search icon

Επιχειρήσεις

Innovation Ready – ΣΕΒ: Οι 7 ελληνικές βιομηχανίες που εισάγουν την καινοτομία στην παραγωγή τους (pic)

Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ΑΓΡΟΒΙΜ, agrohellas, Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, ΙΟΝ, ΚΟΝΒΑ, Μπάρμπα Στάθης πραγματοποίησαν 28 Β2Β συναντήσεις με 14 startups και πανεπιστημιακά spin-offs, με θέμα τις βιώσιμες τεχνολογίες αγροδιατροφής

Επτά σημαντικές βιομηχανίες της χώρας, με κάποιες να αποτελούν τους leaders στις κατηγορίες τους, προερχόμενες όλες σχεδόν από τον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών, αλλά και μια από αυτόν των αγροεφοδίων και ζωοτροφών, εισάγουν την καινοτομία στην παραγωγή τους και τα προϊόντα τους, μέσα από την συμπόρευσή τους με το ελληνικό startup οικοσύστημα.

Ο λόγος γίνεται για τις εταιρείες Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ΑΓΡΟΒΙΜ, agrohellas, Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, ΙΟΝ, ΚΟΝΒΑ, Μπάρμπα Στάθης, οι οποίες έκαναν σειρά από meetings πρόσφατα με τις νεοφυείς Agroknow, Biocos, Wikifarmer, Insigh.io, Gaia Robotics, Agenso, Inagros, Agritrack, Managi, Mobase, FarmΑΙr, Foodoxys, Plasma4Food, και Eden Core.

Στο πλαίσιο του 12ου θεματικού εργαστηρίου Innovation Ready που υλοποιεί ο Τομέας Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας του ΣΕΒ με τίτλο «Agrifood technologies for the Greek industry», πραγματοποιήθηκαν συνολικά 28 B2B συναντήσεις με 14 startups και πανεπιστημιακά spin-offs (τεχνοβλαστοί) από τους «7», προκειμένου να διερευνηθούν πιθανές συνέργειες και μεταξύ τους συνεργασίες, με θέμα τις βιώσιμες τεχνολογίες αγροδιατροφής για την ελληνική βιομηχανία.

Τέθηκαν επί τάπητος τεχνολογίες και επιχειρησιακές λύσεις που βελτιώνουν την παραγωγή και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων της βιομηχανίας τροφίμων.

Η εκδήλωση δικτύωσης Innovation Ready workshops ολοκληρώθηκε το τριήμερο 23-25 Οκτωβρίου 2023 και πρόσφερε την ευκαιρία στις 7 προαναφερόμενες καινοτόμες ελληνικές εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στον χώρο των τροφίμων και της διατροφής, να εξετάσουν κάθε δυνατότητα, είτε σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις στα γραφεία του ΣΕΒ, όσο και με τηλεδιασκέψεις.

Το εργαστήριο διοργανώθηκε με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού έργου Smart Attica (https://www.smartattica.eu/) και ανήκει στον κύκλο Innovation Ready, ως μέρος των δράσεων του ΣΕΒ για την παράλληλη ενίσχυση των startups και της καινοτομικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

 «Συστηματική δράση 10 χρόνων»

«Μετά από έναν κρίσιμο κύκλο online παρουσίας – λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία, το Innovation Ready μετασχηματίζεται σε μία matchmaking εκδήλωση ώστε να επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη επίδραση στις εταιρείες μέλη μας να καινοτομήσουν, και στις εταιρείες του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας να αναπτυχθούν.

Η πρώτη εκδήλωση στο νέο φορμάτ, αφορά στον τομέα της αγροδιατροφής, έναν σημαντικό τομέα οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, και το επίπεδο της συμμετοχής μάς ενθαρρύνει να συνεχίσουμε προς αυτή τη κατεύθυνση».

Με τα λόγια του αυτά κατά την έναρξη του εργαστηρίου, o Senior Advisor του Τομέα Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας του ΣΕΒ, Κώστας Τρούλος έδωσε το στίγμα των εξελίξεων.

Η Μάγκυ Αθανασιάδη, Διευθύντρια του Τομέα Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας του ΣΕΒ δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, καθώς, η συστηματική δράση μας στον ΣΕΒ για πάνω από 10 χρόνια με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ της βιομηχανίας και των νεοφυών επιχειρήσεων τεχνολογίας αρχίζει να καρποφορεί».

Η ακτινογραφία των «14»

Τι πραγματεύεται η κάθεμία από τις 14 νεοφυείς AgroTech – FoodTech εταιρείες:

• Η τεχνογνωσία της Agenso εκτείνεται σε λύσεις τεχνολογιών Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) και υπηρεσίες Γεωργίας Ακιβείας και εξειδικεύεται στην προώθηση της έρευνας και των υπηρεσιών στους τομείς της βιώσιμης αγροτικής παραγωγής, της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και των προηγμένων τεχνολογιών για τη γεωργία και το περιβάλλον.

• H Agroknow είναι η ελληνική εταιρεία πληροφορικής, η οποία προσφέρει πληροφόρηση που σχετίζεται με την ασφάλεια των τροφίμων τόσο σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες παραγωγής και εμπορίας τροφίμων, όσο και σε ελληνικές επιχειρήσεις. Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας FOODAKAI, παρουσιάζει αναλύσεις και προβλέψεις που αφορούν το ρίσκο και τους πιθανούς κινδύνους που θα αναδυθούν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Την εμπιστεύονται πολυεθνικές όπως οι Coca-Cola, Unilever, Nestle, PepsiCo, Yili και McDonalds.

• Η Agritrack απευθύνεται στη γεωργία και παρέχει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα αυτοματοποίησης διαδικασιών, με στόχο την ψηφιοποίηση, βελτίωση ιχνηλασιμότητας και αποτύπωση της ποιότητας τροφίμων στο πεδίο με το συνδυασμό τεχνολογιών IoT, Immutable Ledger (πχ BlockChain) και Machine Learning. Στόχος της να βελτιωθεί η παραγωγική αλυσίδα, μειώνοντας τα κόστη και περιορίζοντας τις απώλειες τροφής.

• Η Biocos δημιουργεί πλήρεις λύσεις ιχνηλασιμότητας από το χωράφι στο ράφι με χρήση DNA που ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και συμβάλλουν στην ανάπτυξη νέων διαφοροποιημένων προϊόντων.

• Η Eden Core είναι εταιρεία τεχνοβλαστός (spin-off) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναπτύσσει λύσεις βασισμένες σε τεχνητή νοημοσύνης (AI) και υπολογιστική όραση για την αποτελεσματικότερη φυτοπροστασία και εποπτεία καλλιεργειών υψηλής προστιθέμενης αξίας.

• H farmAIr είναι η μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που αυτή τη στιγμή παρέχει την υπηρεσία έγκαιρης ανίχνευσης βιοτικού και αβιοτικού στρες των φυτών (κατοχυρωμένη ευρεσιτεχνία). Η πρωτοποριακή αυτή υπηρεσία επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας κυρίως τους αλγόριθμους Τεχνητής Νοημοσύνης που η ίδια έχει αναπτύξει, ενώ όπως αποκάλυψε το newmoney εντάχθηκε στην ομάδα της Bayer.

• Η FoodOxys είναι εταιρεία τεχνοβλαστός (spin-off) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Aκολουθώντας τη διεθνή τάση που έχει διαμορφωθεί στα πεδία της εξατομικευμένης ιατρικής και της διατροφικής παρέμβασης, εξειδικεύεται στη διασφάλιση της διατροφικής ευεξίας σε εξατομικευμένο επίπεδο και στον έλεγχο της βιοδραστικότητας ποικίλων φυσικών ή συνθετικών προϊόντων.

• H Gaia Robotics κάνει γεωργία ακριβείας και δημιουργεί χάρτες «απεικόνισης υγείας» των καλλιεργειών. Χρησιμοποιώντας drones και νέες τεχνολογίες μπορεί να εντοπίσει ενδεχόμενα προβλήματα σε καλλιέργειες, να συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγής, τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης και τη μείωση του κόστους και του ρίσκου.

• Η insigh.io είναι η νέα startup, της θερμοκοιτίδας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος στην Ελλάδα (ESA BIC Greece) που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως επιταχυντής για την ενσωμάτωση λύσεων του Διαδικτύου των Αντικειμένων (IoT) με ευέλικτες και προσαρμόσιμες συσκευές ΙοΤ ικανές να ελέγξουν πλήθος αισθητήρων και να διασυνδεθούν με επίγεια και δορυφορικά δίκτυα δεδομένων, καθώς και το απαραίτητο συνοδευτικό λογισμικό απομακρυσμένης διαχείρισης και πρόσβασης στα παραγόμενα δεδομένα.

• Η inagros έχει αναπτύξει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης καλλιεργειών που συνδυάζει δορυφορικά δεδομένα, δεδομένα από αισθητήρες (προαιρετικά) και δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες. Στην πλατφόρμα αυτή έχει πρόσβαση ο/η αρμόδια γεωπόνος, όπου σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η της καλλιεργήσιμης έκτασης, εισάγει παραμέτρους και χρησιμοποιεί μια πληθώρα χρηστικών εργαλείων για να αυτοματοποιηθούν χρονοβόρες και ζημιογόνες διαδικασίες.

• Η ΜΑΝΑ ΓΗ ανέπτυξε την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα για τις πωλήσεις και τις εξαγωγές (συνδυασμός B2B & B2C) των τροφίμων και ποτών της Ελλάδας (αρχικά), το www.managi.eu. Ακολουθώντας τις οδηγίες της Ευρωπαικής Ένωσης σχετικά με την προώθηση των ευρωπαϊκών γεωργικών προϊόντων, στοχεύει σε μια ομάδα από περισσότερους από 19.000 παραγωγούς και πάνω από 500.000.000 πιθανούς αγοραστές από όλο τον κόσμο.

Spin off του ΕΚΕΤΑ η Mobase, ταυτοποιεί μέσω DNA όλα τα είδη του αγροδιατροφικού τομέα ανεξαρτήτως του βαθμού επεξεργασίας τους, προστατεύοντας από νοθεία αλλά και ενισχύοντας το brand image του προϊόντος μέσω ειδικής πιστοποίησης.

• Το Plasma group του Ινστιτούτου Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας του Δημόκριτου έχει αναπτύξει προστατευόμενη με ευρωπαϊκή πατέντα τεχνολογία που υπόσχεται τη σημαντική επιμήκυνση της ζωής των φρέσκων τροφίμων στο ράφι, χωρίς να επηρεάζονται τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά.

• Η Wikifarmer διαθέτει πλατφόρμα που συνδέει χιλιάδες παραγωγούς με μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Μεγάλη Βρετάνια, η Αλφα, ΖΑΝΑΕ, τοπικές αλυσίδες σούπερ και μίνι μάρκετ στην Αθήνα και διάφορα νησιά, αλλά και τα καταστήματα Γρηγόρης και Κουλουράδες. Εχει πάνω από 9.000 παραγωγούς από την Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία.

Διαβάστε ακόμα

Η (διαχρονική) μανία του ΣΥΡΙΖΑ με τα κανάλια, τα funds κυνηγάνε (και) το Δημόσιο, τα «μαϊμού» στελέχη και η μυστήρια υπόθεση της Crown Hellas

Πώς θα πάρετε αμοιβή 100 – 3.000 ευρώ με την ανανεωμένη εφαρμογή e-appodixi

Μέτσοβο-Χαλίκι: Περιπέτεια στην Πίνδο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version