Mε το βλέμμα στραμμένο στο διαγωνισμό ύψους 130 εκατ. ευρώ για την έκτη προβλήτα του ΟΛΘ, βρίσκονται οι κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς σήμερα λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Το παρόν σε συνεργασία και με διεθνείς ομίλους αναμένεται να δώσουν Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat (πιθανότατα σε συνεργασία με Ιταλικές εταιρείες), ΤΕΚΑΛ, ΜΕΤΚΑ και η η ΆΒΑΞ, σε συνεργασία με τη βελγική BESIX και πορτογαλικές εταιρείες. Τα λιμενικά έργα συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους τεχνικούς ομίλους της χώρας κάτι άλλωστε που έχει αποτυπωθεί κατά καιρούς και στις εργολαβίες του ΟΛΠ.
Η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση πλοίων μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών χωρητικότητας έως μέχρι 18.000 TEUs.
Το έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων, που ανέλαβαν οι νέοι ιδιοκτήτες του λιμένα μέσω της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο.
Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: την κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου, μήκους 440 μέτρων, την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων και την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου.
Με βάση την προκήρυξη, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει -μεταξύ άλλων- να διαθέτουν ειδική εμπειρία κατασκευής λιμενικών έργων, η οποία θα καλύπτεται με την εκτέλεση λιμενικών έργων τα τελευταία 10 χρόνια, συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση κοινοπραξιών, η πιστοποιούμενη εμπειρία θα προκύπτει αθροιστικά από το σύνολο των μελών της κοινοπραξίας, ανεξάρτητα από το πιστοποιούμενο κόστος κατασκευαστικών εργασιών ανά έργο.
Η χερσαία λιμενική ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων.
Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις. Είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.