Σε αύξηση των ναύλων λόγω της προσθήκης ενός περιβαλλοντικού τέλους προχωρά η αεροπορική εταιρεία Lufthansa, ακολουθώντας το παράδειγμα του επίσης ευρωπαϊκού αερομεταφορέα Air France-KLM, σε μια προσπάθεια να καλύψει το κόστος συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει εδώ και χρόνια ότι οι νέοι κανόνες που επιβάλλουν τη χρήση ακριβότερων βιώσιμων καυσίμων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους των εισιτηρίων. Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν ήδη εκτιναχθεί τα τελευταία χρόνια, κυρίως μετά την πανδημία του κορωνοϊού, γεγονός που εγείρει φόβους ότι περαιτέρω αύξησή του θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρέψει τους ταξιδιώτες από το να κάνουν ταξίδια, όπως αναφέρει το Reuters.

Όπως ανακοίνωσε ο γερμανικός αερομεταφορέας, οι ναύλοι του θα αυξηθούν από 1 ευρώ έως και 72 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του εισιτηρίου σε όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από τη Βρετανία, τη Νορβηγία και την Ελβετία.

Ο αερομεταφορέας ανέφερε ότι το τέλος “θα καλύψει μέρος του σταθερά αυξανόμενου πρόσθετου κόστους συμμόρφωσης με τους κανόνες περιβαλλοντικών απαιτήσεων”, όπως η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) από βιολογικά υλικά – που θεωρούνται ζωτικής σημασίας για τη μείωση των εκπομπών ρύπων της αεροπορικής βιομηχανίας.

Σημειώνεται ότι η ΕΕ έχει υιοθετήσει κανόνες που απαιτούν οι πτήσεις που αναχωρούν από τα αεροδρόμια των κρατών μελών της να χρησιμοποιουν σταδιακά όλο και περισσότερο βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.

Υπενθυμίζεται ότι η Air France-KLM εισήγαγε ένα παρόμοιο τέλος τον Ιανουάριο του 2022, όπως επιβεβαίωσε ο όμιλος στο Reuters, αυξάνοντας εκείνη την εποχή έως και 12 ευρώ το ύψος των ναύλων για τις business θέσεις και έως 4 ευρώ για τις οικονομικές θέσεις.

“Έχουν θεσπίσει ένα τέλος SAF που ισχύει για όλες τις πτήσεις (όχι μόνο όσες αναχωρούν από την Ευρώπη) που αντικατοπτρίζει το πρόσθετο κόστος της ενσωμάτωσης των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων”, ανέφερε ο εκπρόσωπος της Air France-KLM σε ανακοίνωσή εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Reuters.

Καμπανάκι για το κόστος

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, προειδοποίησε πέρυσι ότι οι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων θα είναι δύσκολο να επιτευχθούν και άφησε να εννοηθεί ότι η αύξηση του κόστους θα μετακυλιστεί στους πελάτες.

Η αύξηση των τιμών, την οποία η αεροπορική εταιρεία αναφέρει ως “Προσαύξηση Περιβαλλοντικού Κόστους”, θα καλύψει μέρος αυτού του κόστους για το 2025, ανέφερε η εταιρεία.

Η μετοχή της Lufthansa υποχώρησε μετά την ανακοίνωση του αερομεταφορέα, ενώ αυτήν την ώρα σημειώνει απώλειες 0,77% στα 5,765 ευρώ, κοντά στο ενδοσυνεδριακό χαμηλό της.

Εκπρόσωπος του γερμανικού αερομεταφορές ανέφερε ότι η απόφαση δεν συνδέεται με την αύξηση του κόστους εργασίας μετά τις φετινές απεργίες, ενώ πρόσθεσε ότι προς το παρόν δεν εξετάζεται περαιτέρω αύξηση του περιβαλλοντικού τέλους.

Η EasyJet, η Ryanair και η IAG δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες να απαντήσουν στο ερώτημα του Reuters εάν εξετάζουν να προχωρήσουν στη υιοθέτηση παρόμοιων μέτρων.

Διαβάστε ακόμη

Διασύνδεση του Κτηματολογίου με το Περιουσιολόγιο και εκτεταμένες διασταυρώσεις

Γαλλία: Τα τέσσερα σενάρια για τις εκλογές από την πλευρά των αγορών (γράφημα)

ΠΑΣΟΚ: Στην Κεντρική Επιτροπή η απόφαση για εκλογή αρχηγού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ