Όλοι έχουμε ακούσει για τα έσοδα-μαμούθ που βγάζουν ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, ωστόσο μπορεί να χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμα και για τα πιο επιτυχημένα brands, για να φτάσουν στα πραγματικά κέρδη.
Στην πραγματικότητα, μερικές από τις αγαπημένες μας εταιρείες, όπως οι Uber, Spotify και Snapchat είναι ακόμα αρκετά μακριά από τα πρώτα ετήσια κέρδη τους, παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά δημοφιλείς.
Πού βρίσκονται λοιπόν οι μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου και πόσο καιρό χρειάστηκε να γίνουν κερδοφόρες;
Οι μεγαλύτερες εταιρείες που έγιναν κερδοφόρες
Σύμφωνα με τα στοιχεία του forward2me.com, οι εταιρείες τεχνολογίας όπως η Microsoft και η Apple ήταν μεταξύ εκείνων που έγιναν κερδοφόρες πιο γρήγορα, σε μεγάλο βαθμό λόγω της έλλειψης ανταγωνιστών εκείνη την εποχή.
Στην πραγματικότητα, η Microsoft έγινε κερδοφόρα σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη της λειτουργίας της, ως μοναδικός προμηθευτής του «Altair BASIC» καθώς και πολλών πρώιμων μικροϋπολογιστών.
Ωστόσο, το Twitter και οι όμοιοί του, έπρεπε να περιμένουν πάνω από μια δεκαετία πριν βγάλουν τα πρώτα τους κέρδη, κάτι που έγινε το 2018, 12 χρόνια μετά την κυκλοφορία του το 2006.
Ομοίως, η Amazon απέκτησε κέρδη εννέα χρόνια από την ίδρυσή της (και επτά χρόνια μετά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο), αφού έκλεισε τα κέντρα διανομής της και απέλυσε το ένα έβδομο από το προσωπικό της.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες που δεν έχουν γίνει ακόμη κερδοφόρες
Ωστόσο, περίπου λιγότερο από τα μισά brands που εξέτασε το forward2me.com, δεν έχουν ακόμη αποκομίσει κέρδος, παρά το γεγονός ότι είναι πολύ δημοφιλή και βρίσκονται εδώ και πολλά χρόνια στο χρηματιστήριο.
Για παράδειγμα, πιθανότατα όλοι έχουμε πάρει ένα Uber κάποια στιγμή και η εταιρεία είχε τζίρο 11,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018, όμως δεν έχει δει ακόμη πραγματικό κέρδος από το 2009.
Ομοίως, η Spotify δεν ήταν καμία χρονιά κερδοφόρα – κάτι που θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει, καθώς ανέφερε πρόσφατα το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο.