search icon

Επιχειρήσεις

Intrum: Επιτακτική η ανάγκη των επιχειρήσεων να βελτιώσουν τη διαχείριση του κύκλου πληρωμών

Τι αναφέρει η έκθεση για την Ελλάδα European Payment Report 2022 

Σημαντικά είναι τα συμπεράσματα για την ελληνική αγορά που καταγράφονται στην 3η έκδοση του European Payment Report* – Έκθεση για την Ελλάδα για το 2022 που παρουσιάζει η Intrum μετά από έρευνα στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από 240 επιχειρήσεις από 15 κλάδους.

Ως κύριο συμπέρασμα αναδεικνύεται η επιτακτική ανάγκη των επιχειρήσεων για την προώθηση και εφαρμογή ενός βιώσιμου πλαισίου διαχείρισης του κύκλου πληρωμών με την εφαρμογή ολοκληρωμένων λύσεων και στόχο την ανάπτυξη.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα για το European Payment Report* – Έκθεση για την Ελλάδα για το 2022 αναγνωρίζουν την έλλειψη πρακτικών βιώσιμης οικονομικής διαχείρισης στην επιχείρησή τους ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που προκύπτουν κυρίως από την άνοδο του πληθωρισμού, τις εκπρόθεσμες πληρωμές και την άνοδο των επιτοκίων, αλλά και την αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Ειδικότερα περίπου 7 στους 10 ερωτώμενους (68%) στην έρευνα δηλώνουν ότι –παρά την ενίσχυση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας και τα μέτρα στήριξης– η επιχείρησή τους δεν διαθέτει εξειδικευμένη γνώση, εσωτερική υποδομή και προηγμένα συστήματα ψηφιακής τεχνολογίας ώστε να ανταπεξέλθει επιτυχώς στις νέες απαιτήσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Ακόμα, η έρευνα διαπιστώνει ότι οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αναγνωρίζουν πλέον ότι η περιβαλλοντική βιωσιμότητα αποτελεί κρίσιμη παράμετρο που επηρεάζει την επιχειρηματική βιωσιμότητα στο πλαίσιο του αυξανόμενου ενδιαφέροντος των καταναλωτών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Κύρια συμπεράσματα για την ελληνική αγορά

1.Η ανάγκη των επιχειρήσεων για εξειδικευμένη διαχείριση των επιπτώσεων του πληθωρισμού είναι διάχυτη.

2. Η επιμήκυνση του χρόνου πληρωμής επιφέρει σημαντική πίεση στις επιχειρήσεις.

 

3. Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράσεις για να προστατεύσουν τη ρευστότητά τους και να υλοποιήσουν τα αναπτυξιακά τους σχέδια.

4. Η βελτίωση του χρόνου πληρωμής των πελατών προς μια επιχείρηση αποτελεί «κλειδί» για τη βιωσιμότητα τόσο της ίδιας της επιχείρησης όσο και των προμηθευτών της.

Παρότι το 46% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνει ότι οι πιστωτικές τους απώλειες μειώθηκαν κατά το 2022 (βελτίωση 10 ποσοστιαίων μονάδων έναντι του 2021), οι εκπρόθεσμες πληρωμές εξακολουθούν να έχουν σημαντικές συνέπειες.
Η βελτίωση του χρόνου πληρωμής των πελατών προς τις επιχειρήσεις θα επέτρεπε στις επιχειρήσεις να αποπληρώσουν με τη σειρά τους ταχύτερα τους προμηθευτές τους (75%), να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους όσον αφορά τη βιωσιμότητα (70%), να αναπτύξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους (68%) και να επιδιώξουν την ψηφιακή καινοτομία (43%).

5. Οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι πλέον περισσότερο ευαισθητοποιημένες στην ικανότητα των οφειλετών να πληρώνουν έγκαιρα.

6. Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας για την επιχειρηματική βιωσιμότητα.

7. Η προώθηση μιας βιώσιμης κουλτούρας έγκαιρων πληρωμών αποτελεί αναγκαιότητα.

 

Exit mobile version