Πονοκέφαλος στις σοκολατοβιομηχανίες το ράλι των τιμών στο κακάο, καθώς η αγαπημένη λιχουδιά έχει πάρει την ανιούσα.
Με τις τιμές του κακάο να έχουν υπερδιπλασιαστεί από την αρχή του έτους, εκτινάσσοντας το κόστος στα παραδοσιακά πασχαλινά γλυκίσματα όπως τα σοκολατένια αβγά και λαγουδάκια, οι κολοσσοί Hershey, η Mondelez κι άλλες εταιρείες, προσπαθούν να στρέψουν αλλού το καταναλωτικό ενδιαφέρον: κάνουν προσφορές σε εναλλακτικά γλυκά χωρίς σοκολάτα, όπως για παράδειγμα αβγά cream and cookies.
Με τις «παρορμητικές αγορές» σοκολάτας και γλυκών από τους αγοραστές στα ψιλικατζίδικα και στα ταμεία παντοπωλείων να μειώνονται, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου, ειδικές περιστάσεις όπως το Πάσχα και το Halloween είναι όλο και πιο σημαντικές για τις πωλήσεις των εταιρειών. Οι τιμές της ζάχαρης είναι επίσης αυξημένες κατά 7%.
Πιο ακριβό από τον χαλκό το κακάο
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόσθετη πίεση στα περιθώρια κέρδους τους, καθώς οι αντισταθμίσεις τους που προστατεύουν το κόστος των εμπορευμάτων λήγουν αργότερα φέτος και το επόμενο έτος. Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών έρχονται σε μια ευαίσθητη στιγμή, καθιστώντας ακόμα πιο καθοριστικές τις εποχικές πωλήσεις .
Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ένωση Ζαχαροπλαστείων, τα οποία παραθέτει το Reuters, οι πασχαλινές ζαχαρωτών πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον μεγαλύτερο καταναλωτή σοκολάτας στον κόσμο, αναμένεται να φτάσουν τουλάχιστον το περσινό σύνολο των περίπου 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αν και αυτό θα οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών και όχι στον όγκο πωλήσεων.
Το Πάσχα είναι η τρίτη μεγαλύτερη ευκαιρία στις Ηνωμένες Πολιτείες για αγορά σοκολάτας και καραμέλας, με το Halloween να καταλαμβάνει την πρώτη θέση, ακολουθούμενο από τις χειμερινές διακοπές, σύμφωνα με την ένωση ζαχαροπλαστών.
«Οι άνθρωποι θα αγοράσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών, αλλά θα κόψουν τις παρορμητικές αγορές», είπε ο David Branch, διευθυντής τομέα που επικεντρώνεται στο κακάο στο Wells Fargo Agri-Food Institute.
Στοιχεία από την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστείων δείχνουν ότι πέρυσι, ο όγκος της σοκολάτας και των ζαχαρωτών που πωλήθηκαν για καθημερινές περιστάσεις μειώθηκε κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2022. Οι όγκοι σοκολάτας και καραμέλας που πωλήθηκαν για εποχιακές περιστάσεις όπως το Πάσχα αυξήθηκαν ελαφρώς κατά 0,1%.
Ως εκ τούτου, η Hershey στέλνει περισσότερες λιχουδιές χωρίς κακάο σε λιανοπωλητές αυτό το Πάσχα, εκτός από τα εμβληματικά λαγουδάκια και τα αυγά της Reese’s.
Παρουσιάζει ένα νέο πακέτο με έξι κουνελάκια «cookies ‘n’ cream» , προσφέροντας τραγανές μπάρες λεμονιού Kit Kat και ζελεδάκια Haribo με πλάκες σοκολάτας στις τσάντες της.
Η εκπρόσωπος της Hershey, Allison Kleinfelter, δήλωσε ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν εποχιακά προϊόντα επειδή οι γονείς θέλουν να διατηρήσουν τις παραδόσεις όπως τα πασχαλινά καλάθια γεμάτα με λαγουδάκια σοκολάτας και το κυνήγι αυγών.
Οι πασχαλινές προσφορές χωρίς σοκολάτα δεν έχουν καμία σχέση με τις τρέχουσες τιμές του κακάο, πρόσθεσε.
Ο Simon Crowther, διευθυντής μάρκετινγκ για την εποχική ζαχαροπλαστική στο Ηνωμένο Βασίλειο στη Mondelez είπε στο Reuters ότι η εταιρεία παραγωγής μπισκότων Oreo παρουσίασε μια νέα σειρά «Cadbury Ultimate Egg» και ένα premium Toblerone «Edgy Egg», που απευθύνεται σε μεγαλύτερες οικογένειες και αγοραστές που μπορεί να είναι πιο πρόθυμοι.
Εκπτώσεις και προσφορές
Οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ αύξησαν τις εκπτώσεις σε Cadbury, Reese’s, Hershey’s, M&Ms και Lindt αυτό το Πάσχα έναντι του προηγούμενου, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης ερευνών Dataweave.
Το Target και το Kroger προσφέρουν επίσης μεγαλύτερες εκπτώσεις σε πασχαλινά γλυκά φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία.
Ο John Ament, ανεξάρτητος σύμβουλος και πρώην παγκόσμιος αντιπρόεδρος κακάο στην εταιρεία M&M Mars, είπε ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σοκολάτα θα έχει μεγαλύτερη έκπτωση αυτό το Πάσχα σε σύγκριση με το προηγούμενο, επειδή οι καταναλωτές έχουν κουραστεί από τις αυξήσεις των τιμών.
Οι εταιρείες σοκολάτας τείνουν να αντισταθμίζουν τις αγορές πρώτων υλών τους έως και 12 μήνες νωρίτερα, και με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της τιμής του κακάο να συμβαίνει αυτό το τρίμηνο, το τρέχον κόστος παραγωγής σοκολάτας θα θεωρηθεί χαμηλό στο τέλος του έτους.
Ακόμα κι έτσι, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να προωθηθούν οι αυξήσεις τιμών. Τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν ότι η τιμή ανά μονάδα σοκολάτας στις ΗΠΑ αυξήθηκε 10,4% έως τις αρχές Μαρτίου, έναντι 14,3% άνοδο την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Εκπρόσωπος της Mondelez είπε στο Reuters ότι καθώς το κόστος των εισροών αυξάνεται φέτος, η εταιρεία θα εξετάσει όχι μόνο τις αυξήσεις των τιμών, αλλά και «να αλλάξει το βάρος της μονάδας» των σοκολατών της – μια τεχνική που είναι κοινώς γνωστή ως «shrinkflation».
Διαβάστε ακόμη
Επενδυτική βαθμίδα: Η σκληρή» Moody’s και οι κινήσεις των οίκων αξιολόγησης για την Ελλάδα
Έγινε το επόμενο βήμα στη συνεργασία ΤΕΜΕΣ και D-Marinas για τη μαρίνα της Πύλου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ