«Συνολικά, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, αλλά μόνο εν μέρει», είπε. «Οι επενδύσεις για αύξηση της παραγωγής βρίσκονται τώρα σε καλό δρόμο, αλλά πιθανότατα θα εξακολουθεί να υπάρχει διαρθρωτικό έλλειμμα σε ημιαγωγούς μέχρι και το 2023».
Μόλις την άνοιξη, ο Aksel ήλπιζε ότι ο κλάδος θα έχει αφήσει πίσω του τη χειρότερη κρίση των ημιαγωγών μέχρι τις αρχές του 2023, αλλά τώρα έχει εγκαταλείψει αυτήν την ελπίδα. «Είναι ένα διαρθρωτικό ζήτημα που δεν μπορεί να επιλυθεί τόσο γρήγορα», είπε. «Χρειάζονται χρόνια για να δημιουργηθεί νέα παραγωγική ικανότητα».
Οι ειδικοί λένε ότι υπάρχει ένα επιπλέον πρόβλημα, καθώς σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες διοχετεύουν σκόπιμα τους –σπάνιους- ημιαγωγούς σε premium μοντέλα με υψηλό περιθώριο που έχουν ακόμη περισσότερους ημιαγωγούς.
Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση αυξάνεται, παρά την πτώση των αριθμών μονάδων. Από την άλλη πλευρά, ο Aksel λέει ότι οι προοπτικές για το αδιέξοδο με την παραγωγή της πλεξούδας καλωδίων φαίνονται σημαντικά πιο αισιόδοξες καθώς αυτές οι αλυσίδες εφοδιασμού λειτουργούν ξανά σταθερά.
Πρόσθεσε δε ότι η ειδική ομάδα της VW που δημιουργήθηκε μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει κάνει εξαιρετική δουλειά.
«Η επιτυχία, όπως είπαμε από την αρχή, είναι ότι στεκόμαστε ξεκάθαρα και μόνιμα δίπλα στους προμηθευτές μας στην Ουκρανία, αλλά ταυτόχρονα χτίζουμε εφεδρικές αλυσίδες παραγωγής καλωδίων σε άλλες χώρες», είπε ο Aksel.
Πρόσθεσε ότι ενώ αυτή η διπλή πηγή εφοδιασμού δημιουργεί επιπλέον κόστος, είναι μια καλή δικλείδα ασφαλείας εάν η κατάσταση στην Ουκρανία επιδεινωθεί. Πέρα από τους ημιαγωγούς και τις καλωδιώσεις, ο Aksel προειδοποίησε ότι είναι πιθανό να υπάρξει περαιτέρω επιβάρυνση στις αλυσίδες εφοδιασμού στο μέλλον.
«Αυτό που έχουμε δει στις αλυσίδες εφοδιασμού τα τελευταία δύο χρόνια είναι η νέα κανονικότητα», σημείωσε. «Και με τα νέα γεωπολιτικά ζητήματα, αν μη τι άλλο, θα γίνει πιο περίπλοκο και προκλητικό». Ωστόσο, ο Aksel είπε ότι η VW είναι επίσης καλύτερα προετοιμασμένη για αυτό σήμερα, κάτι στο οποίο βοήθησε το μοντέλο συγκρότησης της ομάδας εργασίας της Ουκρανίας.
«Με παρόμοιο τρόπο πρέπει να προετοιμαστούμε για άλλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού», είπε, εξηγώντας ότι η VW επενδύει πολλά στον έγκαιρο εντοπισμό. Ο Aksel είπε επίσης ότι η VW εστιάζει στην εξεύρεση και συνεργασία δευτερευόντων προμηθευτών που μπορούν να παρέμβουν εάν χρειαστεί.
«Αλλά αυτό ισχύει μόνο για κάποια κρίσιμα εξαρτήματα», είπε. «Τι σταματά την παραγωγή; Πού έχω μεγάλους χρόνους παράδοσης για να δημιουργήσω έναν δεύτερο προμηθευτή;». Πρόσθεσε ότι το σχέδιο διπλής προμήθειας που έχει συσταθεί για τις καλωδιώσεις θα διατηρηθεί σε ετοιμότητα μόνο προσωρινά. «Μακροπρόθεσμα δεν θα μπορεούμε να έχουμε για πάντα δύο προμηθευτές καλωδίων», είπε. «Αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει».
Διαβάστε ακόμη
Σε νέο ιδιοκτήτη η οικία-μουσείο του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου (pics)
Η αλά τούρκα ΜΚΟ και ένα… ξεπλυματάκι, το «όχι» του Ολλανδού και το σχολείο στο Ελληνικό