Το μεγάλο στοίχημα των λευκών συσκευών όχι μόνο «βγαίνει» στην Πλαίσιο διατηρώντας τη σε αναπτυξιακή τροχιά παρά την αισθητή απουσία φέτος από την αγορά των κρατικών vouchers των περασμένων ετών, αλλά εξελίσσεται σε έναν από τους βασικούς πυλώνες που θα διαμορφώσουν την επόμενη μέρα για την αλυσίδα λιανικής. Μία επόμενη μέρα που προετοιμάζεται και συνδέεται με το τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους 30 εκατ. ευρώ που τρέχει από φέτος η εταιρεία.
«Η στρατηγική μας στηρίζεται σε τρεις πυλώνες», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers Κώστας Γεράρδος. «Ο πρώτος είναι ο εμπορικός πυλώνας. Εκεί μεγάλη προτεραιότητα έχουν οι οικιακές συσκευές. Μόλις 13 καταστήματα του δικτύου μας διέθεταν το 2023 οικιακές συσκευές και πάλι η κατηγορία κατάφερε να αντιστοιχεί στο 16% του κύκλου εργασιών. Είναι μια αγορά που διαθέτει μεγάλη πίτα, στην οποία μπήκαμε μόλις πριν από τεσσεράμισι χρόνια και βλέπουμε ότι τα περιθώρια είναι μεγάλα. Εξάλλου η ηγετική θέση που έχουμε στα είδη τεχνολογίας, φτάνοντας π.χ. αυτή τη στιγμή να πουλάμε ένα στα τρία λάπτοπ στην ελληνική αγορά, μπορεί να είναι αδιαμφισβήτητη, όμως δύσκολα μπορεί να αυξηθεί σημαντικά ακόμα», λέει ο κ. Γεράρδος.
Ο δεύτερος πυλώνας, όπως εξηγεί, είναι η αύξηση του δικτύου των καταστημάτων: «Θέλουμε να ανοίξουμε νέα καταστήματα για να πάρουμε το μερίδιο που μας αντιστοιχεί σε κάθε μεγάλη πόλη. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αλλάζουμε στρατηγική και ξαφνικά θα γίνουμε μία βαριά αλυσίδα. Πρέπει να αυξήσουμε τα σημεία μας σε ένα επίπεδο που θα μας επιτρέπει να έχουμε σημαντικό μερίδιο σε πόλεις με σοβαρή πίτα αγοράς. Κι αυτό το κάνουμε αλλάζοντας παράλληλα και την αισθητική στα καταστήματα. Αυτή η διεύρυνση, που ουσιαστικά αφορά 10 νέα καταστήματα στο βάθος της τριετίας, εκ των οποίων τα πρώτα δύο αναμένονται ως το τέλος της χρονιάς, θα βοηθήσει και στο Β2Β. Σήμερα πηγαίνουμε εξαιρετικά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, όχι όμως και στην επαρχία, όπου υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης».
Ο τρίτος πυλώνας, διευκρινίζει ο κ. Γεράρδος, είναι οι υποδομές. Τόσο φυσικές όσο και ψηφιακές. «Βλέπουμε ότι έρχονται πράγματα που εν πολλοίς θα διαμορφώσουν το μέλλον. Η διαχείριση των big data, η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι ψηφιακές πλατφόρμες με “συνθετική αρχιτεκτονική” στις οποίες μπορείς να κουμπώσεις τα καλύτερα λογισμικά που μπορεί να υπάρχουν ανά λύση και όχι από μία πηγή, όπως γινόταν συνήθως στο παρελθόν. Και βέβαια, όλα στο cloud! Εκεί λοιπόν γίνονται μεγάλες επενδύσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει ώστε να αλλάξουμε την πλατφόρμα του e-commerce, να ανανεώσουμε το ERP μας, το CRM μας, το WMS (Warehouse Management System) κ.ο.κ. Από εκεί και έπειτα βέβαια είναι και τα logistics. Είμαστε κορυφαίοι στο κομμάτι αυτό, όμως επειδή η λιανική αλλάζει και διαμορφώνονται νέες τάσεις στο κομμάτι των logistics, πρέπει να τα λάβουμε υπόψη. Πρώτα απ’ όλα με τον ρυθμό ανάπτυξης που έχουμε στις οικιακές συσκευές εκτιμούμε ότι σε τρία χρόνια θα χρειαστούμε νέες εγκαταστάσεις! Επειτα η δυναμική του e-commerce έχει πλέον σταθεροποιηθεί στο 13% σε εμάς, το οποίο μαζί με το call center φτάνει το 19%! Επομένως η αύξηση της δυναμικής μας στα logistics είναι μονόδρομος. Εδώ το μεγάλο στοίχημα είναι να μπορούμε σε πολύ μεγάλη κλίμακα να κάνουμε picking μικρή παραγγελία για να μπορούμε να τη φέρνουμε στη ράμπα προκειμένου να φύγει σε πολύ μικρό χρόνο. Αυτό λοιπόν σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Πλαίσιο μεγαλώνει, αλλά και η κατηγορία των οικιακών συσκευών αναπτύσσεται ραγδαία, απαιτεί νέα υποδομή και χώρους, αυτοματισμούς, νέο λογισμικό κ.λπ.».
Οπότε η φετινή χρονιά μπορεί να εξακολουθεί να έχει σημαντικές προκλήσεις, δεν παύει όμως να είναι δημιουργική αλλά και πετυχημένη έως τώρα, με δεδομένο πως η εταιρεία εμφανίζεται στο α’ εξάμηνο να διατηρεί και να αυξάνει ελαφρώς τις επιδόσεις της σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, όταν όμως τα κρατικά vouchers προς τους καταναλωτές είχαν εκτοξεύσει τις πωλήσεις ψυγείων και κλιματιστικών. Συγκριτικά, η τελευταία έρευνα της GFK που αφορούσε το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς έδειχνε πτώση για την αγορά των ηλεκτρικών συσκευών 12%!
«Ο κλάδος σαφώς έχει ανεβοκατεβάσματα. Εμείς όμως πάντα θα κάνουμε την προσπάθειά μας – και είναι συστηματική προσπάθεια. Οπότε τελικά εάν είσαι καλός στον Μαραθώνιο, γιατί περί αυτού πρόκειται, τότε θα βγεις κερδισμένος. Και εμείς στην Πλαίσιο είμαστε καλοί στον Μαραθώνιο. Το αποδείξαμε σε όλες τις έντονες και απαιτητικές περιόδους», καταλήγει ο κ. Γεράρδος.
Διαβάστε ακόμη:
Σιγκαπούρη: Πώς είναι να ζεις στην πιο ακριβή πόλη του κόσμου
Το πρώτο ξενοδοχείο γυμνιστών της δεκαετίας του ’80 στην Πελοπόννησο γίνεται πολυτελές resort (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ