© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Managi, Agritrack και Radefy. Αυτές είναι τρεις από τις συνολικά 39 startups που… εκκολάπτονται επιχειρηματικά στο πρόγραμμα Egg – enter•grow•go, το οποίο σχεδίασε και υλοποιεί η Eurobank σε συνεργασία με το Corallia του Ε.Κ. Αθηνά και διανύει πλέον τον 9ο χρόνο λειτουργίας του.
Με έμφαση στο εμπόριο, την agro επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό/πολιτισμό αντίστοιχα, οι συγκεκριμένες εταιρείες θα λάβουν βοήθεια προκειμένου να αναπτυχθούν οργανικά, να έρθουν σε επαφή με επενδυτές, να αντλήσουν τους πόρους που χρειάζονται και εν τέλει να βρουν πελάτες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Managi: 88 ελληνικές επιχειρήσεις τής εμπιστεύονται τις εξαγωγές τους
«H ιδέα της Managi ξεκίνησε με ένα όραμα. Μία εικόνα στο μυαλό μας. Τη γεφύρωση του πρωτογενούς τομέα της Ελλάδα με τις αγορές του εξωτερικού. Μία γέφυρα που ενώνει τον πλούτο της γης της πατρίδας μας με τους καταναλωτές παγκοσμίως. Επρεπε να αποφασίσουμε με ποια υλικά θα είναι χτισμένη αυτή η ψηφιακή γέφυρα και έτσι δημιουργήσαμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε ως επιχείρηση προς τους συνεργάτες παραγωγούς-μεταποιητές, αλλά και προς τους αγοραστές χονδρικής από τις χώρες του εξωτερικού». Αυτό σημειώνει στο «business stories» ο ιδρυτής της εταιρείας, Παναγιώτης Χατζηλαζαρίδης, ο οποίος από κοινού με τους Αποστόλη Γιαντζίδη και Γρηγόρη Κουτσουφλιάνο έχει αναλάβει την πώληση, προώθηση και εξαγωγή των ελληνικών προϊόντων σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Ταυτόχρονα, η Managi προσφέρει στους αγοραστές των προϊόντων λύσεις μιας στάσης για οτιδήποτε χρειάζεται για τη διεκπεραίωση της αγοράς τους, με τρόπο ασφαλή και εντός πλαισίων χρονικής και ποιοτικής συνέπειας, καθώς και τη μείωση του κόστους στο μέγιστο δυνατό. Επίσης, οι συνεργάτες τους διαθέτουν μέσω του eshop του managi.eu τα προϊόντα τους απευθείας σε καταναλωτές από όλο τον κόσμο που δίνουν έμφαση στην ποιότητα και τη διατροφική αξία. «Ολα τα προϊόντα μας διατίθενται σε συσκευασίες για επαγγελματική χρήση (HORECA), εξυπηρετώντας έτσι ξενοδοχεία, εστιατόρια και caterings. Η επιχείρησή μας συμμετέχει σε εμπορικά events στο εξωτερικό με εξαιρετικά χαμηλό κόστος συμμετοχής για τον κάθε συνεργάτη παραγωγό», εξηγεί ο κ. Χατζηλαζαρίδης και συνεχίζει: «Ογδόντα οκτώ επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα μάς εμπιστεύονται για τις εξαγωγές τους και τους ευχαριστούμε δημόσια γι’ αυτό».
Οσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ομάδα της Managi, ο ίδιος εστιάζει στις εξής τρεις: έλλειψη ρευστότητας, δυσμενείς φορολογικές συνθήκες και απουσία επενδυτικών κεφαλαίων.
«Μείναμε όρθιοι, όταν οι περισσότεροι θα τα είχαν παρατήσει. Στηριχθήκαμε εξ αρχής στις δυνάμεις μας και δημιουργήσαμε μία λειτουργική επιχείρηση με συνεχή άνοδο. Αυτή τη στιγμή έχουμε πραγματοποιήσει εξαγωγές σε 12 χώρες του εξωτερικού, από τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ μέχρι τον Καναδά και την Ολλανδία. Τρόφιμα, ποτά, καλλυντικά και φρέσκα φρούτα ταξιδεύουν σε επαγγελματίες του εξωτερικού, με επαναληψιμότητα και όχι ευκαιριακές πωλήσεις.
Εξυπηρετούμε, επίσης, τουριστικά καταστήματα και delicatessen στην Ελλάδα. Παρέχουμε επιπλέον υπηρεσίες που αφορούν τη δημιουργία προωθητικού υλικού, διαφημίσεων και ιστοσελίδων-eshops. Αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό νέων συσκευασιών προϊόντων και εταιρικής εικόνας για τους ενδιαφερόμενους συνεργάτες παραγωγούς ή επιχειρηματίες εστίασης», σχολιάζει χαρακτηριστικά.
Αναγνωρίζοντας δε την τιμή η Managi να επιλεγεί από το Egg της Eurobank, πλέον έχει τη δυνατότητα να αποτυπώσει ακόμη πιο ενδελεχώς όλα τα λειτουργικά κομμάτια της επιχείρησης, ώστε να γίνουν οι σωστές επιλογές για το επόμενο βήμα.
«Στόχος μας είναι να αντλήσουμε κεφάλαια, ώστε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας για ικανούς, πρόθυμους και ενθουσιώδεις ανθρώπους που θα επανδρώσουν την επιχείρησή μας, δίνοντάς της τη δυνατότητα να επεκτείνει κατά πολύ το πελατολόγιό της σε πολύ περισσότερες χώρες του εξωτερικού. Σύντομα θα είναι live η νέα μας ιστοσελίδα. Το managi.eu 2.0 όπως το αποκαλέσαμε. Ενισχύσαμε την αυτοματοποίηση των περισσότερων λειτουργιών, αναβαθμίσαμε τη χρηστικότητα και το design κι έτσι πρόκειται να παρουσιάσουμε στο καταναλωτικό κοινό μία καθαρή και χρηστική πλατφόρμα που δίνει πρόσβαση σε πάνω από 1.500 κωδικούς προϊόντων από όλη την Ελλάδα, εξυπηρετώντας, ταυτόχρονα, πολίτες και επαγγελματίες. Θέλουμε, επίσης, να ξεκινήσουμε τη συμμετοχή μας σε διαγωνισμούς, καθώς και να πιστοποιηθούμε σύμφωνα με σχήματα ελέγχου ποιότητας που αφορούν τις υπηρεσίες μας», καταλήγει.
Agritrack: Ψηφιοποίηση της αγροτικής εφοδιαστικής αλυσίδας
H ιδέα της δημιουργίας της Agritrack προέκυψε το 2018 όταν ο Βλάσης Τσέζος, εργαζόμενος σε μία πολυεθνική εταιρεία συμβούλων στο Λονδίνο, είχε την ευκαιρία να εμπλακεί σε έργα σχετικά με την παραγωγική αλυσίδα τροφίμων σε διάφορες χώρες. «Εκεί επιβεβαίωσα το μέγεθος της ανάγκης για ιχνηλασιμότητα και ψηφιοποίηση στον αγροτικό τομέα. Την ίδια περίοδο ξεκίνησε το ενδιαφέρον μου για την τεχνολογία blockchain και σε συνδυασμό με την σημαντική εμπειρία που είχα στην τεχνολογία IoT (Internet of Things) άρχισα να βλέπω τον δρόμο προς την ιχνηλασιμότητα και την ψηφιοποίηση της αγροτικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Ετσι, λίγο μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα το 2020 και την επανασύνδεσή μου με “ομοϊδεάτες”, ιδρύσαμε την εταιρεία Agritrack, με σκοπό την εφαρμογή νέων τεχνολογιών στον αγροτικό τομέα», τονίζει χαρακτηριστικά στο «b.s.», σημειώνοντας πως στόχος είναι η διευκόλυνση της ζωής αγροτών και κτηνοτρόφων, η απλοποίηση των διαδικασιών διακίνησης των σχετικών βιομηχανιών και η μείωση μη απαραίτητων απωλειών τροφίμων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Πιο συγκεκριμένα, η Agritrack προσφέρει μία διαδικτυακή πλατφόρμα που καταγράφει στοιχεία της γεωργικής παραγωγικής αλυσίδας και συλλέγει πληροφορίες ποιότητας τροφίμων σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο, ώστε τα ενδιαφερόμενα μέρη (παραγωγοί, βιομηχανίες, καταναλωτές) να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις, συνεισφέροντας σε μια πιο βιώσιμη γεωργική παραγωγή και ανάπτυξη.
Ουσιαστικά, είναι μία ολοκληρωμένη λύση που λειτουργεί με ασφάλεια στο Διαδίκτυο και με την ενσωμάτωση αισθητήρων IoT επιτρέπει στους παραγωγούς να ψηφιοποιούν τις εργασίες τους, να καταγράφουν όλα τα στάδια παραγωγής (σπορά ή αναπαραγωγή, συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία, συσκευασία) μέχρι το τελικό προϊόν να φτάσει στον καταναλωτή. Επίσης, η πλατφόρμα εξασφαλίζει την εγκυρότητα των πληροφοριών τροφίμων με αμετάβλητους πίνακες (π.χ. blockchain) και μηχανική μάθηση (machine learning) και ενημερώσει τους καταναλωτές με τις λεπτομέρειες του προϊόντος που κρατάνε στα χέρια τους. Μειώνει τα χειρόγραφα, αυτοματοποιεί διαδικασίες, εξασφαλίζει στα προϊόντα ένα πιστοποιητικό προέλευσης και ποιότητας και δίνει πρόσβαση σε πληροφορίες σε όλους τους ενδιαφερομένους (παραγωγούς και καταναλωτές), με ασφάλεια και σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η χρηματοδότηση της έρευνας και του επιχειρηματικού σχεδίου για να πετύχει η Agritrack γρήγορη ανάπτυξη και να είναι μπροστά από τις παγκόσμιες εξελίξεις ήταν η βασική δυσκολία. «Είναι αλήθεια ότι όπου κι αν έχουμε απευθυνθεί έχουμε εισπράξει θετική ανταπόκριση. Είμαστε περήφανα μέλη της οικογένειας του Egg που μας δίνει στρατηγική καθοδήγηση, εμπορική κατεύθυνση, γνωριμίες, καθώς και πολλές άλλες καταλυτικές ενέργειες εξωστρέφειας. Επίσης, έχουμε ενταχθεί σε εθνικές πρωτοβουλίες, όπως το Elevate Greece, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ενωσης που έχει βραβεύσει και χρηματοδοτήσει την προσπάθειά μας για την ψηφιοποίηση της γεωργίας σε πρόγραμμα του “Horizon”. Αρα, είμαι αισιόδοξος ότι σύντομα θα έχουμε βρει τους σωστούς συνεργάτες που θα μας επιτρέψουν να μεγαλώσουμε με ραγδαίους ρυθμούς, πέραν αυτούς της οργανικής μας ανάπτυξης», υπογραμμίζει ο κ. Τσέζος.
Αναφορικά με τα σχέδιά του για την επόμενη διετία, ο ίδιος προσδοκά να δει την Agritrack να έχει καθιερωθεί στην ελληνική αγορά με σημαντικά πρωτοπόρα έργα και να έχει κάνει αισθητή την παρουσία της και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Radefy: Μείωση λειτουργικών δαπανών για ξενοδόχους και ιδιοκτήτες καταλυμάτων
«Οπως κάθε καλή επιχειρηματική ιδέα, η Radefy ξεκίνησε εντοπίζοντας ορισμένα κρίσιμα ζητήματα που αντιμετώπιζε η ξενοδοχειακή αγορά και η αγορά καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης που έθεταν προσκόμματα στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους και του κύκλου εργασιών τους, στη μείωση των λειτουργικών τους εξόδων και τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας τους ανά δωμάτιο. Τα ζητήματα αυτά ήταν οι αυξημένες ανάγκες σε ανθρώπινους πόρους, με φυσική παρουσία για το check in-check out, με τις αντίστοιχες χαμένες ανθρωποώρες, αλλά και τους υγειονομικούς περιορισμούς λόγω COVID-19, η μεγάλη κατανάλωση ρεύματος ανά δωμάτιο και η δυσκολία παροχής επιπλέον υπηρεσιών στους επισκέπτες. Ετσι, συλλάβαμε την ιδέα για τη δημιουργία μιας ανοιχτής πλατφόρμας, η οποία παρέχει λύση και στα τρία αυτά ζωτικά προβλήματα για την παγκόσμια αγορά φιλοξενίας, επιτρέποντας τη διασύνδεσή της με άλλες πλατφόρμες Channel managers και PMS για την πλήρη αυτοματοποίηση όλων των συναφών διαδικασιών». Αυτό αναφέρει από την πλευρά του, ο επικεφαλής της εταιρείας, Αθανάσιος Πηλιούνης.
Ειδικότερα, η πλατφόρμα Centurion της Radefy σχεδιάστηκε για να δώσει μία οικονομικά προσιτή λύση στους ξενοδόχους, διαχειριστές και ιδιοκτήτες καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, μέσω της οποίας θα μπορούν να έχουν εξ αποστάσεως τον πλήρη έλεγχο και διαχείριση της κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος και την πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας check in και check out, καθιστώντας τα Contactless Green Hotels και Contactless Green BnB.
Επιπλέον, επιτρέπει την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στους επισκέπτες μέσω της εφαρμογής (app) κινητού τηλεφώνου που αποτελεί και το «κλειδί» για την είσοδό τους στο κατάλυμα, δημιουργώντας νέες πηγές εισόδων για την επιχείρηση.
Η ολοκληρωμένη τεχνική λύση της Radefy είναι μοναδική στο είδος της στην αγορά και έχει εξ ολοκλήρου σχεδιαστεί στην Ελλάδα. Η καινοτομία της ως startup έχει ήδη αναγνωριστεί με τη συμμετοχή της επιχείρησης στην πλατφόρμα Elevate Greece του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς και την ένταξή της στο Εgg της Eurobank.
Οπως σημειώνει ο κ. Πηλιούνης, με βάση κλαδικές μελέτες το μηνιαίο κόστος βραδινής βάρδιας και Σαββατοκύριακου ενός ξενοδοχείου υπολογίζεται στα 1.500 ευρώ ή στα 30 ευρώ/δωμάτιο για ένα ξενοδοχείο 50 δωματίων. Αντίστοιχα, ο μέσος μηνιαίος αριθμός αφίξεων σε ένα κατάλυμα BnB είναι περίπου έξι αφίξεις, με μέσο κόστος για κάθε παράδοση και παραλαβή των κλειδιών τα πέντε ευρώ.
Το κάθε κατάλυμα, δηλαδή, ξοδεύει κάθε μήνα περίπου 60 ευρώ για την παράδοση – παραλαβή των κλειδιών. Η μέση κατανάλωση ρεύματος και στις δύο κατηγορίες υπολογίζεται μεσοσταθμικά στα 50 ευρώ/μήνα ανά δωμάτιο ξενοδοχείου ή κατάλυμα BnB. «Εγκαθιστώντας την τεχνολογία Access & Electric management της Radefy η μείωση των λειτουργικών δαπανών ενός δωματίου σε ξενοδοχείο μπορεί να υπερβεί τα 360 ευρώ/χρόνο, ενώ στην περίπτωση των καταλυμάτων BnB η μείωση ενός καταλύματος μπορεί να ξεπεράσει τα 720 ευρώ/χρόνο», εξηγεί ο κ. Πηλιούνης.
Οσον αφορά τα σχέδιά του για το μέλλον, ο ίδιος σχολιάζει: «Η ελληνική αγορά φιλοξενίας είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές παγκοσμίως.
Εντός της ελληνικής αγοράς περιλαμβάνονται περίπου 600.000 κλίνες ξενοδοχείων και περίπου 120.000 καταλύματα BnB, τα οποία πληρούν τα κριτήρια του target market της Radefy. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με ομίλους ξενοδοχείων και διαχειριστές BnB η εταιρεία έχει αρχίσει εντός του 2021 να επιταχύνει τη διείσδυσή της στην ελληνική αγορά. Στρατηγική της αποτελεί η εδραίωσή της με γερά θεμέλια εντός της ελληνικής αγοράς, κατακτώντας το 5%-10%, πριν ξεκινήσουμε τη διείσδυσή μας σε άλλες διεθνείς αγορές με φυσική παρουσία σε χώρες του εξωτερικού, για τις οποίες έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον».
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της μέσω του eshop της σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τον πενταετή επιχειρηματικό σχεδιασμό, η επέκτασή της με φυσική παρουσία σε αγορές του εξωτερικού θα ξεκινήσει προς τα τέλη του 2023 με αρχές του 2024. Στόχος είναι αρχικά η διείσδυση στις ευρωπαϊκές χώρες με σημαντική τουριστική αγορά, με σκοπό την κατάκτηση του 5%-10% της εκάστοτε αγοράς εντός των πρώτων τριών ετών.
«Η Ελλάδα θα αποτελέσει, εκτός των άλλων, και το κομβικό σημείο τεχνολογικού σχεδιασμού και υλοποίησης όλων των προϊόντων, εφαρμογών και υπηρεσιών που θα διατίθενται μέσα από το διεθνές δίκτυό μας, οπότε αναμένουμε αύξηση στις ανάγκες απασχόλησης της εταιρείας σε εξειδικευμένο προσωπικό στο εγγύς μέλλον», καταλήγει.
Διαβάστε ακόμη:
Το «στοίχημα» του ΝΒΑ για έσοδα $10 δισ. και το «χρυσό» brand Αντετοκούνμπο
ΙΝΣΕΤΕ: H Ελλάδα στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών στις σημαντικότερες αγορές
Ακίνητα: «Έκρηξη» μεταβιβάσεων από Ελλάδα και εξωτερικό στο Gov.gr