Της Μαριάννας Τζάννε
Την εκδίκησή τους παίρνουν τα ταξί από τις εταιρείες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, αφού η εξαφάνιση της Uber από την ελληνική αγορά υπολογίζεται ότι αύξησε από 30% έως 40% τα έσοδα σε κάποιες περιοχές. Χθες, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, ενόψει της αυριανής εκδίκασης της αγωγής που έχει υποβάλλει σε βάρος του η Beat, δήλωσε ότι το υπουργείο προσανατολίζεται σε αναπροσαρμογές του θεσμικού πλαισίου, που αφορούν το άρθρο που περιγράφει τις μεταφορές εντός της ελληνικής επικράτειας.
Σε συνέντευξη Τύπου, ανέφερε ότι οι αλλαγές προβλέπουν ότι τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες διαμεσολάβησης εκδίδουν διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους επιβάτες και διαφορετικά προς τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.
Στο υπουργείο εκτιμούν πως θα διασφαλιστεί με τον τρόπο αυτό ότι τα έσοδα εισπράττονται νόμιμα και δεν παραβιάζεται η ελληνική και κοινοτική νομοθεσία που απαγορεύει την είσπραξη για λογαριασμό τρίτων από μη πιστοποιημένους φορείς.
Ο επικεφαλής της Beat Νίκος Δρανδάκης έχει δηλώσει πως η εταιρεία χρησιμοποιεί την ολλανδική Adyen, η οποία είναι αδειοδοτημένος εκκαθαριστής συναλλαγών στην Ε.Ε. και έχει έδρα την Ολλανδία. Στις αρχές Ιανουαρίου είχε ανακοινωθεί, μάλιστα, πως υπέγραψε συμφωνία ώστε να αναλάβει σταδιακά την εκκαθάριση όλων των συναλλαγών της eBay.
Σήμερα το 70% των συναλλαγών που πραγματοποιούν οι χρήστες του Beat στην Ελλάδα γίνεται με μετρητά και το 30% μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών. Η διοίκηση της Beat έχει, επίσης, υποστηρίξει πως προ ημερών ολοκληρώθηκε έλεγχος για τις χρήσεις 2012 – 2016 χωρίς να υπάρξει κάποιο σπουδαίο εύρημα, παρά μόνο «λογιστικές διαφορές».