Η Google βρίσκεται σε συνομιλίες με τις αμερικανικές τράπεζες για να προσφέρει τραπεζικούς λογαριασμούς στους χρήστες της, επιταχύνοντας την είσοδο της Silicon Valley στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, μετά και την κυκλοφορία της πιστωτικής της Apple και το κρυπτονόμισμα του Facebook.
Η κίνηση της Google θα μπορούσε να ανησυχήσει περαιτέρω τους βουλευτές σε ΗΠΑ και Ευρώπη, που είναι ήδη ανήσυχοι για τη συγκέντρωση όλο και πιο προσωπικών προσωπικών πληροφοριών σε μερικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Μετά την έντονη αντίσταση που έχει συναντήσει το Libra του Facebook, η Google δήλωσε ότι θέλει να «συνεργαστεί βαθιά» με τους παρόχους χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Google wants to be your checking account. It is Silicon Valley’s latest effort to burrow into your financial life. https://t.co/nmiUrrig1g
— The Wall Street Journal (@WSJ) November 13, 2019
Ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη πιστεύουν ότι η τακτική της Google να συνδυάζει νέα προϊόντα με ευρέως χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες της – όπως η μηχανή αναζήτησης και το λογισμικό Android – βλάπτει τον ανταγωνισμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλλει πρόστιμα δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά της Google για αθέμιτες πρακτικές τα τελευταία χρόνια.
Οι λογαριασμοί για το νέο προτζεκτ θα διαχειρίζονται από τη Citigroup και τη Stanford Federal Credit Union, σύμφωνα με το CNBC.
Η Google δεν σκοπεύει να πουλήσει δεδομένα πελατών, δήλωσε στην Wall Street Journal ο Caesar Sengupta, στέλεχος της εταιρείας.
“Αν μπορούμε να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους να κάνουν περισσότερα πράγματα με ψηφιακό τρόπο, είναι καλό για το διαδίκτυο και καλό για εμάς”, ανέφερε ο Sengupta.
Για χρόνια, οι τράπεζες ανησυχούσαν για τον ανταγωνισμό από μικρές επιχειρήσεις fintech. Αποδεικνύεται ωστόσο ότι οι μεγάλες εταιρείες όπως η Google και η Amazon, ήδη οπλισμένες με σχέσεις με εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτές, μπορεί να αποδειχθούν η μεγαλύτερη απειλή για τις τράπεζες.
Πέρυσι, η Amazon φερόταν να βρίσκεται σε συνομιλίες με τη J.P. Morgan για τη δημιουργία τραπεζικών λογαριασμών για τους χρήστες. Η Apple κυκλοφόρησε μια πιστωτική κάρτα για τους χρήστες του iPhone νωρίτερα φέτος, σε συνεργασία με τη Goldman Sachs. Η Uber ανακοίνωσε την ώθηση στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες τον περασμένο μήνα και μόλις την Τρίτη, το Facebook ανακοίνωσε ένα νέο σύστημα για τη διευκόλυνση πληρωμών μέσω των social networks και των μέσων ανταλλαγής μηνυμάτων.
Η συνεργασία της Apple με την Goldman άρχισε να είναι τεταμένη, όταν η Apple δήλωσε ότι δημιούργησε την κάρτα χωρίς βοήθεια από καμία τράπεζα. Επίσης, πρόσφατα προέκυψαν καταγγελίες ότι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό των πιστωτικών ορίων των πελατών είναι προκατειλημμένος έναντι των γυναικών.
Παράλληλα, η εισβολή του Facebook στο ψηφιακό νόμισμα αντιμετώπισε μεγάλα εμπόδια από τις ρυθμιστικές αρχές.
Ο γερουσιαστής Mark Warner, μια δυνατή φωνή για τη ρύθμιση των τεχνολογικών εταιρειών στο Καπιτώλειο, δήλωσε την Τετάρτη στο CNBC, “με ανησυχεί όταν, είτε είναι το Libra είτε η πρόταση Google, αυτές οι γιγαντιαίες τεχνολογικές πλατφόρμες εισέρχονται σε νέους τομείς πριν υπάρξουν ορισμένοι κανόνες”.
“Επειδή από τη στιγμή που εισέρχονται, η δυνατότητα να βγουν θα είναι σχεδόν αδύνατη”, δήλωσε ο Warner.
Η νέα τραπεζική προσπάθεια της Google, με την κωδική ονομασία «Cache», είναι η τελευταία προσπάθεια της εταιρείας των 900 δισ. δολαρίων να «σπάσει» τον κλάδο των προσωπικών οικονομικών. Πρώτα παρουσίασε το Πορτοφόλι Google το 2011, ως τρόπος για τους χρήστες να στέλνουν χρήματα ο ένας στον άλλο. Αλλά δεν κέρδισε πραγματική ανταπόκριση στην αγορά, μέχρι την εισαγωγή του Google Pay, το οποίο – όπως και ο επικεφαλής ανταγωνιστής Apple Pay – επιτρέπει τη χρήση smartphones για αγορές online και offline. Το Google Pay έχει δεκάδες εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ινδία.