Μια καινοτόμα πρωτοβουλία που ανοίγει νέους δρόμους στο οικοσύστημα των Fintech εταιρειών, τον κλάδο παροχής χρηματο-οικονομικών υπηρεσιών μέσω καινοτόμων τεχνολογιών πληροφορικής, εγκαινίασε η Mastercard με τίτλο Mastercard Fintech Day, δίνοντας την ευκαιρία σε μία ελληνική start-up εταιρεία να κερδίσει τις εντυπώσεις και μία θέση στο διεθνές πρόγραμμα της Mastercard για νεοφυείς επιχειρήσεις, Start Path.
Τη Mastercard Fintech Day παρακολούθησαν ορισμένες από τις πιο αξιόλογες fintechs από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με στόχο τη δημιουργία συνεργειών και την προώθηση συνεργασιών μεταξύ παραδοσιακών παικτών στο χώρο των χρηματοοικονομικών τεχνολογιών, με νεοσύστατες fintech εταιρείες. Η εκδήλωση ήταν μια σύνθεση από workshops με ειδικούς σε θέματα fintechs, διαγωνισμό για την ανάδειξη των καλύτερων προτάσεων αξίας, αλλά και networking μεταξύ fintech και έμπειρα στελέχη της Mastercard, μεταξύ των οποίων και οι Country Managers των εμπλεκόμενων χωρών. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκδήλωση είχαν οι 13 fintech εταιρείες (ανάμεσα στις οποίες ήταν και τρία ελληνικά start-ups), οι οποίες, είχαν η κάθε μία στη διάθεσή τους 5 λεπτά, για να παρουσιάσουν την πρότασή τους στην κριτική επιτροπή της εκδήλωσης.
Οι τέσσερις fintechs που ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια του Mastercard Fintech Day, κλήθηκαν να παρουσιάσουν εκ νέου την πρότασή τους σε έμπειρα στελέχη του εγχώριου τραπεζικού τομέα στο πλαίσιο του Athens Innovation Forum της Mastercard.
Τελικά, η ελληνική Woli, μια εφαρμογή ηλεκτρονικού πορτοφολιού για παιδιά 10-18 ετών ψηφίστηκε ως νικήτρια, κερδίζοντας έτσι την ευκαιρία της συνέργειας με την Mastercard, στο διεθνές πρόγραμμα Start Path.
Τι ακριβώς κάνει η Woli;
Σε μια κοινωνία που εξελίσσεται χωρίς μετρητά, η Woli δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν για τα χρήματα μέσω μιας ασφαλούς, διασκεδαστικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας. Η εφαρμογή της Woli δημιουργεί ένα εργαλείο διαχείρισης χρημάτων σε μια προπληρωμένη κάρτα παρέχοντας σε παιδιά οικονομική ελευθερία και πρόσβαση στις ψηφιακές πληρωμές. Μαζί, οι χρήστες του app αποκτούν και ένα εξαιρετικό εργαλείο που τους βοηθά να μαθαίνουν τις κατάλληλες δεξιότητες σωστής διαχείρισης βοηθώντας τα παιδιά να αποκτήσουν οικονομικό αλφαβητισμό από νωρίς στη ζωή.
Ποιος είναι, όμως, ο ρόλος των γονέων στο app της Woli, αλλά και ποια είναι τα όρια της αυτονομίας των παιδιών;
Σύμφωνα με τον CEO και co-founder της Woli Βασίλη Ζούπα, «Οι γονείς είναι οι διαχειριστές των οικογενειακών οικονομικών, οπότε τους παρέχουμε ένα σύγχρονο εργαλείο για να τα οργανώσουν απλά, εύκολα και με ασφάλεια. Μέσα από το app μπορούν να θέσουν αυτόματα χαρτζιλίκι και συγκεκριμένα όρια δαπανών αλλά και να ορίσουν στόχους στα παιδιά, με αντίστοιχη ανταμοιβή. Ενθαρρύνουμε την ειλικρινή και ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ γονέα-παιδιού, ώστε να τίθενται τα κατάλληλα όρια που εξασφαλίζουν την ασφάλεια του παιδιού, χωρίς να καταπατούν την αυτονομία του. Ωστόσο, είναι ρόλος της ίδιας της οικογένειας να βρει την ισορροπία και το μοντέλο που της ταιριάζει».
Η ιστορία της Woli είναι μία από τις εκατοντάδες συναρπαστικές ιδέες που αποκτούν την ευκαιρία και τις προοπτικές για να ανθίσουν και να αναπτυχθούν σε ένα διεθνές δίκτυο από καλά δοκιμασμένα start-ups. Το Mastercard Fintech Day κατόρθωσε από την πρώτη του χρονιά να αναδείξει τις εταιρείες Fintech σε βασικό πυλώνα του σύγχρονου επιχειρείν με σκοπό να τις βοηθήσει να αποκτήσουν θετικό αντίκτυπο σε μια κοινωνία που αλλάζει δομικά.
Ωστόσο, ανάμεσα σε ένα πλήθος πρωτοβουλιών διεθνώς, πώς κατορθώνει σήμερα μια εκδήλωση όπως το Mastercard Fintech Day να υπερβαίνει τα όρια των τοπικών αγορών και να έχει ουσιαστικό εμπορικό αντίκρισμα;
Ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Director – Business Development στη Mastercard δήλωσε σχετικά: «Όταν ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε την εκδήλωση Mastercard Fintech Day. κάναμε μία καταγραφή των διαφόρων πρωτοβουλιών που σχετίζονταν με το τομέα των fintechs και διαπιστώσαμε πως αρκετοί οργανισμοί έχουν υλοποιήσει κάτι σχετικό. Στην έρευνα αγοράς ωστόσο ανακαλύψαμε δύο βασικά κενά τα οποία καμία πρωτοβουλία δεν κάλυπτε με επάρκεια: αρχικά, η έκθεση των εταιρειών εκτός των ορίων των τοπικών αγορών και δεύτερον η δημιουργία πρακτικών και ρεαλιστικών προϋποθέσεων εμπορικής επιτυχίας. Αυτά τα δύο κενά αποτέλεσαν τους κύριους άξονες του προγράμματος Mastercard Fintech Day. Οι εταιρείες, οι ομιλητές και οι κριτές, όλοι προήλθαν από χώρες της Κεντροανατολικής Ευρώπης. Οι συμμετέχοντες αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν εμπειρίες και εκτέθηκαν σε διεθνείς καλές πρακτικές. Συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ήταν και στελέχη του τραπεζικού τομέα της Κεντροανατολικής Ευρώπης που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις των fintechs και να κρατήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους σε περίπτωση διάθεσης διερεύνησης πιθανής συνεργασίας. Τέλος, το έπαθλο του προγράμματος – η ευκαιρία συμμετοχής στο Start-Path- δίνει την προοπτική εισαγωγής στο παγκόσμιο εξάμηνο επιταχυντή της Mastercard, μέσω του οποίου ανοίγει ο δρόμος για εμπορικές συνεργασίες με σημαντικά τραπεζικά ιδρύματα της διεθνούς σκηνής.»