search icon

Επιχειρήσεις

Η Fiat Chrysler απέσυρε την πρoσφορά της για συγχώνευση με τη Renault

Η Fiat Chrysler Automobiles NV απέσυρε την πρόταση της για συγχώνευση με τη Renault SA με διάφορες πξγές που έχουν γνώση της υπόθεσης να λένε ότι αιτία ήταν η [ανάμειξη» της γαλλικής κυβέρνησης

Η Fiat Chrysler Automobiles NV απέσυρε την πρόταση της για συγχώνευση με τη Renault SA με διάφορες πξγές που έχουν γνώση της υπόθεσης να λένε ότι αιτία ήταν η [ανάμειξη» της γαλλικής κυβέρνησης.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε περί τα μεσάνυχτα η ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν συντρέχουν οι κατάλληλες πολιτικές συνθήκες στη Γαλλία ώστε να πετύχει μια τέτοια συγχώνευση.

Συγκεκριμένα,η γαλλική κυβέρνηση υποχώρησε καθώς δεν είχε εξασφαλίσει την υποστήριξη της Nissan Motor Co., όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Το γαλλικό κράτος, που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, διαμήνυσε ότι βασική προϋπόθεση για να εγκρίνει την συγχώνευση των 40 δισ. δολ. είναι η συμφωνία να ταιριάζει στο πλαίσιο της συμμαχίας της Renault με την Nissan που βρίσκεται σε ισχύ αρκετές δεκαετίες.

Η απόφαση της Fiat Chrysler να αποσύρει την πρότασή της ήρθε ξαφνικά: Οι δύο εταιρείες, λιγότερο από τρεις ώρες νωρίτερα, προετοίμαζαν να εκδώσουν κοινή ανακοίνωση ότι τα σχέδια συγχώνευσης θα προχωρούσαν μετά από έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο της Renault.

Οι δύο εκπρόσωποι της Nissan στο Διοικητικό Συμβούλιο της Renault σχεδίαζαν να απέχουν από την ψηφοφορία, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, δημιουργώντας αμφιβολίες για την δέσμευση της Nissan να διατηρήσει τη συμμαχία της εάν προχωρούσε η συμφωνία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε να καθυστερήσει η ψηφοφορία για τη συγχώνευση, οδηγώντας την Fiat Chrysler να αποσύρει την πρόταση της, σύμφωνα με τις πηγές.

«Η γαλλική πολιτεία υπήρξε εξαιρετικά παρεμβατική» αναφέρει πηγή που είναι κοντά στη Fiat Chrysler. «Επεδίωκαν να έχουν τον τελευταίο λόγο σε κάθε θέμα και αυτό δημιούργησε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας που στο τέλος έγινε ανυπόφορο».

Η πρόταση της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που πρωτοδιατυπώθηκε στις 27 Μαΐου είχε στόχο τη δημιουργία συνεργειών προκειμένου να αντιμετωπιστεί η επιβράδυνση των πωλήσεων και η αύξηση του κόστους από την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και αυτοοδηγούμενων οχημάτων.

Η παραγωγή στη συνδυασμένη εταιρεία, εάν προχωρούσε η συμφωνία, θα έφτανε τα εννέα εκατομμύρια αυτοκίνητα και ελαφριά φορτηγά το έτος, μέγεθος λίγο χαμηλότερο από την παραγωγή της Volkswagen AG και της Toyota Motor Co.

Η Fiat Chrysler είχε παρουσιάσει στο Δ.Σ. της Renault την πρόταση της στις 26 Μαίου, προτείνοντας η συνδυασμένη εταιρεία να ανήκει κατά 50%-50% στους μετόχους των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι κυβερνήσεις των δύο χωρών εμφανίστηκαν να στηρίζουν το εγχείρημα όταν ανακοινώθηκε. Μάλιστα, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. η Fiat Chrysler και η γαλλική κυβέρνηση είχαν καταλήξει σε αρχική συμφωνία, όπως αναφέρει Γάλλος αξιωματούχος. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ένιωθε εμπιστοσύνη ότι οι αναθεωρημένες προτάσεις της θα εξασφάλιζαν το πράσινο φως από τη γαλλική κυβέρνηση, ωστόσο ανακάλυψε ότι “το τέρμα είχε μετακινηθεί”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε πηγή κοντά στην Fiat Chrysler.

Με τους εκπροσώπους της Nissan να απέχουν από τη διαδικασία της ψηφοφορίας, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε περισσότερο χρόνο προκειμένου ο υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire να παρουσιάσει στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία την υπόθεση, στο περιθώριο της προγραμματισμένης επίσκεψης του στην Ιαπωνία. Σημειώνεται ότι η Renault κατέχει το 43,4% της Nissan, ενώ η Nissan κατέχει το 15% της Renault.

Οι καθυστερήσεις οδήγησαν την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να τερματίσει τις συνομιλίες.

Η Fiat Chrysler θα μπορούσε πάντως να εξετάσει και άλλες δυνατότητες συγχώνευσης – ειδησεογραφικές πληροφορίες νωρίτερα φέτος ανέφεραν ότι η εταιρεία μπορεί να θέλει να δεσμεύσει την άλλη μεγάλη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, την PSA. 

Exit mobile version