Για το εάν το 2021 θα είναι έτος διαχείρισης ζημιών ή ανάκαμψης μελετούν οι οικονομικοί αναλυτές της ναυτιλίας.

Μπορεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναυλαγορές να διακατέχονται από αίσθημα αισιοδοξίας όμως εντείνεται ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και αυτό δημιουργεί νέα προβλήματα.

Ο Ντόναλντ Τραμπ ετοιμάζεται να εκδώσει προεδρικό διάταγμα που θα απαγορεύει αμερικανικές σε κινεζικές εταιρείες που ανήκουν ή ελέγχονται από τον κινεζικό στρατό, με μια λίστα 89 κινεζικών αεροδιαστημικών και άλλων εταιρειών με φαινομενικούς στρατιωτικούς δεσμούς.

Το Πεκίνο αντέδρασε έντονα και είναι πλέον φανερό ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων έχουν χειροτερέψει.

Αυτό που κάνει την κατάσταση χειρότερη σε μία χρονική περίοδο που το δεύτερο κύμα πανδημίας σαρώνει τον πλανήτη και το ένα μετά το άλλο τα κράτη προχωρούν σε lockdown.

Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων έχει πληγεί σοβαρά από το καλοκαίρι και μετά και δεν δείχνουν σοβαρά σημάδια ανάκαμψης. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι για να ανέβει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να αρθούν τα lockdown.

Δεξαμενόπλοια

Παρ’ όλα αυτά από πολύ τα χαμηλά που βρίσκεται ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων προσπαθεί να πάρει ανάσες. Την περασμένη εβδομάδα ανέβασε σφυγμούς.

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research, ο BDTI– δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε την εβδομάδα 16-22 Νοεμβρίου ανέβηκε κατά 3,1% από τις 425 μονάδες στις 438.

Ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» ανέβηκε κατά 9,2% από τις 337 στις 368.

Στα δεξαμενόπλοια, ο μέσος όρος του δείκτη ναυλαγοράς είναι χαμηλότερος για τα «άσπρα» καύσιμα BCTI από εκείνον του 2019. Είναι στις 611 μονάδες έναντι 613 το 2019. Χάνει το στοίχημα.

Στο BDTI το 2020 ο μέσος όρος είναι 755 μονάδες έναντι 867 το 2019 σημάδι ανησυχητικό.

Ο χειμώνας είναι πάντοτε καλή χρονική περίοδος για την αγορά των δεξαμενόπλοιων οπότε περιμένουν όλοι να κάνουν ταμείο στο τέλος του 2020.

Ξηρό φορτίο

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου δείχνει κάπως καλύτερη αν και έχει να αντιμετωπίσει τόσο την πανδημία όσο και την υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Η κακή ναυλαγορά ειδικά τους πέντε πρώτους μήνες του 2020 έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την 22 Νοεμβρίου 2020 να έχει ανέβει κατά 3% στις 1.042 μονάδες έναντι 1.344 που ήταν ο μέσος όρος για όλο το 2019.

Η κατηγορία φορτηγών πλοίων που είχε καταφέρει να κρατήσει το κεφάλι της έξω από το νερό αν και οριακά ήταν εκείνη των Capesizes χωρητικότητας 180.000 τόνων.

Στις αρχές του καλοκαιριού είχε ξεπεράσει τις 4.000 μονάδες φθάνοντας τις 4.440. Μέσα στον Ιούλιο έφθασε και τις 3.025 μονάδες για να πέσει κοντά στις 2.000.

Την περασμένη μειώθηκε κατά 4,8% από τις 1.507 στις 1.435 μονάδες.

Ακολουθούν:

– τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να ανεβαίνει κατά 12,9% από τις 1.198 στις 1.353 με ημερήσιο ναύλο από 3.903-18.000 δολάρια

– τα Supramax με άνοδο του δείκτη ναυλαγοράς κατά 5,2% από τις 884 στις 930 και ημερήσιο ναύλο από 3.680 δολάρια έως 21.147 δολάρια και

-τα Handysize με άνοδο ναυλαγοράς κατά 2,7% από τις 586 στις 602 και ημερήσιο ναύλο από 8.259 δολάρια έως 13.350 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη: 

Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσουν όσοι αγοράσουν ΙΧ από τον Ιανουάριο

Έχασε την «μπάλα» ο Απόστολος Βακάκης

Σταϊκούρας για Πειραιώς: «Δεν θα διστάσουμε να νομοθετήσουμε για να στηρίξουμε το ΤΧΣ»