H Lavipharm συνεχίζει να αναπτύσσεται με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς από την αγορά ακολουθώντας κατά γράμμα το επιχειρηματικό πλάνο που είχε καταρτίσει, ήταν το κύριο μήνυμα που επιχείρησε να περάσει η διοικητική ομάδα της εισηγμένης φαρμακοβιομηχανίας που επέστρεψε μετά από ένα μεγάλο διάστημα χθες στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών παρουσιάζοντας τα όσα έχουν γίνει μετά την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, τα επόμενα βήματα και κυρίως την οικονομική προοπτική της εταιρείας.
Στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης ο COO & Country Manager της εταιρείας κ. Παναγιώτης Γιαννουλέας, αποκάλυπτε στο newmoney πως σήμερα η Lavipharm εξετάζει τρεις νέες συμφωνίες για σκευάσματα που θα μπορούσαν να αυξήσουν την προοπτική και τις δυνάμεις της εταιρείας. Ο ίδιος πάντως δεν θέλησε να επεκταθεί επ’ αυτού παραπέμποντας σε ενημέρωση αφού υπάρξουν απτά αποτελέσματα.
«Ο χώρος του φαρμάκου έχει αστείρευτες ευκαιρίες. Αρκεί να γνωρίζεις κόσμο, να έχεις επαφές και να έχεις στρατηγική. Πολλές πολυεθνικές έχουν προϊόντα που κρίνονται πλέον μικρά γι’ αυτές για ν’ ασχοληθούν, όπως έγινε πχ. με την περίπτωση του catapresan που εξαγοράσαμε», σχολίασε ο ίδιος.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τη χθεσινή παρουσίαση, τόσο ο κ. Γιαννουλέας, όσο και ο οικονομικός διευθυντής κ. Βασίλης Μπαλούμης στάθηκαν στους τέσσερις πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί η ανάπτυξη της Lavipharm.
Το πρώτο είναι το διαδερμικό σύστημα κλονιδίνης που εξαγόρασε και πλέον θα παράγει η Lavipharm. Μάλιστα όπως έλεγε ο κ. Μπαλούμης εντός του μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η προώθηση του προϊόντος, που απευθύνεται στην κατηγορία της ανθεκτικής υπέρτασης, από επιλεγμένη ομάδα πωλήσεων στην Ιταλική αγορά ενώ, η μελέτη για τις επόμενες χώρες, που θα διαμορφώσουν και την στρατηγική ανάπτυξης του προϊόντος για τα επόμενα χρόνια, θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις εκτιμήσεις της διοίκησης.
Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης είναι η συνεργασία με την Tikun, όπου ο κ. Μπαλούμης κατέδειξε τις σημαντικές προοπτικές της φαρμακευτικής κάνναβης, μια νέα αναδυόμενη και ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά διεθνώς. Όπως ανέφερε, στην Ελλάδα, ο παραγωγός επένδυσε σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο κι ανέθεσε σε δύο εξέχουσες φαρμακευτικές εταιρείες την εμπορική διάθεση των προϊόντων του. Για τη Lavipharm, η ευκαιρία ήταν εξαιρετική, καθώς τα προϊόντα αυτά εμπίπτουν σε δύο από τις θεραπευτικές κατηγορίες, όπου στρατηγικά ήδη επικεντρώνεται η εταιρεία, αυτές του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) και του Πόνου. Ο ίδιος προϊδέασε για σημαντικά περιθώρια κέρδους, αλλά και για τη δυνατότητα που έχει η εταιρεία μιας και απ’ την Tikun δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί, γεωγραφικοί ή άλλοι, μεταξύ της Lavipharm και της Φαρμασερβ Lilly και άρα ο ανταγωνισμός θα είναι ανοικτός για την προώθηση των εν λόγω σκευασμάτων. «Τα κέρδη αυτά θα μας δώσουν τελικά τη δυνατότητα να επενδύσουμε σε δικό μας R&D. Η αγορά δίνει πολλά λεφτά όταν έχεις δικά σου προϊόντα και εξάγεις και θα μπορούσαμε πχ μέσα στην επόμενη τετραετία να έχουμε εξοικονομήσει τα απαραίτητα κεφάλαια να χτίσουμε ακόμη και ένα νέο εργοστάσιο που θα πληροί τις αμερικανικές προδιαγραφές».
Τρίτος πυλώνας ανάπτυξης αποτελεί η συμμαχία με τη Zentiva, την πρωτοπόρο εταιρεία γενοσήμων στον κόσμο, που ξεκίνησε το 2020. Ήδη από την αρχή της συνεργασίας, οι πωλήσεις από 2 εκατ. ευρώ έχουν ανέλθει σήμερα σε 5,3 εκατ. ευρώ.
Τέλος, τέταρτος πυλώνας είναι ο τομέας Έρευνας και Ανάπτυξης της Lavipharm. Έξι νέα προϊόντα αναμένονται να κυκλοφορήσουν σταδιακά στην αγορά, ένα από τα οποία αφορά ένα νέο διαδερμικό σύστημα φαιντανύλης. Το συγκεκριμένο θα έχει μικρότερο κόστος παραγωγής και θα απευθύνεται καθαρά στο κομμάτι των νοσοκομείων συμμετέχοντας σε διεθνείς διαγωνισμούς προμήθειας.
«Η Lavipharm γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική και εγκαθιδρύεται ως σημαντικός παίκτης στις χώρες που δραστηριοποιείται. Στόχος μας είναι να υπερδιπλασιάσουμε το μερίδιο αγοράς μας στην Ευρώπη από 5,4% που είναι σήμερα», τόνισε ο κ. Μπαλούμης υπογραμμίζοντας πως προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση των εξαγωγών όπου τα περιθώρια κέρδους κινούνται πέριξ του 50% έναντι του 10% περίπου στην Ελλάδα μετά την εφαρμογή των clawback, rebate κοκ.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι με βάση τις επιδόσεις του α’ τριμήνου, η πρόβλεψη του επιχειρηματικού σχεδίου για έσοδα φέτος ύψους 60 εκατ. ευρώ απ’ την εισηγμένη τελικώς θα ξεπεραστεί. Αντίστοιχη πάντως κίνηση σε επίπεδο κερδοφορίας δεν θα υπάρξει, όπως ξεκαθάρισε, διευκρινίζοντας πως χρεώσεις που έρχονται απ’ το παρελθόν αλλά και οι αποσβέσεις του catapresan επιβαρύνουν το bottom-line της εταιρείας.
«Στην Ελλάδα η αγορά φαίνεται ως τώρα φέτος να αναπτύσσεται με έναν ρυθμό 8% με 9%. Η Lavipharm έχει ένα ρυθμό +14% και θεωρώ ότι ως το τέλος του χρόνου έτσι θα πάμε», σημείωσε ο κ. Γιαννουλέας.
Τέλος, στον τομέα των πρακτικών ESG, προτεραιότητα με στρατηγικό πρόσημο για τη διοίκηση της Lavipharm, η Εταιρεία σχεδιάζει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της με βάση τους 3 άξονες κριτηρίων και στοχεύει σύντομα να ενταχθεί στο σχετικό δείκτη του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Δείτε ΕΔΩ την παρουσίαση της εταιρείας
Διαβάστε ακόμη:
Έσπασαν το «φράγμα» του 1 εκατομμυρίου οι δηλώσεις φόρου εισοδήματος
Με παθητικό $1 δισ. οδηγήθηκε σε πτώχευση η Vice Media (πίνακες)
Εκλογές 2023
Πού ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.
Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ