«Στον μεταβαλλόμενο κόσμο όπου ζούμε οι δεξιότητες είναι αυτές που θα κάνουν τη διαφορά και ως εκ τούτου η μάχη προσέλκυσης ταλέντων αναμένεται να οξυνθεί, μια και όποιος καταφέρει να τα διασφαλίσει αυτομάτως θα θέσει την εταιρεία του ή τη χώρα του σε ανταγωνιστική θέση». Για τον κ. Κυριάκο Ανδρέου, Territory Strategy, Clients & Markets Leader της Pricewater­houseCoopers (PwC) Ελλάδας η τάση που αρχίζει να αποκτά ιδιαίτερη δυναμική τα τελευταία χρόνια είναι ξεκάθαρη.
Oπως επίσης και το διακύβευμα, καθώς μέσα στον καταιγιστικό ρυθμό εξέλιξης των πραγμάτων πλέον δεν αρκεί μόνο το να συμβαδίζεις. Τουλάχιστον, όπως εκτιμά, αυτό ίσως είναι το σημείο καμπής προκειμένου η ανάπτυξη και οι ευκαιρίες να διαχυθούν και στην περιφέρεια μετουσιώνοντας σε πράξη επιτέλους το παλιό εκείνο σύνθημα «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα» και βοηθώντας τελικά στην επίτευξη μίας διατηρήσιμης ανάπτυξης.

Τα δορυφορικά γραφεία

Ηδη η PwC Ελλάδας έχει δημιουργήσει τις βάσεις γι’ αυτό συγκροτώντας το τελευταίο διάστημα δορυφορικά γραφεία (satellite offices) ανά την Ελλάδα. «Δεν μπορούσαμε πλέον να περιμένουμε να έρθει το ταλέντο σε εμάς μόνο από την Αθήνα. Επρεπε κι εμείς να πάμε σε αυτό» λέει ο κ. Ανδρέου σε μια συζήτηση με το «business stories» για τη στρατηγική της εταιρείας να αναπτυχθεί πλέον και στην ελληνική περιφέρεια.
Μετά τη Θεσσαλονίκη, όπου η PwC έχει παρουσία 30 ετών και απασχολεί 200 εργαζόμενους υψηλής εξειδίκευσης, που βοηθούν τις επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, η εταιρεία δημιούργησε δορυφορικά γραφεία σε Πάτρα, Ιωάννινα, Ρόδο, Ηράκλειο και σύντομα ολοκληρώνει το νέο γραφείο της στη Θεσσαλία με έδρα τον Βόλο και την πρόβλεψη για τη δημιουργία 50 θέσεων εργασίας.

Το τελευταίο μάλιστα γίνεται σε συνεργασία με τη Microsoft. «Το επόμενο διάστημα θα πάμε σε 4-5 ακόμη περιοχές, με στόχο να έχουμε 10-12 σημεία εκτός Αττικής, τα οποία θα λειτουργούν ως satellite offices στο δίκτυο της PwC», τονίζει ο κ. Ανδρέου και συμπληρώνει ότι «στόχος της εταιρείας είναι βαθμιαία, στα επόμενα 2-3 χρόνια έως και 600 άνθρωποι να εργάζονται στα γραφεία αυτά».
Οι άνθρωποι αυτοί, όπως εξηγεί, θα είναι συνδεδεμένοι με το παγκόσμιο δίκτυο της PwC, οπότε θα συμμετέχουν ενεργά σε μεγάλα έργα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με αυτόν τον τρόπο, λέει ο κ. Ανδρέου, πολλοί νέοι όχι μόνο έχουν την ευκαιρία να εργαστούν από τον τόπο τους -αποφεύγοντας, μάλιστα, το υψηλό κόστος ζωής της πρωτεύουσας-, αλλά και εμμέσως δημιουργείται μια συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη, που καθιστά με τη σειρά της περισσότερο διατηρήσιμη την ανάκαμψη της χώρας.

Κάθε τέτοιο δορυφορικό γραφείο δημιουργεί επίσης συνέργειες και δικτύωση με ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει κάθε περιοχή. «Στο γραφείο της Πάτρας δημιουργήσαμε Κέντρο Τεχνολογίας και Καινοτομίας. Στα Ιωάννινα φτιάξαμε ένα Digital Centre το οποίο παρέχει υπηρεσίες ελέγχου και διασφάλισης συστημάτων πληροφορικής και κυβερνοασφάλειας. Στη Ρόδο δημιουργήσαμε το Sustainability Centre της PwC στη χώρα, όπου οι συνάδελφοι δουλεύουν έργα βιωσιμότητας και τουριστικής ανάπτυξης τόσο για την Ελλάδα όσο και για το εξωτερικό. Στο Βόλο δημιουργούμε το PwC – Microsoft Excellence Center το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη πρωτοποριακών λύσεων στους τομείς των Data Analytics & AI, Security & Cloud Engineering», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Ανδρέου, μέσα από τα γραφεία-δορυφόρους η εταιρεία χτίζει σχέσεις με την πανεπιστημιακή και την επιστημονική κοινότητα, αναπτύσσοντας συνεργασίες με ερευνητικά κέντρα και στηρίζοντας την επιστημονική έρευνα. Ταυτόχρονα, ενδυναμώνει τις τοπικές επιχειρήσεις μέσα από βέλτιστες πρακτικές και τεχνογνωσία έτσι ώστε να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφειά τους.
Κι όλα αυτά φαντάζουν ως μια win-win υπόθεση, ιδίως καθώς το φαινόμενο «permacrisis», το ολοένα πιο περίπλοκο και απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον που φέρνει τη μία κρίση πίσω από την άλλη δημιουργώντας ένα περιβάλλον διαρκούς αστάθειας και προκλήσεων, επιταχύνεται παράλληλα και από το κύμα των τεχνολογικών εξελίξεων και της κλιματικής αλλαγής, προκαλώντας τεράστιες ανατροπές.

Νέα γενιά επαγγελματιών

«Συνδυαστικά, αυτοί οι παράγοντες δημιουργούν ένα ολότελα νέο εθνικό και διεθνές πλαίσιο, στο οποίο καλούμαστε εγκαίρως να προσαρμοστούμε κατάλληλα προκειμένου να είμαστε σωστά τοποθετημένοι για να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες τού αύριο από καλύτερη θέση», λέει ο κ. Ανδρέου εκτιμώντας μάλιστα ότι το «business as usual» πιθανότατα να μην επιστρέψει ποτέ.

«Για κράτη και επιχειρήσεις, η κυρίαρχη πρόκληση είναι ο μετασχηματισμός. Ετσι, η ανάγκη των επιχειρήσεων, αλλά ακόμη και των κρατών, για μια πολυδιάστατη ηγεσία με εμπλουτισμένες δεξιότητες θα είναι καθοριστική για μια επιτυχημένη πορεία προς αυτό το μεγάλο στοίχημα», σχολιάζει.
Στο πλαίσιο αυτό και η PwC μέσα από νέους τρόπους εργασίας, συνεργασίες αλλά και προγράμματα ανάπτυξης δημιουργεί μια νέα γενιά επαγγελματιών που μπορεί να ακούει, να αναλύει, να συνθέτει και να υλοποιεί λύσεις. «Πλέον, πρέπει να μπορείς να απαντάς στην πρόκληση του πελάτη. Γι’ αυτόν τον λόγο φτιάχνουμε τη γενιά συμβούλων, επαγγελματιών της PwC που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις καινούριες ιδιαιτερότητες. Και βασική προϋπόθεση για να το κάνεις αυτό είναι να προσελκύσεις και να διατηρήσεις το ταλέντο», επισημαίνει.

Ο ίδιος εμφανίζεται αισιόδοξος, πάντως, για την Ελλάδα, τονίζοντας ωστόσο πως είναι καίριας σημασίας να προχωρήσει πιο γρήγορα σε μεταρρυθμίσεις και να αλλάξει τελικά το παραγωγικό της μοντέλο που εξακολουθεί σήμερα σε ποσοστό 75% να στηρίζεται στην κατανάλωση. «Πρέπει να διατηρήσουμε το θετικό μομέντουμ και να μην εφησυχάζουμε. Και χρειάζεται να σκεφτούμε ποια θέλουμε να είναι η επόμενή μας μέρα», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη 

Οι mega αναπλάσεις που χτίζουν τον νέο Πειραιά (pics)

Πλήρως αυτόνομη οδήγηση σε δύο χρόνια υπόσχεται ο CEO της Ford

Ευρωεκλογές 2024: Τι διακυβεύεται – Ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ