Η γερμανική εταιρεία τροφίμων Knorr, της Unilever, θα μετονομάσει τη δημοφιλή σάλτσα “Zigeuner” -ή “τσιγγάνα”- σε σάλτσα πάπρικας ουγγρικού τύπου μετά από παράπονα ότι το όνομα είναι προσβλητικό.
Όπως μεταδίδει το Reuters, o θάνατος του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ που βρίσκονταν υπό αστυνομική κράτηση προκάλεσε την ευαισθητοποίηση σε θέματα ρατσισμού σε όλο τον κόσμο, ωθώντας τις εταιρείες να αλλάξουν τα ονόματα σε προϊόντα τους που εκλαμβάνονται ως υποτιμητικά όπως το παγωτό Eskimo Pie και το μείγμα για τηγανίτες Aunt Jemima.
Η Unilever είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο ότι θα αποσύρει τη λέξη «ανοιχτόχρωμη» από τη σειρά λεύκανσης δέρματος Fair & Lovely, ενώ και άλλες εταιρείες όπως η Johnson & Johnson είχαν προβεί σε ανάλογες κινήσεις μετονομασίας ή απόσυρσης προϊόντων.
Ο Ρομάνι Ρόουζ, επικεφαλής του Γερμανικού Συμβουλίου για τους Sinti και Ρομά, χαιρέτισε την κίνηση, όπως αναφέρει η εφημερίδα Bild am Sonntag, αν και είπε ότι τον ανησυχεί περισσότερο η αύξηση του ρατσισμού, όπως τα συνθήματα περί «τσιγγάνων» ή «Εβραίων» στα ποδοσφαιρικά γήπεδα .
«Είναι καλό που η Knorr ανταποκρίνεται στα παράπονα πολλών ανθρώπων», είπε στην εφημερίδα. «Αλλά το “τσιγγάνικο σνίτσελ” και η “σάλτσα τσιγγάνων” δεν είναι τα πιο σημαντικά πράγματα».
Η Unilever δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη για σχολιασμό.
Οι Ναζί υπέβαλλαν τους Sinti -το όνομα που χρησιμοποιούσαν οι ντόποι Ρομά που ζούσαν για αιώνες στη Γερμανία- σε αναγκαστική στείρωση σύμφωνα με τους νόμους “φυλετικής καθαρότητας” και οι Ρομά στάλθηκαν σε στρατόπεδα θανάτου, όπου υποχρεώνονταν να φορούν στολές με το γράμμα «Ζ» από τη λέξη «Zigeuner» (τσιγγάνος).