Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa Group ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα προσθέσει στις τιμές των εισιτηρίων μια «προσαύξηση περιβαλλοντικού κόστους» ήδη από αυτή την εβδομάδα, η οποία μπορεί να φτάσει τα 72 ευρώ (77 δολάρια) για ορισμένες πτήσεις.

«Η προσαύξηση προορίζεται να καλύψει μέρος του σταθερά αυξανόμενου πρόσθετου κόστους λόγω των κανονιστικών περιβαλλοντικών απαιτήσεων», ανέφερε η Lufthansa σε ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας σύμφωνα με το cnbc.

Το πρόσθετο κόστος θα εφαρμόζεται σε πτήσεις που αναχωρούν από οποιαδήποτε από τις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ελβετία, ανέφερε η Lufthansa. Όλες οι πτήσεις που πωλούνται ή εκτελούνται από τον Όμιλο Lufthansa, στον οποίο ανήκουν αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa, η Eurowings, η Swiss και η Edelweiss Air και η Austrian Airlines, θα υπόκεινται στη χρέωση.

«Το ποσό της προσαύξησης ποικίλλει ανάλογα με τη διαδρομή της πτήσης και τον ναύλο και κυμαίνεται μεταξύ 1 ευρώ και 72 ευρώ», δήλωσε η Lufthansa, προσθέτοντας ότι το ακριβές ποσό θα είναι ορατό στους πελάτες κατά το στάδιο της κράτησης.

Το τέλος θα εφαρμοστεί σε όλα τα εισιτήρια που εκδίδονται από τις 26 Ιουνίου – την Τετάρτη αυτής της εβδομάδας – και αφορούν πτήσεις που αναχωρούν από την 1η Ιανουαρίου 2025, δήλωσε η Lufthansa.

Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί

Διάφοροι κανονισμοί από θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, θα αυξήσουν το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε η Lufthansa.

Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι ποσοστώσεις της ΕΕ για το πόσο βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο χρησιμοποιείται. Αυτές πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2025 και να αυξηθούν με την πάροδο των ετών μέχρι το 2050.

Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο είναι μια εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα και μπορεί να κατασκευαστεί από προϊόντα όπως απόβλητα πετρελαίου και λιπών, μη διατροφικές καλλιέργειες και άλλα απόβλητα. Μπορεί επίσης να δημιουργηθεί σε μια διαδικασία που δεσμεύει τον άνθρακα από τον αέρα.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών αναφέρει ότι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα θα μπορούσαν να καλύψουν περίπου το 65% της μείωσης των εκπομπών που πρέπει να επιτύχει η αεροπορική βιομηχανία για να φτάσει στο καθαρό μηδέν μέχρι το 2050.

Η Lufthansa δήλωσε την Τρίτη ότι οι ποσοστώσεις θα «οδηγήσουν σε πρόσθετο κόστος δισεκατομμυρίων στο μέλλον».

Η εταιρεία επισήμανε επίσης τα συστήματα εμπορίας εκπομπών από την ΕΕ, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο ως παράγοντα για την αύξηση του περιβαλλοντικού κόστους της. Τα προγράμματα αυτά ελέγχουν και περιορίζουν την ποσότητα των επιτρεπόμενων εκπομπών, με το συνολικό ανώτατο όριο να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου με στόχο τη μείωση των εκπομπών.

Τέλος, η Lufthansa δήλωσε επίσης ότι έπαιξε ρόλο η συμφωνία του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας για την προστασία του κλίματος, η οποία επίσης θέτει ως στόχο τον έλεγχο των εκπομπών.

Η Lufthansa δήλωσε ότι επενδύει σημαντικά στην τεχνολογία για να καταστήσει τις αερομεταφορές πιο βιώσιμες και υποστηρίζει την έρευνα για το κλίμα.

«Ωστόσο, ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών δεν θα είναι σε θέση να επωμιστεί μόνος του το διαδοχικά αυξανόμενο πρόσθετο κόστος που προκύπτει από τις κανονιστικές απαιτήσεις τα επόμενα χρόνια. Μέρος αυτών των αναμενόμενων δαπανών για το έτος 2025 θα καλυφθεί τώρα από τη νέα επιβάρυνση περιβαλλοντικού κόστους», δήλωσε η εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη

Goldman Sachs: Γιατί τα «κακά νέα» για την ανάπτυξη είναι «καλά νέα» για επιτόκια και αγορές (γραφήματα)

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Εντείνονται οι έλεγχοι

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Το αλκοόλ ευθύνεται για 2,6 εκατ. θανάτους κάθε χρόνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ