Η βαυαρική εταιρεία Lilium κατέθεσε αίτηση για την κίνηση διαδικασίας πτώχευσης υπό καθεστώς αυτοδιαχείρισης για τις βασικές θυγατρικές της Lilium GmbH και Lilium eAircraft GmbH.

Η αίτηση κατατέθηκε στο αρμόδιο περιφερειακό δικαστήριο του Weilheim, το οποίο έκανε δεκτή την αίτηση και διέταξε την προσωρινή αυτοδιαχείριση. Οι εμπειρογνώμονες αφερεγγυότητας και αναδιάρθρωσης της νομικής εταιρείας GÖRG, Dr. Gerrit Hölzle και Dr. Thorsten Bieg διορίστηκαν στο διοικητικό συμβούλιο για να υποστηρίξουν τη διοίκηση. Ο Ivo-Meinert Willrodt από την PLUTA Rechtsanwalts GmbH διορίστηκε προσωρινός διαχειριστής και στις δύο διαδικασίες.

Λίγο καιρό πριν, κανένας δε φανταζόταν μία τέτοια εξέλιξη. Η γερμανική εταιρεία deeptech, που σχεδιάζει ηλεκτρικά αεροπορικά ταξί κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (electric vertical take-off and landing, eVOLTs), εμφανιζόταν ως η εταιρεία που θα έφερνε επανάσταση στις αερομεταφορές.

Μέχρι πριν από δύο μήνες, ειδικές εκπομπές παρουσίαζαν πώς το αμιγώς ηλεκτρικό ταξί eVTOL της Lilium επρόκειτο να μεταμορφώσει τις αστικές και περιφερειακές μετακινήσεις.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2015 και έξι χρόνια αργότερα εισήχθη πανηγυρικά στο χρηματιστήριο Nasdaq. Στο απόγειο του επενδυτικού ενθουσιασμού, η κεφαλαιοποίησή της ξεπέρασε τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Σήμερα, η αξία της μετοχής της, η διαπραγμάτευση της οποίας έχει παγώσει, βρίσκεται κάτω από το ένα δολάριο.

Μεταξύ των υποψήφιων πελατών του Lilium jet ήταν και η αεροπορική εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας

Πώς «κάηκαν» τα σχέδια για πράσινα ιπτάμενα ταξί

Για τους υπερασπιστές της Lilium- και είναι αρκετοί αυτοί – η εταιρεία δεν έκανε τίποτα περισσότερο από ότι η Tesla στο ξεκίνημά της: «έκαιγε» εκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και πιλοτικές δοκιμές, προκειμένου να αναπτύξει τη βέλτιστη εκδοχή ενός ιπτάμενου ταξί.

Η αγορά αυτή είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς οι τεχνολογίες που θα επιτρέπουν στα ιπτάμενα ταξί να απογειώνονται και να πετούν σημαντικές αποστάσεις με μπαταρίες βρίσκονται ακόμα υπό ανάπτυξη.

Μέχρι σήμερα, η Lilium έχει δαπανήσει 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη του Lilium Jet, η πρώτη πτήση του οποίου αναμενόταν στις αρχές του 2025.

Το Lilium Jet υπόσχεται να συνδυάζει την ευκολία της κάθετης απογείωσης με την ταχύτητα ενός τζετ, ελάχιστο θόρυβο και μηδενικούς ρύπους. Στόχος είναι να μεταφέρει έως και έξι επιβάτες σε αποστάσεις μέχρι 300 χιλιόμετρα και με τελική ταχύτητα περίπου 190 km/h.

Το 2023 πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο όταν έλαβε άδεια ανάπτυξης για το Lilium Jet από τον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA).

Παράλληλα, είχε εξασφαλίσει στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και επενδυτές.

Η αγορά eVTOL θεωρείται σημαντική για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης και την μείωση των ρύπων στις αερομεταφορές. Αναμένεται να ξεπεράσει σε αξία τα 23 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Ωστόσο το κόστος ανάπτυξης των ιπτάμενων ταξί είναι πολύ υψηλό και όλες οι εταιρείες του κλάδου αντιμετωπίζουν προκλήσεις χρηματοδότησης. Η Lilium είχε καταφέρει να σηκώσει ακόμα 250 εκατομμύρια δολάρια το Μάιο του 2024.

Ήττα για την Lilium, ήττα και για τη Γερμανία

Όπως ανέφερε σε σχετικό πόστ η εταιρεία, το Lilium jet -ακόμη και πριν από την πρώτη πτήση του- είχε εξασφαλίσει πάνω από 100 σταθερές παραγγελίες και πάνω από 600 προπαραγγελίες.

Αυτό που επιζητούσε η εταιρεία, που απασχολεί πάνω από 1.000 εργαζόμενους στα εργοστάσιά της στη Βαυαρία, για να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία της ήταν ένα δάνειο από την αναπτυξιακή τράπεζα της Γερμανίας KfW.

Το δάνειο, συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, έπρεπε να έχει εγγυήσεις. Το κράτος της Βαυαρίας συμφώνησε να εγγυηθεί για τα 50 εκατομμύρια. Η αρμόδια επιτροπή του γερμανικού κοινοβουλίου αρνήθηκε να κάνει το ίδιο για τα υπόλοιπα 50 εκατομμύρια- παρά τις εκκλήσεις εκατοντάδων επενδυτών και εμπειρογνωμόνων.

Ισχυρό πλήγμα για την πρωτοβουλία «Ενεργοποίηση δανείων για τη Lilium, ενίσχυση της Γερμανίας ως χώρας βαθιάς τεχνολογίας», που έφερε τις υπογραφές εκατοντάδων εκπροσώπων της επενδυτικής και επιχειρηματικής κοινότητας της Γερμανίας και οι οποίοι καλούσαν την κυβέρνηση να διασφαλίσει την επιβίωση της Lilium ως μία κίνηση που θα αποδείκνυε τη δυναμική καινοτομίας της Γερμανίας.

Το τι θα απογίνει τελικά η φιλόδοξη γερμανική εταιρεία θα καθοριστεί τους επόμενους μήνες. Υπό την προστασία της διαδικασίας πτώχευσης, θα επιδιώξει να αγοράσει χρόνο και να συγκεντρώσει κεφάλαια που θα την διασώσουν.

Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντάνιελ Βίγκαντ είχε προειδοποιήσει ότι χωρίς τη στήριξη του γερμανικού κράτους, τα εργοστάσια στη Γερμανία δύσκολα θα παραμείνουν ανοιχτά.

Διαβάστε ακόμη

Νέο φορολογικό νομοσχέδιο: Βαριές «καμπάνες» σε όσους καθυστερούν τις υποβολές δηλώσεων

Τράπεζες: Αυλαία για τα αποτελέσματα – Τι θα πουν για DTC, μερίσματα, κέρδη, πιστωτική επέκταση

Χαμηλώνει ο πήχης των χρεώσεων στα τιμολόγια ρεύματος τον Νοέμβριο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα