search icon

Επιχειρήσεις

Ignacio Zunzunegui (Revolut): Πώς «σπάσαμε» το φράγμα του 1 εκατ. πελατών στην Ελλάδα

Ο επικεφαλής ανάπτυξης της neobank στη Ν. Ευρώπη περιγράφει πώς από 60.000 πελάτες το 2018 στην Ελλάδα έχει πλέον φτάσει να «μετρά» 1 εκατ., εκτιμώντας πως σε βάθος τριετίας ο αριθμός τους θα προσεγγίζει τα 2 εκατ.

Το φράγμα του 1 εκατομμυρίου πελατών στην Ελλάδα «έσπασε» η Revolut, με τη χώρα μας να βρίσκεται στις 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τη neobank, αλλά και μία από αυτές με τους περισσότερους χρήστες στην Ευρώπη.

«Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο για εμάς, καθώς αυτό σημαίνει πως, με πληθυσμό περίπου εννέα εκατομμυρίων ενηλίκων, πάνω από ένας στους 10 Έλληνες διαθέτει σήμερα λογαριασμό στη Revolut», σχολιάζει στο newmoney ο Ignacio Zunzunegui, επικεφαλής ανάπτυξης στη Νότια Ευρώπη, για να προσθέσει:

«Μας πήρε έξι χρόνια, αλλά τη διετία 2022 – 2023, ακριβώς, δηλαδή, μετά την πανδημία, η ανάπτυξη υπήρξε ραγδαία. Κι αυτό γιατί λανσάραμε αρκετά νέα προϊόντα, μεταξύ των οποίων και τους Ευέλικτους Λογαριασμούς, ενώ αυξήσαμε σημαντικά και τις επενδύσεις. Εκτιμώ πως τα επόμενα δύο με τρία χρόνια η Revolut θα μπορέσει να φτάσει τα 2 εκατομμύρια πελάτες στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2018, όταν η Revolut λάνσαρε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, διέθετε ήδη ένα πελατολόγιο με πάνω από 60.000 πελάτες. Έξι χρόνια αργότερα είναι η χρηματοοικονομική εφαρμογή με τα περισσότερα download στη χώρα, προσφέροντας σειρά υπηρεσιών. Ενδεικτικά, ο μέσος πελάτης της Revolut στην Ελλάδα είναι 35 ετών, ζει σε μεγάλη πόλη όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη, και τη χρησιμοποιεί κυρίως για να μεταφέρει χρήματα, αλλά και για να πραγματοποιήσει πληρωμές σε πάνω από 150 νομίσματα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του.

Σταδιακά, οι Έλληνες ανακάλυψαν επίσης την ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία σε πάνω από 30 νομίσματα, αλλά και την ευκολία να πραγματοποιούν πληρωμές (ηλεκτρονικές και μη) απευθείας εντός της εφαρμογής, ανέπαφα ή με το κινητό τους. Παράλληλα, λειτουργίες όπως η ρύθμιση του προϋπολογισμού εντός της εφαρμογής, οι Ανταμοιβές και τα Pockets, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, ενώ ακόμα μία δυνατότητα που φαίνεται να εκτιμούν ιδιαίτερα είναι η αποταμίευση με τη χρήση τεχνολογίας αιχμής.

Κι αυτό γιατί μπορούν να αποταμιεύουν για τις διακοπές τους ή για μια μεγάλη αγορά, στρογγυλοποιώντας τα ψιλά από τις αγορές με κάρτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023, ο αριθμός των συναλλαγών με κάρτα αυξήθηκε κατά 67% συγκριτικά με το 2022, ενώ ο αριθμός των χρηματικών μεταφορών (μεταξύ φίλων στην εφαρμογή, αλλά και των τραπεζικών μεταφορών) σημείωσε αύξηση κατά 107%. Κοινή συνισταμένη των παραπάνω υπηρεσιών είναι οι μηδενικές ή ανταγωνιστικές προμήθειες.

Ερωτηθείς για τις αντίστοιχες των εγχώριων τραπεζών, για τις οποίες, μάλιστα, δέχονται σφοδρή κριτική, ο ίδιος σχολιάζει: «Έχω μία φράση που συνηθίζω να λέω: Το περιθώριο κέρδους των ανταγωνιστών μας είναι η δική μας ευκαιρία. Οι ελληνικές τράπεζες, εξαιτίας αφενός της έλλειψης ανταγωνιστών και αφετέρου του πολύπλοκου ταξιδιού κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αναγκάστηκαν να αυξήσουν τα έσοδά τους μέσω των προμηθειών. Η φιλοσοφία μας στην τιμολόγηση είναι εντελώς διαφορετική: Όλες οι υπηρεσίες που δεν προσθέτουν αξία, αλλά είναι βασικές, πρέπει να είναι δωρεάν. Δεν θέλουμε να παράγουμε έτσι έσοδα, υπάρχουν άλλοι τρόποι που είναι δυνατόν να σου εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα».

Πιο αναλυτικά, η Revolut έχει αρκετές πηγές εσόδων. Η βασική είναι οι πληρωμές με κάρτες, η προμήθεια, δηλαδή, που λαμβάνει από Visa και Mastercard για κάθε συναλλαγή, ενώ η δεύτερη αφορά στα διάφορα συνδρομητικά πακέτα υπηρεσιών (εκτός από το Standard που είναι δωρεάν, διαθέτει το Plus, το Premium, το Metal και το Ultra, τα οποία έχουν κάποια μηνιαία χρέωση που, όμως, συνοδεύεται από αντίστοιχα προνόμια). Επίσης, η Revolut έχει έσοδα από την ανταλλαγή συναλλάγματος. «Αν και οι τιμές μας είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές, υπάρχει ένα περιθώριο κέρδους που, επίσης, συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση», εξηγεί.

Και τέλος, υπάρχουν και τα επενδυτικά προϊόντα, οι τοποθετήσεις σε μετοχές κ.λπ., όπου ισχύει προμήθεια για ένα συγκεκριμένο ποσό και πάνω. «Υπάρχει λόγος που οι εγχώριες τράπεζες συνεχίζουν να χρεώνουν μια σειρά από προμήθειες. Έχουν ‘κληρονομήσει’ κόστη, μεγάλο αριθμό εργαζομένων, τους οποίους πρέπει να καλύψουν, πολλά φυσικά καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα, αλλά και μία υποδομή που αν και δεν υφίσταται πια, εκείνες θα πρέπει να διατηρήσουν. Η Revolut δεν έχει τίποτα από αυτά και άρα, μπορεί να κινείται με μεγαλύτερη ευελιξία», προσθέτει.

Η Viva

Την άποψη πως η Viva Wallet θα εξέλθει πιο δυνατή μετά τη νομική διαμάχη μεταξύ των μετόχων της (σ.σ. WeRealize, εταιρεία συμφερόντων των ιδρυτών της, Χάρη Καρώνη και Μάκη Αντύπα και JP Morgan) εκφράζει ο Ignacio Zunzinegui, εστιάζοντας στην πολύ καλή πορεία της ελληνικής neobank. «Το να ‘σηκώνεις’ κεφάλαια και να βρίσκεις επενδυτές δεν είναι πάντα εύκολο. Ο ιδρυτής μας είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πώς μπορεί κάποιος να διαχειρίζεται τους επενδυτές.

Σε κάθε περίπτωση, τέτοιες καταστάσεις συμβαίνουν συχνά στις startup», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας πως η Revolut έχει αντλήσει κεφάλαια ύψους 1,7 δισ. ευρώ, με τον τελευταίο γύρο να είναι τον Ιούλιο του 2021 (800 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με τον ίδιο, η Viva έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε ό,τι έχει επιτύχει σε μικρό χρονικό διάστημα. «Έχουμε πολλά να μάθουμε από αυτήν. Πώς, για παράδειγμα, κατάφερε να γίνει μέλος του συστήματος ΔΙΑΣ.

Γενικά, σε κάποια θέματα είναι πρωτοπόρος εκείνη και σε κάποια άλλα εμείς», σχολιάζει χαρακτηριστικά. Η Revolut, άλλωστε, αποτιμάται σήμερα στα 33 δισ. ευρώ, αποτελώντας τη μεγαλύτερη neobank στην Ευρώπη, με 40 εκατομμύρια πελάτες και τη δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως μετά την αμερικανική Nubank, η οποία διαθέτει 90 εκατομμύρια πελάτες.

Τα σχέδια για το μέλλον

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε το IRIS του κόσμου. Οι χρήστες, δηλαδή, της Revolut να στέλνουν από λογαριασμό σε λογαριασμό χρήματα άμεσα, σε ένα λεπτό. Αυτό είναι το μέλλον». Με αυτόν τον τρόπο περιγράφει ο Ignacio Zunzunegui τα μελλοντικά σχέδια της neobank, υπογραμμίζοντας πως παρά τη ραγδαία ανάπτυξή της, εκείνη παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. «Θέλουμε να κάνουμε disrupt και να αλλάξουμε τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες που θεωρούμε ότι είναι απαρχαιωμένες, προσφέροντας δέκα φορές καλύτερες λύσεις.

Αυτό που, ίσως, έχει αλλάξει για εμάς όσο μεγαλώνουμε είναι τα προβλήματα που προσπαθούμε να επιλύσουμε. Αρχικά εστιάζαμε στα ταξίδια, τις πληρωμές, δηλαδή, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες κ.ο.κ.. Πλέον επικεντρωνόμαστε στο να χτίσουμε ένα συνολικό οικοσύστημα, έτσι ώστε κάποιος μέσω μόνο ενός λογαριασμού να μπορεί να κάνει τα πάντα: Από κρατήσεις σε ξενοδοχεία, επενδύσεις και αποταμιεύσεις μέχρι και να αποκτά πρόσβαση σε δανειακά προϊόντα», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη

3+1 στοιχήματα τον Μάρτιο για την ελληνική οικονομία

Φουρλής: Έρχονται τα νέα ΙΚΕΑ – Το project στο Ελ. Βενιζέλος και το deal με τους Σουηδούς

ΤΧΣ: Στα €4 η τελική τιμή προσφοράς των μετοχών της Πειραιώς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version