Κάτω από την πλήρη διαχείριση της Lamda Development περνά και τυπικά, επισήμως από τις αρχές του νέου έτους, το «Designer Outlet Athens» όπως μετονομάζεται το «McArthurGlen Designer Outlet Athens» στα Σπάτα, μετά το μεταβατικό στάδιο που ακολούθησε τη συμφωνία εξαγοράς του εκπτωτικού χωριού τον περασμένο Αύγουστο.
«Νέο όνομα, ίδια εμπειρία», είναι το σύνθημα για το εκπτωτικό χωριό των Σπάτων, το οποίο παρουσιάζει αυτή την στιγμή πληρότητα 95% και αντιπροσωπεύει ποσοστό 14% (21.200 τ.μ.) επί του συνόλου των εκμισθώσιμων χώρων στα εμπορικά κέντρα του ομίλου της Lamda Development (Τhe Mall Athens, Golden Hall στο Μαρούσι, Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη), με έναν συνολικό αριθμό επισκεπτών σε ετήσια βάση κοντά στα 4,2 εκατομμύρια.
Ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων σε ετήσια βάση επίσης φτάνει στα πέριξ των 89 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Lamda Development η συνεισφορά του όσον αφορά τα ετησιοποιημένα έσοδα ενοικίων υπό συνθήκες πλήρους και κανονικής ετήσιας λειτουργίας (σ.σ. χωρίς τους περιορισμούς της πανδημίας που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια) θα αφορά το 15% επί του συνόλου των ενοικίων.
Σημειωτέον η αξία του ακινήτου ανέρχεται σε 109 εκατ. ευρώ με βάση την τελευταία εκτίμηση που έχει πραγματοποιήσει η γνωστή εταιρεία συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield Proprius. Με την προσθήκη του Designer Outlet Athens, η συνολική αξία χαρτοφυλακίου των εμπορικών κέντρων του ομίλου στο τέλος του εννιαμήνου του 2022 για πρώτη φορά ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, ενώ τώρα, υπό την πλήρη διαχείριση της Lamda το εκπτωτικό χωριό των Σπάτων θα συνεχίσει να προσφέρει εκπτώσεις έως 70% σε designer brands καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, δίνοντας παράλληλα έμφαση και στο κομμάτι της εστίασης αλλά και των επιπλέον δραστηριοτήτων για όλη την οικογένεια.
Σημειωτέον ότι αυτή την περίοδο και εν όψει των γιορτών, όπου πραγματοποιείται παραδοσιακά και ο μεγαλύτερος τζίρος στα καταστήματα των εμπορικών κέντρων του ομίλου, τα μέχρι στιγμής μηνύματα τόσο σε επίπεδο επισκεψιμότητας όσο και (περισσότερο) σε επίπεδο τζίρων είναι θετικά.
H θετική πορεία του τζίρου των καταστημάτων έχει φανεί ήδη από το εννιάμηνο, όπου έστω κι αν η επισκεψιμότητα στα malls του ομίλου δεν είχε ανακάμψει στα προ πανδημίας επίπεδα, εντούτοις, σε επίπεδο τζίρων, ήδη από το γ’ τρίμηνο του 2022 καταγράφηκε αύξηση στο συνολικό κύκλο εργασιών των καταστημάτων κατά 6%. Οι ρυθμοί μάλιστα της αύξησης είναι επιταχυνόμενοι, τάση που συνεχίστηκε και στο τρέχον, τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, με την περίοδο των Χριστουγέννων να σημειώνεται παραδοσιακά το peak των τζίρων.
Με το δεδομένο ότι η συνολική επισκεψιμότητα παραμένει με αρνητικό πρόσημο έναντι της περιόδου προ πανδημίας, το 2019, η αύξηση στους τζίρους αποδίδεται στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη (+39% το γ’ τρίμηνο με βάση τα επίσημα στοιχεία) με το επιπλέον δεδομένο ότι πλέον, σε αυτή τη συγκυρία, ο βασικός λόγος επίσκεψης στα εμπορικά κέντρα είναι οι αγορές προϊόντων.
Διαβάστε ακόμη:
Ενεργειακή κρίση: Γιατί ο χειμώνας του 2023 μπορεί να είναι χειρότερος από το 2022 (πίνακες)