Στην περικοπή του outlook για τις πωλήσεις, ως απόρροια των συνεχιζόμενων προκλήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες, προχώρησε η BMW AG, η οποία παράλληλα προειδοποίησε για τον κίνδυνο επιβράδυνσης της ζήτησης, λόγω του πληθωρισμού και των υψηλότερων επιτοκίων.
Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτίμησε ότι τα προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων, ανταλλακτικών και μικροτσίπς θα διατηρηθούν τουλάχιστον έως τα τέλη του 2022, κάτι που δυσκολεύει την παραγωγή και «καθυστερήσει» τις παραδόσεις οχημάτων.
Την ίδια ώρα, ο υψηλός πληθωρισμός στην Ευρωζώνη και τον υπόλοιπο κόσμο, σε συνδυασμό με τη σύσφιγξη της νομισματικής πολιτικής, η οποία καθιστά ακριβότερο τον δανεισμό, αναμένεται να έχουν επιπτώσεις στη ζήτηση των καταναλωτών.
Πρόκειται για την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εκπέμπει SOS για την προοπτική της ζήτησης, κάτι που αντανακλά την εξασθένηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, παρά το γεγονός ότι η παραγωγή αρχίζει και ανακάμπτει, σχολιάζει ο αναλυτής της Bernstein, Daniel Roeska.
Μέχρι στιγμής, η ζήτηση για αυτοκίνητη παρέμενε ισχυρή, παρά την επιδείνωση του διεθνούς οικονομικού outlook και του πληθωρισμού – ρεκόρ, ο οποίος έπληττε το πορτοφόλι των καταναλωτών. Γι’ αυτό τον λόγο, οι εταιρείες έσπευδαν να αναβαθμίζουν τους στόχους για το 2022.
«Βλέπουμε μια αύξηση των οικονομικών προκλήσεων, η οποία έρχεται να προστεθεί στις συνεχιζόμενες ελλείψεις προμηθειών» τόνισε ο επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse.
Παρ’ όλα αυτά, διατήρησε αμετάβλητο το ποσοστό κερδοφορίας, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 7% και 9% ανά όχημα, κάτι που εξηγείται από τις υψηλές τιμές πώλησης. Την ίδια στιγμή, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή, επί της ουσίας, αντισταθμίζουν τις χαμηλότερες νέες παραδόσεις.
Συνολικά για το β’ τρίμηνο του 2022, η BMW εμφάνισε μείωση των κερδών EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) στα 3,43 δισ. ευρώ -μια επίδοση πάντως καλύτερη των εκτιμήσεων των αναλυτών (3,2 δισ. ευρώ).
Στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, σε κάθε περίπτωση, η μετοχή της εταιρείας υποχωρεί αισθητά κατά 5,6%, παρουσιάζοντας τη χειρότερη επίδοση από τις 10 Μαρτίου του 2022.
Διαβάστε επίσης:
Aqua Carpatica – Pepsico: Το παρασκήνιο του deal και τα σχέδια του Γιάννη Βάλβη (pics)
Puma: Η ιστορία των δύο αδερφών που δημιούργησαν μια αυτοκρατορία