Επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία θα «τρέξει» η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, γνωστή για το brand «Βίκος» φιλοδοξώντας πλέον να ανταγωνιστεί ευθέως τους μεγάλους πολυεθνικούς «παίκτες» έχοντας φθάσει σε έναν κύκλο εργασιών 120 εκατ. ευρώ.
Την παρουσίαση του προγράμματος έκαναν χθες σε ειδική εκδήλωση στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή οι συνιδρυτές της εταιρείας, κ. Πέτρος Σεπετάς και κα Ελένη Θεοχάρη μαζί με τη δεύτερη γενιά της οικογένειας που πλέον έχει αναλάβει ενεργά ρόλο, Κωνσταντίνο και Παύλο Σεπετά.
«33 χρόνια μετά, βλέποντας την πορεία μας, μπορώ να πω με κάθε σεμνότητα ότι καταφέραμε και κάναμε την έμπνευσή μας πραγματικότητα. Δημιουργήσαμε μία οικογενειακή επιχείρηση που αναγνωρίστηκε και τιμήθηκε από τους Έλληνες καταναλωτές. Που καταξιώθηκε στην ηγετική θέση της ελληνικής αγοράς κι αυτό γιατί κεντρικός πυρήνας του σκεπτικού, της φιλοσοφίας μας ήταν ο σεβασμός στη δουλειά μας, στον τόπο μας, στους ανθρώπους μας και τους καταναλωτές.», σημείωσε στην τοποθέτηση του ο κ. Πέτρος Σεπετάς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.
Οι επενδύσεις
Με βάση τα όσα ανακοίνωσε σήμερα η οικογένεια Σεπετά το επενδυτικό πρόγραμμα έχει δύο σκέλη.
Το πρώτο, συνολικού ύψους 63 εκατ. ευρώ περίπου είναι αυτό που έχει υπαχθεί στο πρόγραμμα δανειοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, για το οποίο έπεσαν προ ημερών οι σχετικές υπογραφές. Πρόκειται για ένα σχέδιο με 79 υποέργα που θα υλοποιηθούν στα τρία εργοστάσια της εταιρείας στα Ιωάννινα. Μέσα σε αυτά είναι επεκτάσεις υποδομών, προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής και αναβάθμιση υφιστάμενων, έργα εξοικονόμησης ενέργειας, έργα ψηφιακού μετασχηματισμού καθώς και έργα Logistics.
Το δεύτερο σκέλος, ύψους 37 εκατ. ευρώ, που θα καλυφθεί αποκλειστικά από Ίδια Κεφάλαια έχει ως στόχο να φθάσουν τα προϊόντα της εταιρείας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό θα δαπανηθούν 4 εκατ. ευρώ σε ιδιόκτητο στόλο φορτηγών, 5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό και σε συστήματα οργάνωσης, ώστε οι διαδικασίες λειτουργίας να απλοποιηθούν, και 28 εκατ ευρώ για την υποστήριξη του δικτύου των πελατών της Ηπειρωτικής Εταιρείας Εμφιαλώσεων ΑΕ. Από τα τελευταία, όπως εξήγησε ο κ. Σεπετάς, τα 8 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας με πάγια υλικά προς τον επαγγελματία – συνεργάτη. Τα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην Επικοινωνία της εταιρείας μέσα από στρατηγικά σχεδιασμένες εκδηλώσεις, προωθητικές ενέργειες και σημεία επαφής με το καταναλωτικό κοινό.
«Ο ίδιος σκοπός μας εμπνέει για να εξελίσσουμε ολοένα και περισσότερο τα προϊόντα μας, καλύπτοντας περισσότερες κατηγορίες – όπως το πλέον ισχυρό mixer, Βίκος Pink Grapefruit που ήδη έχει φτάσει το μερίδιο του στο 21,9%», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Το λεπτομερές πενταετές μας πλάνο είναι ο οδικός χάρτης της ανάπτυξης της Ηπειρωτικής Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, του τόπου, της Περιφέρειας και συνεισφέρει στην ανάπτυξη της χώρας μας», σημείωσε ο κ. Σεπετάς. «Δημιουργούμε θέσεις εργασίας, κάνουμε πράξη τη βιωσιμότητα, συνεχίζουμε να μένουμε πιστοί στις αξίες μας. Στις αξίες που μας καθιέρωσαν στην κορυφή. Μεγαλώνουμε, αναπτυσσόμαστε, γινόμαστε πιο δυνατοί για να μπορούμε να διασφαλίζουμε την ποιότητα και να ανοίγουμε δρόμους για τον κλάδο.»
Υπογράμμισε δε ότι όλα τα νέα Κεφάλαια θα επενδυθούν στα Ιωάννινα, στην παραμεθόριο. «Τέτοιες επενδύσεις επιτρέπουν στον κόσμο να μένει στα χωριά του, να ξεκινάει οικογένειες εκεί, να μην χρειάζεται να μετοικήσει, και να έχει καλύτερη ποιότητα ζωής», είπε χαρακτηριστικά.
Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης
Προτεραιότητα της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Σεπετά είναι η ελληνική αγορά. «Πάντα έχουμε στο μυαλό μας τις εξαγωγές αλλά βασικό μέλημα είναι να εδραιωθούμε στη χώρα μας. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας στα αναψυκτικά. Λανσαρίστηκαν το 2014 και πάνω εκεί επενδύουμε. Μετά θα ακολουθήσει και το εξαγωγικό προφίλ», τόνισε.
Σύμφωνα με τον ίδιο ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατά το 2023 αυξήθηκε κατά 14%, φθάνοντας τα 120 εκατ. ευρώ. «Θέλουμε να διατηρήσουμε τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης και το 2014», τόνισε.
Γεφυρώνεται το χάσμα με τις πολυεθνικές
Κι αυτό, όπως σημείωσε, θα βοηθήσει ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο η διαφορά με τις πολυεθνικές εταιρείες. «Έχουμε ήδη επενδύσει 170 εκατ. ευρώ και εδώ και χρόνια είμαστε οι μεγαλύτεροι Έλληνες εμφιαλωτές στη χώρα. Το χάσμα ήταν μεταξύ των πολυεθνικών ομίλων τους οποίους πλέον θα τους φτάσουμε. Το χάσμα αυτό θα γεφυρωθεί», είπε με σιγουριά ο κ. Σεπετάς.
Και σε αυτό αναμένεται να βοηθήσει η νέα οργανωτική δομή και το πλάνο ανάπτυξης υπό το brand «Ηπειρωτική» αντί του «Βίκος». «Ασχολούμαστε με διαφορετικά brands και την εξέλιξη διαφορετικών παραγωγικών μονάδων σε διαφορετικά μέρη. Ο Βίκος είναι ένα μέρος της Ηπειρωτικής. Άρα η Ηπειρωτική θα είναι το όχημα για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη νέων πραγμάτων ή και ενδεχομένως είσοδο σε νέες αγορές όπως μπήκαμε στο αναψυκτικό. Και στο μέλλον θα μπούμε και σε νέες περιοχές», τόνισε ο κ. Σεπετάς.
«Δεν πουλάμε»
Ερωτηθείς εάν η οικογένεια προτίθεται να κάνει χώρο για την είσοδο κάποιου στρατηγικού επενδυτή, η απάντηση του ήταν κατηγορηματική: « Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ενδεχόμενο».
Για την περίπτωση μίας πιθανής εξαγοράς που θα μπορούσε να επιταχύνει ακόμα περισσότερο το σχέδιο επέκτασης της εταιρείας ο κ. Σεπετάς εξήγησε ότι δεν υπάρχει κάτι στο άμεσο πλάνο. «Παρ’ όλα αυτά όλα τα εξετάζουμε. Γενικά θέλουμε και επιδιώκουμε να επενδύουμε στον τόπο μας. Δεν έχουμε κάτι στα σκαριά», σημείωσε.
Υπενθυμίζεται πάντως πως στο παρελθόν η εταιρεία είχε προβεί σε τέτοιου είδους επενδύσεις. Το 2017 είχε εξαγοράσει την Νατουρα Εμφιαλωτική (φυσικό μεταλλικό νερό «Υάς» και το επιτραπέζιο νερό «Ίρις») στην Κορινθία. «Εκεί το εργοστάσιο ήδη έχει εκσυγχρονιστεί. Ήταν απ’ τα πρώτα πράγματα πυο κάναμε όταν το εξαγοράσαμε. Στοχεύουμε ωστόσο να το ενδυναμώσουμε και μέσα απ’ την εμπορική πολιτική που θα χαράξουμε», σημείωσε.
Επίσης η εταιρεία ελέγχει από το 2012 το 25% της ΕΨΑ. Μερίδιο το οποίο ο κ. Σεπετάς δήλωσε ότι η Ηπειρωτική είναι αποφασισμένη να το διατηρήσει.
Απ’ την πλευρά της η κα Ελένη Θεοχάρη, Γενική Διευθύντρια & Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος, αναφέρθηκε στην τοποθέτηση της στις αξίες και την εταιρική κουλτούρα: «Έμπνευση και όραμα είναι οι δύο λέξεις, είναι οι έννοιες που προσδιορίζουν, που περιγράφουν την πορεία, την εμπειρία, το ταξίδι. Είναι οι δύο πηγές που αναβλύζουν δύναμη δημιουργίας. Τη δύναμη που ξεπερνά την αγωνία, που σε σπρώχνει ολοένα και περισσότερο πιο κοντά στην πραγματοποίηση του ονείρου. Η δημιουργία, το γνωρίζετε πολύ καλά, εκτός από σκληρή δουλειά και αφοσίωση στηρίζεται στις αξίες του καθενός από εμάς. Στηρίζεται στις αξίες της οικογένειας, των ανθρώπων, των συνεργατών μας. Οι αξίες είναι τα συστατικά στοιχεία πάνω στα οποία δημιουργήθηκε και στηρίζεται η αντίληψη, η φιλοσοφία, η συμπεριφορά και η άποψή μας για το υγιές επιχειρείν. Είναι η εταιρική μας φήμη και κουλτούρα. Είναι η ψυχή και το πρόσωπό μας. Κλείνοντας, είμαστε περήφανοι γι’ αυτό που πετύχαμε. Πέραν των οικονομικών αξιών, παράγουμε κοινωνικές υπεραξίες για όλη την Ελλάδα. Στηρίζουμε την Ελλάδα της δημιουργίας, της δουλειάς, του πολιτισμού, της αλληλεγγύης».
Τέλος, ο Παύλος Σεπετάς, Operations & Tech Manager, δήλωσε: «Η τεχνολογία είναι ένας μεγάλος εξισωτής, παρέχοντάς μας εργαλεία που κάποτε ήταν αποκλειστικά για χρήση από πολυεθνικούς γίγαντες. Αυτός ο εκδημοκρατισμός ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό, οδηγώντας σε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης προσβασιμότητας. Στα επόμενα πέντε χρόνια, προσδοκούμε να είμαστε το επιτυχημένο case study στον τομέα της ελληνικής βιομηχανίας».
Διαβάστε ακόμη
Δυναμικό ξεκίνημα το 2024 με νέα deals στον ελληνικό τουρισμό – Ποια είναι (pics)
Αναζητώντας ταλέντα: Οι περιοχές της Ελλάδας που «στεγνώνουν» από εργαζόμενους (χάρτης)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ