search icon

Επιχειρήσεις

JYSK: Ξεκινά νέα στρατηγική βιωσιμότητας

Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων προέρχεται από τη συνεργασία με προμηθευτές

Η JYSK θα συνεργαστεί στενά με τους προμηθευτές της για να επιτύχει τους νέους στόχους της για το κλίμα.

Η διεθνώς αναγνωρισμένη πρωτοβουλία “Science Based Targets Initiative” (SBTi) ενέκρινε τους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της JYSK σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού. Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος θα προέλθει από τη μείωση των εκπομπών κατά την παραγωγή προϊόντων.

Από τότε που ο ιδρυτής της JYSK Lars Larsen άνοιξε το πρώτο κατάστημα JYSK στο Aarhus της Δανίας το 1979, η JYSK έχει χτίσει την επιχείρηση γύρω από τις ισχυρές αξίες “’Εμπορος”, “Συνάδελφος” και “Επιχειρηματικό Πνεύμα”. Με βάση αυτό το θεμέλιο και με τους εγκεκριμένους στόχους SBTi, η JYSK έχει τώρα έναν σαφή οδικό χάρτη για να μειώσει το κλιματικό της αποτύπωμα.

“Είμαστε περήφανοι που οι στόχοι μας για το κλίμα έχουν εγκριθεί από την Science Based Targets Initiative. Η βιωσιμότητα είναι θεμελιώδες μέρος της δέσμευσής μας προς τους πελάτες μας, τους υπαλλήλους μας και τον πλανήτη – είναι ένα μεγάλο καθήκον, αλλά απαραίτητο. Είμαστε δεσμευμένοι στο να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί αναφορικά με τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος στο περιβάλλον και θέλουμε να βοηθήσουμε τους προμηθευτές μας να κάνουν το ίδιο. Η βιωσιμότητα θα πρέπει να είναι μια προσβάσιμη και προσιτή επιλογή για τους πελάτες μας όταν ψωνίζουν για εξαιρετικές προσφορές στην JYSK”, δήλωσε ο Rami Jensen, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της JYSK.

Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων προέρχεται από τη συνεργασία με προμηθευτές

Το 93% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της JYSK προέρχεται από προϊόντα, αγαθά και υπηρεσίες που αγοράζονται από προμηθευτές. Ως μέρος των στόχων που εγκρίθηκαν από το SBTi, η JYSK θα απαιτήσει από τους προμηθευτές να υπολογίσουν τις δικές τους εκπομπές και να εγκρίνουν τους στόχους τους από το SBTi πριν από το τέλος του οικονομικού έτους 2028. Για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου, η JYSK θα βασιστεί σε μια ήδη ισχυρή συνεργασία με τους προμηθευτές της σε θέματα όπως τα δικαιώματα των εργαζομένων στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσω του διεθνούς οργανισμού amfori.

“Καθώς η πλειονότητα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μπροέρχεται από την κατασκευή των προϊόντων, πρέπει να προσφέρουμε αποτελέσματα μέσω των προμηθευτών μας για να πετύχουμε τους δικούς μας στόχους. Στο μέλλον, θα τους υποστηρίξουμε να ξεκινήσουν το έργο τους για την προστασία του περιβάλλοντος, ώστε να μπορέσουμε από κοινού υποστηρίζουμε τη δέσμευσή μας να μειώσουμε το κλιματικό μας αποτύπωμα», λέει ο Rami Jensen.

Μείωση των εκπομπών εντός των δραστηριοτήτων της JYSK

Αν και οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της JYSK από τις δικές της δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών εκπομπών της εταιρείας, η JYSK θα εργαστεί επίσης για να μειώσει το αποτύπωμά της εδώ. Με έτος βάσης το οικονομικό έτος 2022, η JYSK στοχεύει να επιτύχει απόλυτη μείωση του CO2 κατά 50,4% μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2032.

Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι μέσω λύσεων ανανεώσιμης ενέργειας, όπως ηλιακά πάνελ στις στέγες των κέντρων logistics της JYSK. Αυτό δείχνει ήδη θετικά αποτελέσματα σε αρκετές χώρες, όπου τα ηλιακά πάνελ παρέχουν πλέον έως και το 30% της ενέργειας που απαιτείται στα κέντρα logistics.

Τα επόμενα χρόνια, θα αναζητήσουμε λύσεις για τη μείωση των εκπομπών μας, συμπεριλαμβανομένης της τροφοδοσίας, θέρμανσης και ψύξης των καταστημάτων, των κέντρων διανομής και των γραφείων μας, καθώς και μείωσης των εκπομπών από τα οχήματα που ανήκουν στην εταιρεία μας. Γνωρίζουμε ότι είναι μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνολικού μας αποτυπώματος, αλλά υπάρχουν ακόμη πολλά να κάνουμε”, δήλωσε ο Rami Jensen.

Διεθνής πρωτοβουλία “Science Based Targets initiative”

Η JYSK έχει θέσει έναν βραχυπρόθεσμο στόχο για το Πεδίο 1 και 2, το οποίο καλύπτει τις δικές της λειτουργίες, και το Πεδίο 3, το οποίο καλύπτει τις έμμεσες εκπομπές εντός της αλυσίδας αξίας.

Οι κλιματικοί στόχοι της JYSK είναι:

Η JYSK έχει δεσμευτεί να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές GHG Scope 1 και Scope 2 κατά 50,4% έως το οικονομικό έτος 2032 σε σύγκριση με το έτος βάσης του οικονομικού έτους 2022. *

Η JYSK δεσμεύεται ότι το 72,5% των προμηθευτών της θα έχουν στόχους εγκεκριμένους από το Science Based Targets initiative ως προς τις εκπομπές που καλύπτουν αγορασμένα αγαθά και υπηρεσίες έως το οικονομικό έτος 2028.
Οι συνολικές εκπομπές της JYSK χωρίζονται σε πεδία 1, 2 και 3:
1,85% Πεδίο εφαρμογής 1 και 2, 98,15% Πεδίο εφαρμογής 3

*Το όριο-στόχος περιλαμβάνει τις εκπομπές που σχετίζονται με την περιοχή και την απομάκρυνση των αερίων του θερμοκηπίου από τις πρώτες ύλες βιοενέργειας.

“Πιστεύω ότι έχουμε θέσει φιλόδοξους και αποτελεσματικούς στόχους σε όλη την επιχείρησή μας για τα επόμενα χρόνια, εστιάζοντας στους πελάτες μας, στην αλυσίδα αξίας και στο χώρο εργασίας μας, για να μειώσουμε τον αντίκτυπό μας στο κλίμα. Ανυπομονώ για αυτό το επόμενο βήμα ώστε να διασφαλίσουμε ότι η JYSK παραμένει ανταγωνιστική και η πρώτη επιλογή των πελατών στον ύπνο και τη ζωή”, δήλωσε ο Rami Jensen, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της JYSK.

Χτίσιμο σε γερά θεμέλια

Η νέα στρατηγική βιωσιμότητας της JYSK «Μια εξαιρετική προσφορά για όλες τις γενιές» και οι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που εγκρίθηκαν από την διεθνώς αναγνωρισμένη πρωτοβουλία “Sience Based Targets initiative” βασίζονται σε μια ισχυρή βάση υπεύθυνης εταιρικής συμπεριφοράς της JYSK για πολλά χρόνια:

Η JYSK είναι μέλος του Forest Stewardship Council® στη Δανία (FSC® N001715) για σχεδόν δύο δεκαετίες. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, όλα τα προϊόντα και οι συσκευασίες με βάση το ξύλο, το χαρτόνι και το χαρτί που αγοράζονται από την JYSK θα έχουν πιστοποίηση FSC.

Η JYSK εργάζεται συνεχώς για να μειώσει την ποσότητα πλαστικού στα προϊόντα και τις συσκευασίες. Ένα παράδειγμα αυτού είναι τα ανανεωμένα κουτιά SMARTSTORE, τα οποία είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό. Επιπλέον, η JYSK έχει αφαιρέσει τις πλαστικές συσκευασίες στα κλινοσκεπάσματα και τα σεντόνια, τις κουρτίνες και την επάνω πλαστική μεμβράνη στις παλέτες.

Η JYSK είναι μέλος της Better Cotton, της μεγαλύτερης παγκόσμιας πρωτοβουλίας για πιο βιώσιμη παραγωγή βαμβακιού. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, η JYSK δεσμεύεται να διασφαλίσει ότι όλο το νέο βαμβάκι για κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα προέρχεται ως πιο βιώσιμο βαμβάκι. Αυτά περιλαμβάνουν το Better Cotton, το ανακυκλωμένο βαμβάκι και το οργανικό βαμβάκι.

Η συντριπτική πλειοψηφία των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων καθώς και η πλειοψηφία των παπλωμάτων και μαξιλαριών της JYSK είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με το STANDARD 100 από την OEKO-TEX. Η OEKO-TEX είναι μια από τις κορυφαίες σφραγίδες υγείας στον κόσμο για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Αυτό το πρότυπο αποτελεί διαβεβαίωση για την JYSK και τους πελάτες ότι τα προϊόντα δεν περιέχουν επιβλαβή επίπεδα ουσιών που μπορεί να είναι προβληματικά για την υγεία και το περιβάλλον.
Η JYSK είναι επίσης πιστοποιημένη από το Global Recycled Standard (GRS), το οποίο στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων και στην αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένων υλικών στα προϊόντα.

Ως μέρος της δέσμευσης της JYSK για σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην εφοδιαστική της αλυσίδα, η JYSK έγινε μία από τις πρώτες εταιρείες στη Δανία που έγινε μέλος της amfori το 2006. Η amfori είναι μια παγκόσμια επιχειρηματική ένωση που προωθεί το βιώσιμο εμπόριο βοηθώντας τις εταιρείες να βελτιώσουν τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές τους επιδόσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Σήμερα εργαζόμαστε με την amfori τόσο σε κοινωνικά όσο και σε περιβαλλοντικά έργα, ιδιαίτερα στην πρωτοβουλία amfori Business Social Compliance Initiative (BSCI) για προμηθευτές προϊόντων σε όλες τις χώρες υψηλού κινδύνου και στην Amfori Business Environmental Monitoring Initiative (BEPI) για όλους τους προμηθευτές προϊόντων. Η JYSK απαιτεί από τους προμηθευτές της να τηρούν αυτές τις υποχρεώσεις.
Η JYSK πιστεύει ότι η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη είναι το δυνατό σημείο της εταιρείας της. Η JYSK έχει ήδη ίσο διαχωρισμό ανδρών και γυναικών σε ηγετικές θέσεις σε όλη την εταιρεία και στην πιο πρόσφατη έρευνα ικανοποίησης εργαζομένων, οι εργαζόμενοι σημείωσαν βαθμολογία JYSK 82 στα 100 στην ερώτηση “Μπορείς να είσαι ο εαυτός σου στη δουλειά;”

Επεξήγηση της στρατηγικής βιωσιμότητας “Μια εξαιρετική προσφορά για όλες τις γενιές”

Στη JYSK πιστεύουμε ότι η βιωσιμότητα πρέπει να ισχύει για όλους και είναι θεμελιώδες μέρος της δέσμευσής μας προς τους πελάτες μας, τους υπαλλήλους μας και τον πλανήτη. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει και κατανοούμε το μέγεθος του έργου. Δεσμευόμαστε να κάνουμε το μέρος που μας αναλογεί για να μειώσουμε τις επιπτώσεις στο περιβάλλον μας και θέλουμε να βοηθήσουμε τους πελάτες και τους προμηθευτές μας να κάνουν το ίδιο. Για το λόγο αυτό, έχουμε ξεκινήσει μια νέα στρατηγική βιωσιμότητας: Μια εξαιρετική προσφορά για όλες τις γενιές.

Η νέα μας στρατηγική αειφορίας βασίζεται σε πολλά χρόνια υπεύθυνης επιχειρηματικής συμπεριφοράς της JYSK. Επικεντρώνεται σε 5 βασικούς τομείς όπου η JYSK βλέπει το μεγαλύτερο αντίκτυπο, κινδύνους και ευκαιρίες. Η στρατηγική υποστηρίζει δράσεις για τη θετική αλλαγή του κλίματος και των κοινωνιών στις οποίες είναι παρούσα η JYSK, καθιστώντας παράλληλα τη διαδικασία και το έργο με διαφάνεια.

Οι πέντε τομείς είναι:

· Μέτρα προστασίας του κλίματος
· Υπεύθυνη αλυσίδα αξίας
· Προϊόντα αξιόπιστης ποιότητας
· Ελκυστικός και χωρίς αποκλεισμούς χώρος εργασίας
· Διαφάνεια δεδομένων

Προστασία του κλίματος:

Με την έγκριση των στόχων μείωσης του κλίματος της JYSK μέσω του Science Based Targets Initiative, η JYSK θα συνεργαστεί στενά με τους προμηθευτές της και θα δημιουργήσει οδικούς χάρτες για πρωτοβουλίες μείωσης βάσει έγκυρων δεδομένων ESG για την επίτευξη μειώσεων σε όλη την αλυσίδα αξίας της. Η JYSK θα συνεργαστεί επίσης με εταίρους για να επιταχύνει και να αξιοποιήσει νέες τεχνολογίες σε τομείς όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη μείωση των εκπομπών στις δραστηριότητές της.

Υπεύθυνη αλυσίδα αξίας:

Η JYSK έχει ολοκληρωμένες ευθύνες στην αλυσίδα αξίας της και δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, να εξασφαλίσει ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους και ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές. Η JYSK θα συνεργαστεί απευθείας με τους προμηθευτές της για να διασφαλίσει ότι η βιωσιμότητα είναι ενσωματωμένη σε όλες τις εταιρείες και ότι τα ίδια υψηλά πρότυπα τίθενται σε όλη την αλυσίδα αξίας της, από τα κέντρα διανομής έως τα καταστήματα.

Προϊόντα αξιόπιστης ποιότητας:

Η JYSK στοχεύει να διευκολύνει τους πελάτες της να αγοράζουν είδη και να επιπλώνουν τα σπίτια τους κατασκευασμένα από υπεύθυνα και διεθνώς πιστοποιημένα υλικά σε προσιτές τιμές. Για να το πετύχει αυτό, η JYSK θα χαρτογραφήσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μεμονωμένων προϊόντων τα επόμενα χρόνια. Βελτιστοποιώντας τη χρήση υλικών και βρίσκοντας τρόπους για την παραγωγή πιο ανθεκτικών προϊόντων, η JYSK στοχεύει να μειώσει το αποτύπωμά της και να προσφέρει στους πελάτες ηρεμία όταν ψωνίζουν με την JYSK.

Ελκυστικός και χωρίς αποκλεισμούς χώρος εργασίας:

Στη JYSK, ο «συνάδελφος» είναι μία από τις τρεις αξίες που αποτελούν τα θεμέλια της παγκόσμιας εταιρείας. Η JYSK είναι περήφανη που επιτυγχάνει υψηλές βαθμολογίες ικανοποίησης από την εργασία στις έρευνες ικανοποίησης των εργαζομένων της στις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται. Η JYSK προσπαθεί να διατηρήσει τον χώρο εργασίας ως ένα μέρος όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται ασφαλείς να είναι αυτοί που είναι και ασκούν το δικαίωμα και το καθήκον τους να εκφράζουν τις απόψεις τους και όπου η υγεία και η ασφάλειά τους είναι προτεραιότητα.

Διαφάνεια δεδομένων:

Η JYSK δεσμεύεται να είναι ανοιχτή και διαφανής σχετικά με την πρόοδο και τις προκλήσεις της όσον αφορά τη βιωσιμότητα, ενώ συμμορφώνεται με τη νομοθεσία στις παγκόσμιες δραστηριότητές της. Επιπλέον, θα ενσωματώσουμε δεδομένα βιωσιμότητας σε βασικές αποφάσεις, όπως επενδύσεις σε δραστηριότητες επέκτασης και υποκαταστημάτων.

Exit mobile version