search icon

Επιχειρήσεις

Η Mattel παρουσιάζει τον Μπρούνο, τον πρώτο χαρακτήρα με αυτισμό στη σειρά «Τόμας το Τρενάκι: Εμπρός τις μηχανές»

Ο χαρακτήρας του Μπρούνο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Autism Self Advocacy Network (ΗΠΑ) και οι ιστορίες του γράφτηκαν από συγγραφείς με αυτισμό και από ειδικούς συμβούλους

Η Mattel παρουσιάζει τον Μπρούνο, τον πρώτο χαρακτήρα με αυτισμό της εμβληματικής σειράς «Τόμας το Τρενάκι: Εμπρός τις μηχανές».

Η Mattel δημιούργησε τον Μπρούνο σε συνεργασία με το Autistic Self Advocacy Network (ASAN) και το Easterseals Southern California, και τις ιστορίες του επιμελήθηκαν συγγραφείς με αυτισμό και ειδικοί σύμβουλοι. Ο Μπρούνο θα κάνει το ντεμπούτο του στη σειρά «Τόμας το Τρενάκι: Εμπρός τις μηχανές» στο ελληνικό κανάλι του στο YouTube και στο Boomerang, στη Nova το 2023.

Ο Μπρούνο είναι ένα χαρούμενο, γεμάτο χιούμορ τρενάκι-φορτηγό φρένο και εξαιρετικός στη δουλειά του. Κρατώντας ένα μεγάλο & βαρύ φορτίο με τα δυνατά του φρένα αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σειράς «Τόμας το Τρενάκι: Εμπρός τις μηχανές».

Ο Μπρούνο προχωράει αντίστροφα και είναι το τελευταίο βαγόνι του τρένου, κάτι που του δίνει μια μοναδική αντίληψη για τον κόσμο. Προσέχει πάντα τις λεπτομέρειες, του αρέσει να έχει πρόγραμμα, ρουτίνα και γνωρίζει όλες τις διαδρομές στο νησί του Σόντορ. Έχει σκάλες και ένα κόκκινο, φωτεινό φανάρι στο εξωτερικό μέρος, το οποίο δείχνει τη συναισθηματική του κατάσταση και αναβοσβήνει όταν είναι ενθουσιασμένος ή επιφυλακτικός. Η καλύτερη μέρα του Μπρούνο είναι όταν είναι παρέα με τους φίλους του, οι οποίοι τον αγαπούν και τον σέβονται γι’ αυτό που είναι. Μέσω της παρουσίας του, ο Μπρούνο δείχνει τη σημασία της φιλίας και παρουσιάζει στο κοινό ένα θετικό, μη νευροτυπικό πρότυπο. Η Mattel έχει επιμεληθεί προσεκτικά τον Μπρούνο ώστε να εξασφαλίσει μια ακριβή αναπαράσταση ενός χαρακτήρα με αυτισμό.

Ειδικοί από το ASAN και το Easterseals Southern California, μαζί με τη δημιουργική και συγγραφική ομάδα της Mattel, αξιοποίησαν την πολυετή πείρα τους, η οποία είναι αφιερωμένη στην κατανόηση του αυτισμού, για να δημιουργήσουν έναν ακριβή χαρακτήρα με σεβασμό αλλά και καλλιτεχνικό τρόπο. Μέσω της σκληρής δουλειάς, της αφοσίωσης και της φροντίδας τους, ο Μπρούνο παρουσιάζεται στο κοινό με έναν τρόπο που δεν έχει κάνει ποτέ πριν το Βrand «Τόμας το Τρενάκι».

Αν και ο καθένας είναι διαφορετικός, τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού μπορεί να είναι λιγότερο ή περισσότερο ευαίσθητοι στους ήχους, την αφή, τις γεύσεις, τις μυρωδιές, το φως ή τα χρώματα, κάτι που μπορεί να κάνει την καθημερινή ζωή δύσκολη. Αδυνατούν ή δυσκολεύονται να μιλήσουν/ συνομιλήσουν και καθυστερούν στην επεξεργασία πληροφοριών. Βιώνουν έντονο άγχος γύρω από απροσδόκητες αλλαγές και κοινωνικές καταστάσεις ή είναι συναισθηματικά φορτισμένοι που βιώνουν εξουθενωτικές σωματικές και συναισθηματικές «καταρρεύσεις» ή «shutdowns».

«Η πιο σημαντική πτυχή στην ανάπτυξη του χαρακτήρα του Μπρούνο ήταν πως δίναμε συνεχώς πληροφορίες και στοιχεία σε σχέση με τον αυτισμό καθόλη τη διαδικασία της δημιουργίας του και της αλληλεπίδρασης μέσα στον κόσμο του», λέει η Zoe Gross, Διευθύντρια Υποστήριξης στο Autism Self Advocacy Network (ASAN). «Ήταν υπέροχο που μπόρεσα να συνεισφέρω ως μέλος μιας ομάδας συμβούλων από την ASAN. Άνθρωποι με αυτισμό συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία της δημιουργίας του Μπρούνο. Από εμάς, ως σύμβουλοι, από τους συγγραφείς του σόου αλλά και τον ηθοποιό που έδωσε την φωνή του στον Μπρούνο, ο οποίος τον κάνει να ακούγεται σαν αληθινόs χαρακτήρας με αυτισμό. Ελπίζω ότι ο Μπρούνο θα προσφέρει στους θεατές ουσιαστικά παραδείγματα ένταξης στην καθημερινή ζωή.»

Ενώ ο Μπρούνο αντικατοπτρίζει διακριτικά τα χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις ορισμένων ατόμων με αυτισμό, ένας χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων δεν θα μπορούσε ποτέ να συμπεριλάβει την εμπειρία της πραγματικής ζωής κάθε αυτιστικού ατόμου. Η εισαγωγή του Μπρούνο, ως βασικό χαρακτήρα της σειράς, θα είναι σε όλο το περιεχόμενο του YouTube, στο μουσικό άλμπουμ, στα podcast “Thomas & Friends Storytime”, στο επερχόμενο ειδικό επεισόδιο «Το Μυστήριο του Ψηλού Βουνού» και στα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά.

«Η δέσμευση και η συνεισφορά μας στη Mattel έχουν διασφαλίσει ότι θα παρουσιάσουμε μια ειλικρινή εκδοχή του Μπρούνο στα παιδιά και τις οικογένειες σε όλο τον κόσμο», αναφέρει η Dr Paula Pompa Craven, Chief Clinical Officer στο Easterseals Southern California. «Μέσα από τον Μπρούνο, το κοινό θα δει τις πραγματικές εμπειρίες ενός παιδιού με αυτισμό και παράλληλα θα εκπαιδευτεί δίπλα του καθώς προβάλλει την ικανότητά του να προσφέρει και να δέχεται υποστήριξη από τους φίλους του».

«Η εισαγωγή του Μπρούνο αγκαλιάζει με φυσικό τρόπο ένα παγκόσμιο κοινό που υποεκπροσωπείται και αξίζει να συμπεριλαμβάνεται σε παιδικά προγράμματα», λέει ο Christopher Keenan, Senior Vice President & Executive Producer, Global Content Development and Production της Mattel. «Δόθηκε τόση προσοχή και σκέψη στην ανάπτυξη του χαρακτήρα του Μπρούνο, και ανυπομονούμε να τον γνωρίσει το κοινό και να τον αγαπήσει όσο εμείς.»

Η φιγούρα του Μπρούνο θα συμπεριληφθεί σε μια σειρά προϊόντων και είναι ήδη διαθέσιμη στην αγορά.

Exit mobile version