Sponsored Content
Σε άρθρο του με τον συγκεκριμένο τίτλο το περιοδικό Time περιέγραφε το 2015, όταν ξεκίνησε η μεγάλη εισροή προσφύγων στην Ευρώπη, τον κομβικό ρόλο της συνδεσιμότητας στη ζωή των προσφύγων. Από το πρώτο τηλεφώνημα στην οικογένεια που έμεινε πίσω, μέχρι την πρώτη selfie -όχι για λόγους φιλαρέσκειας, αλλά ως επιβεβαίωση της ασφαλούς άφιξης στον τόπο προορισμού-, το smartphone και το Internet έγιναν σταδιακά εργαλεία επιβίωσης και προσαρμογής για τους πρόσφυγες.
Για τα παιδιά, που αποτελούν το 51% των πληθυσμών στους προσφυγικούς καταυλισμούς, η πρόσβαση στην επικοινωνία έγινε μια δίοδος προς την εκπαίδευση και τη γνώση. Για τους ενήλικες, το κινητό και μια σύνδεση στο Διαδίκτυο εξελίχθηκαν σε διαβατήριο προσέγγισης της αγοράς εργασίας, εύρεσης δουλειάς και, εν τέλει, ενσωμάτωσης σε μια νέα κοινωνία.
Οι τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών δεν έγιναν σανίδα σωτηρίας μόνο για τους πρόσφυγες. Αποδείχθηκαν σωτήριες σε επείγουσες και έκτακτες ανάγκες, προσφέροντας «ανακούφιση» σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως, για παράδειγμα, πολίτες που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.
Τα τελευταία χρόνια, έγινε πιο ξεκάθαρο από ποτέ ότι η τεχνολογία και η συνδεσιμότητα αποτελούν πολύτιμα αγαθά, ικανά να στηρίξουν τους ανθρώπους σε επείγουσες και έκτακτες ανάγκες. Από την πλευρά τους, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι κινητοποιήθηκαν συστηματικά, ώστε να θέσουν τον πολύτιμο πόρο της επικοινωνίας στην υπηρεσία της κοινωνίας, όταν αυτή τον χρειάζεται.
«Στην Vodafone αξιοποιούμε την τεχνολογία μας και ανταποκρινόμαστε σε επείγουσες και έκτακτες ανάγκες, υλοποιώντας δράσεις ανθρωπιστικής συνεισφοράς που στόχο έχουν τη δημιουργία οφέλους στην κοινωνία», τονίζει η Κατερίνα Σιπητάνου, Corporate Affairs Manager της Vodafone, αναφερόμενη στο έργο του Ιδρύματος Vodafone, το οποίο έχει μια βεντάλια δράσεων για τη στήριξη των προσφύγων, αλλά και των κοινωνικών ομάδων που πλήττονται από φυσικές καταστροφές. «Στο Ίδρυμα Vodafone, μέσα από τις ενέργειές μας, συνδυάζουμε την κοινωνική συνεισφορά με τις τεχνολογίες των τηλεπικοινωνιών, με στόχο τη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες», τονίζει η ίδια.
Το Ίδρυμα Vodafone, που φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια ενεργού παρουσίας στην Ελλάδα, κάνει πράξη εδώ και δύο δεκαετίες στη χώρα μας το «Connecting for Good» -το βασικό σύνθημα, που συνοψίζει τη φιλοσοφία του-, θέτοντας την τεχνολογία των τηλεπικοινωνιών στην υπηρεσία ατόμων σε ανάγκη. Βραχίονες υλοποίησης αυτής της φιλοσοφίας στην Ελλάδα είναι τα προγράμματα Instant Network και Instant Classroom.
Το πρόγραμμα Instant Network, που υλοποιεί το Ίδρυμα Vodafone παγκοσμίως από το 2011, υποστηρίζει τις τηλεπικοινωνιακές ανάγκες ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως είναι πληθυσμοί που πλήττονται από φυσικές καταστροφές ή άτομα που ζουν σε καταυλισμούς. Προβλέπει τη δωρεάν δημιουργία υποδομών Wi-Fi, τη διανομή καρτών mobile σύνδεσης SIM για δωρεάν πρόσβαση σε δεδομένα και την εγκατάσταση κινητών μονάδων φόρτισης συσκευών κινητής επικοινωνίας.
Κάνοντας πράξη τη δέσμευση για συνεχή ανταπόκριση όπου και όταν χρειάζεται, το Ίδρυμα έχει εγκαταστήσει instant networks σε προσφυγικές δομές στην Λέσβο, καλύπτοντας τις ανάγκες 3.000 προσφύγων, αλλά και στο Αρκαλοχώρι Κρήτης, στηρίζοντας επικοινωνιακά τους 300 σεισμόπληκτους κατοίκους.
Ειδική βαρύτητα δίνει το Ίδρυμα Vodafone στην υποστήριξη των παιδιών προσφύγων, μέσα από το πρόγραμμα Instant Classrooms που στη χώρα μας ξεκίνησε με την εισροή προσφύγων το 2015, και αφορά την επιμόρφωση των παιδιών προσφύγων, μέσω πρόσβασης στην εκπαίδευση με tablets, προεγκατεστημένες εφαρμογές και εκπαιδευτικό υλικό για την εκμάθηση γλωσσών. Συνολικά έχουν εκπαιδευτεί πάνω από 30.000 παιδιά ηλικίας 4 έως 14 ετών σε δομές φιλοξενίας της Λέσβου και της Θεσσαλονίκης.
Οξύνοντας τα αντανακλαστικά του, το Ίδρυμα Vodafone δίνει το «παρών» και στην προσφυγική κρίση που δημιούργησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες (UNHCR), προσφέρει δωρεάν το αγαθό της επικοινωνίας σε εκείνους που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Ουκρανία και βρήκαν καταφύγιο στη χώρα μας.
Το Ίδρυμα Vodafone διαθέτει 5.000 κάρτες SIM, οι οποίες παρέχουν δωρεάν data, χρόνο ομιλίας σε αριθμούς εντός Ε.Ε, και προς ουκρανικούς αριθμούς, εκ των οποίων οι 3.000 διατίθενται στην Αθήνα και οι 2.000 στη Θεσσαλονίκη.
Συμπληρώνοντας 20 χρόνια προσφοράς στην Ελλάδα, έχοντας συνεργαστεί με περισσότερους από 100 φορείς και Οργανισμούς και έχοντας προσφέρει στήριξη σε περισσότερους από 700.000 πολίτες, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της ελληνικής επικράτειας, το Ίδρυμα Vodafone, δεσμεύεται να συνεχίσει να κάνει πράξη το «Connecting for good» στη χώρα μας, υποστηρίζοντας ένα καλύτερο αύριο για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.