Τον πάτο του βαρελιού έξυσαν τα αποτελέσματα του 2023 για την Hellenic Train καθώς το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και εν συνεχεία η θεομηνία Daniel προκάλεσαν τεράστια προβλήματα στο σιδηροδρομικό έργο της εταιρείας καθηλώνοντας για μήνες την επιβατική και εμπορευματική κυκλοφορία.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε η εταιρεία για το 2023, οι ζημιές ανήλθαν στα 65,7 εκατομμύρια ευρώ από 883.428 που ήταν το 2022. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 97,023 εκατομμύρια € από 153,8 97 το προηγούμενο έτος σημειώνοντας πτώση 60%.

Στήριξη από τη μητρική

Η ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας προκάλεσε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας και ανάγκασε την εταιρεία να ζητήσει πρόσθετη οικονομική βοήθεια από την μητρική της Trenitalia, εξασφαλίζοντας πρόσθετα κεφάλαια κίνησης ύψους €95 εκατομμυρίων  για το 2023.

Σχεδόν στο μισό περιορίστηκαν πέρσι και οι πωλήσεις εισιτηρίων, οι οποίες απέφεραν έσοδα 46, 6 εκατομμύρια € από 82,1 εκ. την προηγούμενη χρονιά σημειώνοντας πτώση 43,16%. Επιπλέον, τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95% ενώ τα αντίστοιχα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων περιορίστηκαν κι αυτά κατά 47,18%. Χαρακτηριστικό της απραξίας των τρένων λόγω του δυστυχήματος και εν συνέχεια λόγω της θεομηνίας Daniel που έπληξε την περιοχή της Θεσσαλίας και προκάλεσε τεράστιες καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ότι αυξήθηκε θεαματικά και το κόστος της μισθωμένης μεταφοράς καθώς για την χρήση λεωφορείων απαιτήθηκαν 6 εκατομμύρια € από 2,3 εκατομμύρια το 2022.
Ακόμη και σήμερα στον κύριο άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης τα επιβατικά τρένα εμφανίζουν πληρότητα σε ποσοστό 40% έναντι 60% που ήταν το 2022 ενώ περιορισμένο εμφανίζεται και το εμπορικό έργο της εταιρείας το οποίο από τρία δρομολόγια την ημέρα έχει περιοριστεί στα δύο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Helleniq Train το ύψος των αποζημιώσεων που έχει καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων ανέρχεται στο ποσό των €2,74 εκατομμυρίων  και αφορά όσους επιβάτες τραυματίστηκαν την θλιβερή νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 αλλά και όσους έχασαν προσωπικά τους αντικείμενα.

Να σημειωθεί ότι η Hellenic Τrain διεκδικεί από το ελληνικό Δημόσιο 60 εκατομμύρια € για το 2022 που απορρέουν από την μεταξύ τους σύμβαση για τα επιδοτούμενα δρομολόγια (ΥΓΟΣ) εκκρεμότητα η οποία φαίνεται ότι καθυστερεί και την αποπληρωμή των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής των υποδομών του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Διαβάστε ακόμη

Αυτό είναι το νέο μοντέλο της Εθνικής Τράπεζας – Πώς ενισχύονται τα έσοδά της

Attica Bank – Παγκρήτια: Εντός εβδομάδας οι εγκρίσεις του ΤΧΣ

«Ελίκη»: Ο πλειστηριασμός, η «ναυμαχία» στον Φλοίσβο και το… άλλο μνημόνιο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ