Η πανδημία άλλαξε ριζικά τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, καθώς τα παρατεταμένα lockdown που ανάγκασαν τα φυσικά καταστήματα να «κατεβάσουν ρολά», οδήγησαν όλο και περισσότερους καταναλωτές στην εναλλακτική λύση των ηλεκτρονικών αγορών.
Ως εκ τούτου, η Amazon του Τζεφ Μπέζος, ισχυροποίησε τη θέση της και εξακολουθεί να είναι η κορυφαία εταιρεία e-commerce διεθνώς. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το TradingPlatforms.com, η Amazon έκλεισε το 2020 με κεφαλαιοποίηση 1,63 τρισ. δολαρίων.
Στη δεύτερη θέση η Alibaba του Τζακ Μα
Η κεφαλαιοποίηση της Amazon ξεπέρασε το 1 τρισ. δολ στα μέσα του 2020 και συνέχισε τις ισχυρές επιδόσεις της. Η δεύτερη υψηλότερη κεφαλαιοποίηση της αγοράς ανήκει σε έναν άλλο ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, την Alibaba με 629,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της Amazon οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν σε όλον τον κόσμο λόγω της πανδημίας. Η κεφαλαιοποίηση της Amazon σημείωσε αύξηση 78,4% σε ετήσια βάση.
Εν τω μεταξύ, η Alibaba είχε ένα πιο ταραχώδες λόγω της περιπέτειας του ιδρυτή της Τζακ Μα στα τέλη του προηγούμενου έτους. Αυτό προκάλεσε μείωση του ρυθμού ανάπτυξης κατά 20,8% από το τρίτο τρίμηνο του 2020. Παρ ‘όλα αυτά, η Alibaba παρουσίασε αύξηση στον τζίρο της κατά 10,6% σε ετήσια βάση.
Το 77% της κεφαλαιοποίησης στον κλάδο του λιανεμπορίου -στο σύνολο των 25 καλύτερων- ήταν από διαδικτυακούς λιανοπωλητέ.
Το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο έγινε αναπόσπαστο μέρος της νέας κανονικότητας καθώς τα φυσικά καταστήματα αναγκάστηκαν να κλείσουν.
Σύμφωνα με αναλυτές του GlobalData.com: «Η ικανότητα αυτών των εταιρειών να αξιοποιήσουν τις δυνάμεις τους στο δίκτυο διανομής των προϊόντων και να προσφέρουν αδιάλειπτη και έγκαιρη εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας τους βοήθησε επίσης να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών».
Οι καταναλωτές των Walmart, Nike, Lowe’s, Fast Retailing, Target και Dollar General παρουσίασαν ετήσια αύξηση τζίρου πάνω από 20%, λόγω των προσπαθειών τους να ενισχύσουν την ψηφιακή τους παρουσία.
Η βραζιλιάνικη εταιρεία λιανικού εμπορίου Luiza Magazine ήταν το μόνο «new entry» στη λίστα των 25 καλύτερων, έπειτα από την εντυπωσιακή αύξηση του ανώτατου ορίου κεφαλαιοποίησης κατά 60,2% σε ετήσια βάση.
Πηγή: tradingplatforms.com
Διαβάστε ακόμη
Τo τουρκικό παράδοξο: Εν μέσω κορωνοϊού και κατάρρευσης της λίρας η οικονομία υπεραποδίδει
Απίστευτο: Λιγότερα λουκέτα στις επιχειρήσεις το 2020 παρά την κρίση