Η Boeing Co ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη 787 Dreamliner αντιμετωπίζουν προβλήματα διάβρωσης της επικάλυψης χρώματος σε τμήματα των πτερύγων, αλλά και του ουραίου οριζόντιου σταθερού πτερώματος των αεροσκαφών, εξαιτίας της έκθεσης των αναφερόμενων τμημάτων σε υπεριώδη ακτινοβολία, ενώ ζήτησε από τις αρμόδιες αρχές να εγκρίνουν το σχέδιο της για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η ευρωπαϊκή Airbus βρίσκεται αντιμέτωπη με μία δικαστική διαμάχη σε δικαστήριο του Λονδίνου, καθώς η Qatar Airways διεκδικεί αποζημίωση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (1,94 δισεκατομμυρίων ευρώ) σχετικά με προβλήματα στην επικάλυψη χρώματος της ατράκτου των αεροσκαφών A350.
Η Airbus υποστηρίζει ότι είναι ένα κοινό πρόβλημα χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις που προκαλείται από τον τρόπο με τον οποίο η βαφή των επιφανειών αντιδρά με τον συνθετικό άνθρακα.
Από την πλευρά της, η Qatar Airways, που χρησιμοποιεί και τους δύο τύπους των αεροσκαφών θεωρεί ότι το πρόβλημα με τα Α350 είναι πιο σοβαρό, επηρεάζοντας τον βαθμό προστασίας των αεροσκαφών από τους κεραυνούς.
Ωστόσο και οι δύο κατασκευαστές αεροσκαφών υποστηρίζουν ότι οι δύο τύποι αεροσκαφών είναι ασφαλείς.
Μέχρι τώρα, η προσωρινή λύση της Boeing περιορίζονταν στην επαναληπτική χρήση πλαστικής αυτοκόλλητης ταινίας στις επιφάνειες που εμφανίζουν το πρόβλημα. Από την άλλη μεριά, κάποιοι επιβάτες ανέβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες με τα σημεία των πτερύγων των 787 που είχαν επικαλυφθεί με πλαστικές ταινίες, προκαλώντας μία ευρύτερη ανησυχία για την ασφάλεια των πτήσεων.
Τώρα, η Boeing επιθυμεί μία έγκριση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) για το σχέδιο της, να ενσωματώσει ένα τελικό στρώμα επικάλυψης των προβληματικών σημείων βαφής, με κατάλληλο μαύρο υλικό που θα εμποδίζει την υπεριώδη ακτινοβολία και τη σχετική διάβρωση της βαφής που αυτή προκαλεί.
Διαβάστε ακόμη
Bitcoin: Πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τα λεφτά τους
Νίκος Λαβίδας: Το στρατηγικό σχέδιο του νέου επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος