«Εάν θέλεις να πας γρήγορα, πήγαινε μόνος σου, εάν πάλι θέλεις να φτάσεις μακριά πήγαινε με παρέα», λέει ένα γνωμικό της Αφρικής το οποίο πολλές φορές έχουν χρησιμοποιήσει σημαίνουσες φυσιογνωμίες του επιχειρείν και της πολιτικής όπως ο Γουόρεν Μπάφετ και η Χίλαρι Κλίντον.
Την κεντρική ουσία του γνωμικού αυτού φαίνεται όμως να ακολουθούν τα αδέρφια Μάρκος (αριστ. στη φωτ.) και Αλέξανδρος Μαρκόπουλος τα οποία έχουν ανοίξει το νέο Κεφάλαιο στην πορεία της εταιρείας που συνίδρυσαν με τον πατέρα τους λίγο πριν την κρίση στη χώρα μας και πλέον έχει εξελιχθεί σε μία απ’ τις ηγέτιδες δυνάμεις στο εμπόριο των εναλλακτικών του καπνού προϊόντων, της Nobacco.
Αυτό το νέο Κεφάλαιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την πανελλαδική κάλυψη του δικτύου των καταστημάτων Nobacco αλλά και την είσοδο της εταιρείας στη μικρή λιανική. «Σήμερα έχουμε 63 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένου και ενός εποχιακού που λειτουργεί στο ξενοδοχείο Korali, στη Μύκονο. Εξ αυτών τα 27 είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα franchise», σημειώνει ο κ. Μάρκος Μαρκόπουλος, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nobacco.
Όπως εξηγεί το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας πλέον επικεντρώνεται στη βόρεια Ελλάδα, όπου η αλυσίδα δεν έχει ισχυρή παρουσία. «Θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε ένα κενό που υπάρχει εκεί. Για φέτος έχουμε υπολογίσει να ανοίξουμε τρία με τέσσερα ιδιόκτητα καταστήματα. Ήδη το περασμένο Δεκέμβριο ανοίξαμε ένα στην Αλεξανδρούπολη, το οποίο πηγαίνει εκπληκτικά. Γι αυτό και αποφασίσαμε να επεκταθούμε κι άλλο στη βόρεια Ελλάδα», σημειώνει.
Οι συμφωνίες
Η επέκταση αυτή του δικτύου της Nobacco έρχεται σε μία εποχή που η εταιρία, η οποία παρεμπιπτόντως έχει και τη δική της μονάδα παραγωγής για υγρά ηλεκτρονικών τσιγάρων στο Κορωπί, έχει κλείσει δύο συμφωνίες που φαίνεται ότι ενισχύουν το προφίλ της και παράλληλα της δίνουν πάτημα και σε νέα κανάλια πωλήσεων.
Η πλέον πρόσφατη, με την οποία μάλιστα φιλοδοξεί να εισέλθει η εταιρεία της οικογένειας Μαρκόπουλου στη μικρή λιανική, είναι με την Αργος Νετ, θυγατρική του Πρακτορείου Άργος.
Με βάση αυτή η Nobacco δίνει την αποκλειστική διανομή των νέων προϊόντων μίας χρήσης που έχει αναπτύξει στην Αργος Νετ. Η τελευταία με τη σειρά του αναμένεται να τοποθετήσει τα προϊόντα της Nobacco σε περίπου 4000 σημεία μικρής λιανικής, από ψιλικαδίτζικα ως περίπτερα, δίδοντας τα ουσιαστικά χώρο ακριβώς δίπλα απ’ τα παραδοσιακά τσιγάρα και τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία συσκευή ηλεκτρονικού τσιγάρου με υγρό στο εσωτερικό, μίας χρήσης. «Το κόστος του είναι γύρω στα 5,5 ευρώ στη λιανική και διαρκεί όσο περίπου 2,5 πακέτα παραδοσιακών τσιγάρων», λέει απ’ την πλευρά του ο κ. Αλέξανδρος Μαρκόπουλος. Μετά τη χρήση η μίνι συσκευή μπορεί να παραδοθεί σε κατάστημα Nobacco για να πάει προς ανακύκλωση.
Η δεύτερη, επίσης σημαντική συμφωνία, που ουσιαστικά εφαρμόζεται εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, είναι με την Παπαστράτος. Μία συμφωνία που όχι μόνο διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων που πλέον διαθέτουν τα 63 καταστήματα Nobacco πηγαίνοντας και προς το θερμαινόμενο τσιγάρο αλλά της δίνει και αποκλειστικότητες σε ο,τι αφορά τα νέα προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου (veev) της Philip Morris International. «Η συνεργασία μας με την Παπαστράτος είναι πολλή καλή και βρίσκεται στο σωστό δρόμο», λέει ο κ. Μάρκος Μαρκόπουλος.
Οι προσδοκίες της διοίκησης της Nobacco είναι μεγάλες. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της, το 2022 η εταιρεία είχε πωλήσεις άνω των 9 εκατ. ευρώ.
Όπως λέει η τάση των καπνιστών να στρέφονται προς τα εναλλακτικά προϊόντα είτε ατμού είτε θερμαινόμενου καπνού συνεχίζει να αυξάνεται. «Σε αυτό βοηθά και η εξέλιξη της τεχνολογίας. Οι επιλογές πλέον είναι πολύ καλύτερες σε σχέση πχ με πριν από πέντε χρόνια», λέει ο κ. Αλέξανδρος Μαρκόπουλος. Σε ο,τι αφορά τη Nobacco, όπως λένε τα δύο αδέλφια θα συνεχίσει να πορεύεται διαθέτοντας την πλήρη γκάμα των διαθέσιμων εναλλακτικών προϊόντων.
Διαβάστε ακόμη
Φορολογικές δηλώσεις 2023: Ποιοι θα γλιτώσουν το πρόστιμο των 100 ευρώ