search icon

Επιχειρήσεις

Μαρκ Κιούμπαν: Σε ποια εταιρεία αρνήθηκε να επενδύσει – Τα $250.000 που θα άξιζαν σήμερα $2,3 δισ.

«Αν πραγματικά πιστεύετε και έχετε πραγματικά κάτι που θα φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο, φέρτε το σε μένα». «Δεν θα κάνω το ίδιο λάθος δύο φορές», είπε ο Κιούμπαν

Ακόμα και δισεκατομμυριούχοι αναθεματίζουν την τύχη τους επειδή υποβάθμισαν επενδυτικές ευκαιρίες που αποδείχθηκαν απίστευτα προσοδοφόρες. Η περίπτωση του Μαρκ Κιούμπαν, είναι χαρακτηριστική καθώς στο παρελθόν αρνήθηκε να επενδύσει στην Uber.

Συγκεκριμένα, είχε την ευκαιρία να επενδύσει σε ένα κεφάλαιο αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων με την αξιολόγηση του συνιδρυτή της Uber Τράβις Κάλανικ το 2009 και την απέρριψε – επειδή πίστευε ότι η δεν άξιζε τόσο πολύ, δήλωσε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη εκπομπή του κωμικού Κέβιν Χαρτ στο Peacock «Hart to Heart».

«Απλά σκεφτείτε: Αν του έδινα 250.000 δολάρια σε μια αποτίμηση [10 εκατομμυρίων δολαρίων], θα ήταν δισεκατομμύρια», δήλωσε ο Κιούμπαν.

Συγκεκριμένα, δεδομένης της σημερινής κεφαλαιοποίησης της Uber στα 90,1 δισεκατομμύρια δολάρια την Παρασκευή, τα 250.000 δολάρια του Κιούμπαν θα άξιζαν σήμερα 2,25 δισεκατομμύρια δολάρια. «Θέλω να πω, τα πήγα καλά. Αλλά, και πάλι», δήλωσε ο Κιούμπαν, η περιουσία του οποίου εκτιμάται σήμερα σε 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το χρονικό της επένδυσης που δεν έγινε

Όπως μεταδίδει το CNBC, o Κούμπαν και ο Κάλανικ είχαν ήδη παρελθόν εκείνη την εποχή: Ο Κούμπαν επένδυσε 1,7 εκατομμύρια δολάρια στην προηγούμενη εταιρεία του Kalanick, μια νεοσύστατη επιχείρηση δικτύωσης peer-to-peer με την ονομασία Red Swoosh, το 2005. Όταν ο Κάλανικ πούλησε τη νπιχείρηση στην εταιρεία υπηρεσιών cloud Akamai το 2007 έναντι 18,7 εκατομμυρίων δολαρίων, «βγάλαμε λίγα χρήματα», δήλωσε ο Κιούμπαν.

Αυτό σήμαινε ότι ήταν δεκτικός στην πρόταση του Κάλανικ για την Uber. «Έρχεται σε μένα, σαν να λέμε, κατ’ αρχάς [και λέει]: “Έχω αυτό το πράγμα. Θα αντικαταστήσει τα ταξί…”. αφηγήθηκε ο Κούμπαν. “Είπα: “‘Μου αρέσει πολύ’’».

Ωστόσο, ο Κιούμπαν είπε ότι δεν συμφωνούσε με την αποτίμηση της startup από τον Κάλανικ, που ήταν τότε 10 εκατομμύρια δολάρια: «Είπα, “Θα το κάνω με [μια] αποτίμηση 5 εκατομμυρίων δολαρίων…” για την Uber!».

«Ο [Κάλανικ] δεν μου απάντησε ποτέ. Βρήκε κάποιον άλλο. Ουπς», δήλωσε ο Κούμπαν.
Το πέρασμα από την Uber ήταν μια κοινή εμπειρία για τον Κιούμπαν και τον Χαρτ, όπως φαίνεται. Ο Χαρτ εξέφρασε το δικό του λάθος που δεν επένδυσε από νωρίς 75.000 δολάρια στην Uber, η οποία, όπως είπε, θα μπορούσε να του αποφέρει “100 και πλέον εκατομμύρια δολάρια”, αν είχε αρπάξει την ευκαιρία.

Ο Χαρτ είπε ότι ο μουσικός μάνατζερ και επενδυτής της Uber, Τρόι Κάρτερ, προσπάθησε να πείσει τον κωμικό να επενδύσει στην εταιρεία πριν αυτή γίνει γνωστή. Ο Κάρτερ περιέγραψε την εταιρεία ως “βασικά, σαν άγνωστοι που προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν…′ [και] είπα, “Αυτό πρέπει να είναι το πιο ηλίθιο πράγμα που έχω ακούσει ποτέ””, είπε ο Χαρτ.

“Μην αισθάνεσαι άσχημα”, απάντησε ο Κούμπαν, σημειώνοντας ότι μάλλον έχασε μεγαλύτερη κερδοφορία από αυτή που θα έβλεπε ο Χαρτ.

Το γεγονός ότι δεν κατάφερε να επενδύσει στην Uber για χρόνια, μετανιώνει ο Κιούμπαν. Στο SXSW το 2017, ο δισεκατομμυριούχος ήταν ανένδοτος ότι δεν σχεδιάζει να αποτύχει σε άλλες ανατρεπτικές ιδέες νεοφυών επιχειρήσεων, όπως έκανε με την Uber.

«Αν πραγματικά πιστεύετε και έχετε πραγματικά κάτι που θα φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο, φέρτε το σε μένα». «Δεν θα κάνω το ίδιο λάθος δύο φορές», είπε ο Κιούμπαν.

Διαβάστε ακόμη

Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν το πακέτο μέτρων της ΔΕΘ

Cruise: Γιατί προχωρά σε μείωση 50% των ρομποταξί στην Καλιφόρνια

Βιωσιμότητα ή τεχνητή νοημοσύνη – Οι κολοσσοί της τεχνολογίας καλούνται να επιλέξουν πλευρά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version