Τρεις προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα προτάσσει η διοίκηση της Aegean εν μέσω των γνωστών ρίσκων και αβεβαιοτήτων της αγοράς λόγω ενεργειακής κρίσης, πληθωριστικών πιέσεων και γεωπολιτικών παραγόντων.
«Στις προτεραιότητές μας είναι να παγιώσουμε την εικόνα που είχαμε με τις θετικές επιδόσεις κατά το εννιάμηνο του 2022, να αφήσουμε πίσω οριστικά την όχι και τόσο μακρινή περίοδο της πανδημίας- δεδομένου ότι το σκηνικό ήταν εντελώς διαφορετικό λίγους μήνες πρίν- κι επιπλέον, με τις δυνάμεις μας, να αναπτυχθούμε».
Αυτό ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας στο περιθώριο της εκδήλωσης αποχαιρετισμού του τελευταίου αεροσκάφους τύπου Q400 του στόλου των AEGEAN και OLYMPIC AIR μετά την ολοκλήρωση, μέσα στο καλοκαίρι, του προγράμματος αντικατάστασης τους από τα νέα ATR 72 και ATR 42 αεροσκάφη. Μάλιστα όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης «το μέταλλο της εταιρείας είναι άνθρωποί της. Στην εταιρεία δεν αντιμετωπίζουμε θέμα έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού. Επενδύουμε στους νέους ανθρώπους με το πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς που υλοποιούμε. Μάλιστα από τις 70 υποτροφίες πιλότων που έχουμε προσφέρει οι 30 πρώτοι βρίσκονται ήδη στα πιλοτήρια μας και οι επόμενοι 40 θα είναι εκεί από τις αρχές του νέου χρόνου. Έχουμε προκηρύξει 40 υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη έχουμε τους 20 πρώτους υποτρόφους στη σχολή, ενώ τον Μάρτιο θα έχουμε και τους επόμενους 20. Τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που έχουμε σχεδιάσει».
Οσον αφορά τα Q400 αποκτήθηκαν από την Olympic Air το 2009 και με την εξαγορά της από την AEGEAN το 2013 εντάχθηκαν στο στόλο της. Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητές των jet αεροσκαφών παρόλο που είναι ελικοφόρα (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα) και ανταποκρίνονταν στις επιχειρησιακές ανάγκες του δικτύου και της στρατηγικής της εταιρείας εκείνη την εποχή, επιχειρώντας κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού. Σήμερα τις περισσότερες από αυτές τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία τις εξυπηρετεί με τα AIRBUS 320 και 321 ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της εταιρείας σε αυτές τις χώρες. Τώρα, η Olympic Air και η AEGEAN διαθέτει 14 αεροσκάφη τύπου ATR-600. Επίσης ολοκληρώνεται η παραλαβή 12 επιπλέον νέων Airbus 321/320neo μέσα στο 2022 ενώ αναμένονται το επόμενο χρόνο άλλα 9.
Οσον αφορά τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων για το επόμενο διάστημα καθορίζεται από πολλαπλούς παράγοντες. Καταρχάς είναι σε μεγάλη συνάρτηση με τη ζήτηση, η οποία θα φανεί το επόμενο διάστημα πιο ξεκάθαρα πώς θα διαμορφωθεί εν μέσω αβεβαιοτήτων και ακρίβειας. Επιπλέον και ο ανταγωνισμός στην αγορά είναι ισχυρός πλέον στους ελληνικούς προορισμούς λόγω της καλής πορείας των προηγούμενων μηνών, επομένως οι τιμές των εισιτηρίων επηρεάζονται και από τη συγκεκριμένη παράμετρο. Μία ακόμη παράμετρος έχει να κάνει με τις προαγορές καυσίμων: Για την Aegean φέτος είχε γίνει σε ποσοστό 40% και για το 2023 το ποσοστό είναι μικρότερο δεδομένων των υψηλών τιμών των καυσίμων και του μεγάλου εύρους των διακυμάνσεων των τιμών.
Η Aegean δεν έχει διαμορφώσει πλήρως το πτητικό της πρόγραμμα για τους θερινούς μήνες από το Μάρτιο του 2023 και μετά, πέραν του βασικού κορμού που είναι διαμορφωμένος σε ποσοστό 80- 85%. Το πτητικό πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί σε ένα μήνα περίπου και με τα νέα αεροπλάνα υπάχει η δυνατότητα κάλυψης αποστάσεων περισσότερων ωρών- έως και 4 ½ ωρών, όπως π.χ. η Λισαβόνα. Με το δεδομένο πάντως ότι οι νέοι προορισμοί αποδίδουν σε βάθος χρόνου, μετά από 1 ½ χρόνο, η διοίκηση θα κινηθεί με προσοχή.
Διαβάστε ακόμη
Παράθυρο για κούρεμα των «παράλογων» αυξήσεων στις αντικειμενικές αξίες
Όλο το γκάλοπ του Μαξίμου, οι δεύτερες σκέψεις για την Παγκρήτια και τα στοιχήματα για την NN