τα σχέδια για τη συνέχεια προβλέπουν το λανσάρισμα της σειράς McPlant, η οποία θα περιλαμβάνει εξ ολοκλήρου φυτικό κρέας. Θα «φτιάχνονται αποκλειστικά για τα McDonald’s από τα McDonald’s», δήλωσε ο πρόεδρος Ίαν Μπόρντεν, προσθέτοντας ότι η δοκιμή των φυτικών burgers είναι προγραμματισμένη για ορισμένες αγορές τον επόμενο χρόνο.
Μετά την ανακοίνωση η μετοχή της Beyond Meat δέχθηκε έντονες πιέσεις σε μία ημέρα κατά την οποία και οι 3 βασικοί δείκτες της Wall Street σημείωσαν νέα ιστορικά ρεκόρ, υποχωρώντας από αρχικά τα κέρδη που παρουσίαζε έως και 10%, η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση σε 4 μήνες, με αποτέλεσμα οι συναλλαγές να σταματήσουν για κάποιο διάστημα εξαιτίας της έντονης μεταβλητότητας.
Η McDonald’s δεν έκανε γνωστό ποιος θα είναι ο προμηθευτής της για τα νέα φυτικά μπιφτέκια και εάν θα αυτά θα παρασκευάζονται από μπιζέλια, σόγια ή κάποιο άλλο υποκατάστατο ως κύριο συστατικό. «Είναι φτιαγμένο με ζουμερό μπιφτέκι με φυτική βάση και σερβίρεται σε ένα ζεστό ψωμί με σουσάμι με όλες τις κλασικές γαρνιτούρες», έγραψε η εταιρεία στον ιστοσελίδα της.
Η κίνηση αυτή επιδιώκει να σπάσει το δίπολο στην αγορά φυτικού κρέατος στις ΗΠΑ, το οποίο απαρτίζεται από τις Beyond Meat και Impossible Foods, οι δύο κορυφαίες εταιρείες παρασκευής φυτικού μπιφτεκιού και λουκάνικου. Καθώς οι εταιρείες διαθέτουν τα προϊόντα τους σε μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων και παντοπωλείων, η McDonald’s, με τα 39.000 καταστήματά της σε όλο τον κόσμο, αποτελεί πόλο έλξης και όχι μόνο για τους παραγωγούς φυτικού κρέατος.
Η McDonald’s δεν διευκρίνισε τις αγορές στις οποίες σκοπεύει να πουλήσει τα προϊόντα της σειράς McPlant. Όταν ρωτήθηκε για το χρονοδιάγραμμα, ο διευθύνων σύμβουλος Κρις Κεμπσίνσκι τόνισε ότι «ο ακριβής ρυθμός θα καθοριστεί, όπως πάντα, από τη ζήτηση των πελατών».
Η McDonald’s είχε πειραματιστεί με ένα φυτικό προϊόν κρέατος το οποίο το προμηθευόταν από τη Beyond Meat, σε κάποιες περιοχές του Καναδά και για αρκετούς μήνες, στα τέλη του 2019 και στις αρχές του 2020. Το “P.L.T.” σάντουιτς –με φυτικό κρέας, μαρούλι και ντομάτα– ήταν η αιτία ορισμένοι να αναρωτηθούν αν η Beyond Meat θα γινόταν η νούμερο ένα επιλογή για τα εστιατόρια των ΗΠΑ. Ωστόσο, η δοκιμή δεν συνεχίσθηκε μετά την άνοιξη.
Η Impossible Foods προμηθεύει με τα προϊόντα της την αλυσίδα fast food, Burger King με τα φυτικά μπιφτέκια για το Impossible Whopper και η Starbucks έχει προσθέσει ένα σάντουιτς στο μενού της με φυτικό κρέας της Beyond Meat.
Οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα δεκτικοί στα υποκατάστατα κρέατος με φυτική βάση, στα οποία δίνεται όλο και περισσότερο γεύση και αίσθηση σαν τα τρόφιμα από βόειο κρέας και χοιρινό. Αυτή η τάση φαίνεται να έχει διατηρηθεί εν μέσω της πανδημίας του Covid-19 που έχει αλλάξει ριζικά το τοπίο της κατανάλωσης σε σύντομο χρονικό διάστημα.