Οι Βρυξέλλες επέβαλαν σήμερα πρόστιμα στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BMW ύψους 502 εκατ. ευρώ και 373 εκατ. ευρώ αντίστοιχα για τη δημιουργία καρτέλ με στόχο να περιορίσουν τον ανταγωνισμό στα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων των οχημάτων ντίζελ.
Η άλλη μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Daimler (Mercedes), η οποία είχε συμμετάσχει σ’ αυτή τη συνεννόηση, όμως αποκάλυψε την ύπαρξή της, δεν τιμωρήθηκε. Αυτοί οι τρεις όμιλοι «παραβίασαν τους κανόνες της ΕΕ που αφορούν τις πρακτικές κατά του ανταγωνισμού προχωρώντας σε μεταξύ τους συνεννόηση σε ό,τι αφορά την τεχνολογική ανάπτυξη στον τομέα του καθαρισμού των εκπομπών οξειδίου του αζώτου», εξήγησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.
Η υπόθεση αφορά επίσης τις μάρκες Audi και Porsche, θυγατρικές της Volkswagen. Δεν συνδέεται με το σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε το 2015 και είχε υποχρεώσει τη VW, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, να παραδεχθεί πως παρενέβαινε στους κινητήρες της για να παρακάμψει τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές.
Οι Volkswagen, BMW και Daimler (Mercedes) «συναντώνταν τακτικά στο πλαίσιο τεχνικών συναντήσεων για να συζητήσουν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR), η οποία εξαλείφει τις βλαβερές εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) των καυσαερίων των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ με την έγχυση ουρίας (που αποκαλείται επίσης ‘AdBlue’)», εξήγησε η Κομισιόν.
«Στη διάρκεια των συναντήσεων αυτών και για περισσότερο από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεννοήθηκαν» ώστε να μην απορρυπάνουν περισσότερο απ’ ό,τι απαιτούσε ο κανονισμός, διευκρίνισε η ίδια πηγή.
Οι όμιλοι αυτοί «διέθεταν την απαραίτητη τεχνολογία για να μειώσουν τις βλαβερές εκπομπές πέραν αυτού που απαιτούνταν νομικά από τις προδιαγραφές εκπομπών της ΕΕ. Όμως απέφυγαν να ανταγωνιστούν μεταξύ τους, καθώς δεν χρησιμοποίησαν όλες τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας για να προχωρήσουν πιο μακριά από το επίπεδο καθαρισμού που προβλεπόταν νομικά», κατήγγειλε σε συνέντευξη Τύπου η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Επιλέγοντας να αποκαλύψει την υπόθεση, η Daimler επωφελήθηκε από πλήρη ασυλία, αποφεύγοντας έτσι ένα πρόστιμο περίπου 727 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμα:
Σταϊκούρας: Εφικτό το σενάριο για ανάπτυξη 3,6%
Εσθήρ Λεβή: Πώς η «Mrs Bodyline» έχασε το σπίτι στη Φιλοθέη
Πώς κέρδισε τον διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο Προκοπίου