search icon

Επιχειρήσεις

Κατατέθηκε στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού – Αναβαθμίζεται ο αυτοκινητόδρομος, μειώνονται τα διόδια

Στόχος η κύρωση της σύμβασης μέχρι τα τέλη της επόμενης εβδομάδας για να γίνει η μεταβίβαση στον νέο παραχωρησιούχο - Αττική Οδός: Στη Βουλή προς ψήφιση η νέα σύμβαση – Μειώνεται δημόσιο χρέος κατά €3,27 δισ.

Στη Βουλή κατατέθηκε αργά χθες το βράδυ σύμβαση παραχώρησης Αττικής οδού που αποτελεί προαπαιτούμενο για τη μεταβίβαση του οδικού άξονα στο νέο παραχωρησιούχο.

Η κυβέρνηση επισπεύδει τις διαδικασίες για την για τη νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης, η οποία με το νεότερο σχεδιασμού θα περάσει απευθείας στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με βάση τη συμφωνία προβλέπεται η καταβολή εφάπαξ τιμήματος 3,27 δισεκατομμυρίων ευρώ και ετήσιο τίμημα 7,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων.

Από τις 6 Οκτωβρίου που είναι η έναρξη της νέας παραχώρησης τα διόδια προβλέπεται να κατέβουν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση από 2,80 σήμερα και να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα για τα πρώτα πέντε χρόνια. Στη συνέχεια, η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει διαφοροποιημένη χρέωση ανάλογα με τις ώρες αιχμής και ειδικότερα εφόσον για μια ορισμένη περίοδο και σε συγκεκριμένα τμήματα του οδικού άξονα η μέση ωριαία ταχύτητα στην Αττική οδό μειωθεί κάτω από 45 km/h (για 30 ημέρες και για διάστημα έξι μηνών την περίοδο από 15 Ιουνίου έως 31Αυγούστου).

Ο παραχωρησιούχος προβλέπεται να πληρώσει εγγύηση καλής εκτέλεσης 80 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεσμεύεται να καταβάλλει στην παραχωρησιούχο εταιρεία που είναι η Αττική οδός ως δεσμευτική επένδυση το ποσό των 671, 7 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά τα 494 εκατομμύρια θα είναι το μετοχικό κεφάλαιο και τα 174,6 το δευτερογενές χρέος.

Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να κυρωθεί το αργότερο μέχρι τα τέλη της εβδομάδας καθώς με βάση τους όρους της σύμβασης θα πρέπει το βράδυ της 5ης Οκτωβρίου να μεταβιβαστεί στο νέο παραχωρησιούχο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν μικρές αλλαγές ως προς την ημερομηνία της έναρξης παραχώρησης.

Διαβάστε ακόμη:

Κρουαζιέρα: Από το 2026 να εφαρμοστεί το τέλος ανά επιβάτη

Στον πάγο για 12 μήνες οι εργολαβίες για τα έργα ύψους 1,4 δισ. στη Θεσσαλία

Τέσσερις νέοι παίκτες στο Ελληνικό επενδύουν πάνω από €400 εκατ. (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version