search icon

Επιχειρήσεις

Οι καταναλωτές βλέπουν θετικά τις συναλλαγές με AI και επιλέγουν brands με περιβαλλοντικά κριτήρια (έρευνα)

Τα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Πληρωμών Καταναλωτών 2024 της Intrum σκιαγραφούν τις τάσεις και συμπεριφορές των Ευρωπαίων καταναλωτών

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές επωφελούνται σταδιακά από τα χαμηλότερα επιτόκια και την ελαστικότερη νομισματική πολιτική, διατηρώντας αισιοδοξία για το μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται πως συνεχίζουν ταυτόχρονα σε σημαντικό ποσοστό να δείχνουν περιβαλλοντική ευαισθησία και επιλέγουν brands με ESG κριτήρια, ενώ αρκετοί αξιολογούν θετικά την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις συναλλαγές τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και οι καταναλωτές είναι ανοιχτοί στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και την εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων από τις εταιρείες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών για ανάλυση δεδομένων, παράλληλα διατηρούν κάποιες ανησυχίες σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.

Τα ενδιαφέροντα ευρήματα προέρχονται από το φετινό European Consumer Payment Report, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την Intrum πανευρωπαϊκά. Στην έρευνα συμμετείχαν 20 ευρωπαϊκές χώρες, με τη συμμετοχή 20.000 ερωτηθέντων, τουλάχιστον 1.000 από κάθε συμμετέχουσα χώρα, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.

Πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές την ενσωμάτωση του AI στις συναλλαγές τους;

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αρχίζουν να «αγκαλιάζουν» την τεχνητή νοημοσύνη. Χαρακτηριστικά 1 στους 4 αισθάνεται πιο άνετα να διαπραγματεύεται πληρωμές με την τεχνητή νοημοσύνη (AI) λόγω της αμεροληψίας της, που αφήνει περιθώριο για λιγότερη αμηχανία και επικριτική διάθεση.

💡 Τι πιστεύουν οι Έλληνες καταναλωτές;

Σύμφωνα με το European Consumer Payment Report 2024 της Intrum, σχεδόν 3 στους 10 Έλληνες καταναλωτές θα αισθάνονταν λιγότερο επικριτική διάθεση αν συζητούσαν για αργοπορημένες οφειλές με ένα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης, απ’ ό,τι αν το συζητούσαν με έναν άνθρωπο.

Οφέλη από τη χρήση AI στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες

Σχεδόν 6 στις 10 (57%) επιχειρήσεις στην Ευρώπη πραγματοποιούν δοκιμές νέων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, ποσοστό που αυξάνεται ακόμη περισσότερο στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, αλλά και μεταξύ των κυβερνητικών οργανισμών.

💡 Πώς βοηθά η τεχνητή νοημοσύνη τους Έλληνες καταναλωτές;

Σύμφωνα με τα στοιχεία του European Consumer Payment Report 2024 της Intrum, 2 στους 10 Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους χρηματοοικονομικούς όρους και τις προϋποθέσεις των συναλλαγών τους, τοποθετώντας την Ελλάδα στην 7η θέση μεταξύ 20 ευρωπαϊκών χωρών.

Επιπλέον, το 38% των Ελλήνων καταναλωτών πιστεύει ότι η συμμετοχή της τεχνητής νοημοσύνης στη διαδικασία είσπραξης χρεών μιας εταιρείας μειώνει τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Αυτό τοποθετεί την Ελλάδα στην 4η θέση μεταξύ 20 ευρωπαϊκών χωρών, ακριβώς πίσω από την Ελβετία, την Τσεχία και τη Γερμανία (και οι τρεις χώρες παρουσιάζουν ποσοστό 39%).

Οι καταναλωτές μαθαίνουν να «αγαπούν» την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ)

Η ραγδαία εξέλιξη των νέων τεχνολογιών και της τεχνητής νοημοσύνης αλλάζει τον κόσμο των επιχειρήσεων. Το 31% των Ευρωπαίων καταναλωτών πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στη μείωση της προκατάληψης για τις πρακτικές είσπραξης οφειλών, καθιστώντας τη διαδικασία δικαιότερη για όλους.

💡 Τι πιστεύουν οι Έλληνες καταναλωτές;

Σύμφωνα με τα ευρήματα του European Consumer Payment Report 2024 της Intrum, 3 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα πιστεύουν ότι το AI μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της προκατάληψης στις πρακτικές είσπραξης χρεών, καθιστώντας τη διαδικασία δικαιότερη για όλους.

Η περιβαλλοντική ευαισθησία των καταναλωτών και τα ESG κριτήρια διαμορφώνουν το μέλλον στο λιανικό εμπόριο

Σημαντικά brands στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν ως ένα από τα κύρια ζητήματα την ισορροπία μεταξύ της εξυπηρέτησης των πελατών και των βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών.

💡 Τι γίνεται με την Ελλάδα;

Σύμφωνα με το European Consumer Payment Report 2024 της Intrum, περισσότεροι από 3 στους 10 Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν να μην αγοράσουν ένα προϊόν λόγω της ποσότητας συσκευασίας/πλαστικού που χρησιμοποιεί, ποσοστό που βρίσκεται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 36%.

Σχετικά με την έρευνα

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 20 ευρωπαϊκές χώρες, με τη συμμετοχή 20.000 ερωτηθέντων, τουλάχιστον 1.000 από κάθε συμμετέχουσα χώρα, άτομα 18 ετών και άνω, αποκλειστικά ή εν μέρει υπεύθυνα για την προσωπική τους οικονομική διαχείριση ή την οικονομική διαχείριση του νοικοκυριού τους.

Exit mobile version