Σημαντική αύξηση των οικονομικών μεγεθών της κατέγραψε στο α’ εξάμηνο της χρονιάς η Παπουτσάνης. Η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία κατάφερε να έχει αύξηση 45% στον κύκλο εργασιών της από την εκρηκτική ζήτηση των προϊόντων της εν μέσω της πανδημίας. Και τούτο μάλιστα ενώ δέχθηκε πλήγμα στο κομμάτι των ξενοδοχείων λόγω του lockdown. Αξιοσημείωτο επίσης το γεγονός πως το 50% των πωλήσεων που έκανε η εταιρεία ήταν στο εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που ανακοίνωσε η εισηγμένη μετά το πέρας των συναλλαγών στο ΧΑ σήμερα, ο κύκλος εργασιών κατά το α’ εξάμηνο έφθασε στα 20,9 εκατ. ευρώ από 14,4 εκατ. ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται στις υψηλές επιδόσεις των κατηγοριών των επώνυμων προϊόντων, των παραγωγών για τρίτους, αλλά και στην αύξηση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού. Με τον τρόπο αυτό αντιστάθμισε τη μείωση των πωλήσεων προς τη ξενοδοχειακή αγορά.
Οι εξαγωγές το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε 10,4 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 50% του συνολικού κύκλου εργασιών, καταγράφοντας αύξηση ύψους 55%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το 26% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 10% από πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, το 49% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.
Παράλληλα, από τις αρχές Απριλίου, η Παπουτσάνης έχοντας λάβει την έγκριση των αρμόδιων αρχών, ενσωμάτωσε την παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών με χρήση οινοπνεύματος στην κύρια δραστηριότητά της, αξιοποιώντας μέρος της παραγωγής της υπερσύγχρονης μονάδας στη Ριτσώνα Ευβοίας δεδομένου ότι διαθέτει την παραγωγική ικανότητα και ευελιξία να καλύψει άμεσα και στο μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες της χώρας. Τα προϊόντα αυτά διατίθενται σε ποικιλία μεγεθών και συσκευασιών, τόσο για ατομική χρήση όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, μεγάλων καταστημάτων και ξενοδοχείων.
Οι τομείς δραστηριότητας της εταιρείας κινήθηκαν ως εξής:
* Επώνυμα Προϊόντα
Η συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατά 26% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, ωφελούμενη τόσο από την αυξημένη ζήτηση στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και αντισηπτικών, ως συνέπεια της πανδημίας του COVID-19.
* Ξενοδοχειακά Προϊόντα
Η κατηγορία κατά το πρώτο εξάμηνο συρρικνώθηκε κατά 61% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, μια που οι συνθήκες δεν επέτρεψαν στα ξενοδοχεία να λειτουργήσουν όπως προγραμμάτιζαν. Η μείωση ήταν πιο έντονη στην εγχώρια αγορά, αγγίζοντας το 71%, ενώ οι πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων στο εξωτερικό μειώθηκαν κατά 44% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, δεδομένου ότι σε πολλές χώρες στην Ευρώπη, αλλά και στην Αμερική, οι περιορισμοί σε ταξίδια και η επακόλουθη μείωση διανυκτερεύσεων καθυστέρησαν σε σχέση με την Ελλάδα.
* Προϊόντα Τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα)
Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε αύξηση κατά 48% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε από την περαιτέρω σημαντική διεύρυνση συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία του εξωτερικού για την παραγωγή προϊόντων της που είχε ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσεται σημαντικά από το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Επιπλέον, η ζήτηση όλων των πελατών εσωτερικού και εξωτερικού σε στερεό σαπούνι και άλλα προϊόντα προσωπικής υγιεινής ήταν ενισχυμένη. Τέλος, η εν λόγω κατηγορία ενισχύθηκε περαιτέρω και από τις πωλήσεις αντισηπτικών σε εγχώριους βιομηχανικούς πελάτες.
* Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών
Η συγκεκριμένη κατηγορία αφορά κυρίως εξαγωγές και αναπτύχθηκε κατά 47%. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στη διεύρυνση του πελατολογίου αλλά και τη γενικότερα αυξημένη ζήτηση, καθώς αποτελεί ενδιάμεσο προϊόν που χρησιμοποιείται για την παραγωγή σαπώνων. Εκτιμάται ότι οι βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας θα διατηρήσουν τις θετικές επιδόσεις τους και για το υπόλοιπο της χρονιάς, καταγράφοντας συνολικά διψήφια ανάπτυξη, ενώ εξετάζονται και νέες συνεργασίες
Η πανδημία και οι προοπτικές
«Tα θετικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου απέδειξαν ότι η εταιρεία μπόρεσε να ανταποκριθεί και να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες», σχολιάζει η διοίκηση της εταιρείας.
Σε ο,τι αφορά το υπόλοιπο της χρονιάς η Παπουτσάνης γνωστοποιεί πως η συνεργασία με πολύ μεγάλη γερμανική εταιρεία για την παραγωγή του μεγαλύτερου μέρους των Ευρωπαϊκών τους αναγκών σε στερεό σαπούνι εξελίσσεται κανονικά με τις πρώτες παραγωγές να ξεκινούν το τρέχον τρίμηνο του έτους. Παράλληλα, το επενδυτικό πρόγραμμα είναι σε πλήρη ανάπτυξη με στόχο αρχές του 2021 να έχει διπλασιαστεί η παραγωγική ικανότητα σε στερεό σαπούνι και να έχει ξεκινήσει η παραγωγή συνθετικού σαπουνιού. Τέλος η εταιρεία έχει λάβει και την οριστική άδεια παραγωγής βιοκτόνων και απολυμαντικών που θα της δώσει τη δυνατότητα να αυξήσει τη γκάμα των σχετικών προϊόντων και μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες να προχωρήσει και σε εξαγωγές αυτών.
«Η εταιρεία συνεχίζει την προσπάθεια βελτίωσης των επιδόσεων σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοποίησής της και στην ανάπτυξη υπαρχουσών και νέων συνεργασιών, παραμένοντας έτοιμη να προσαρμοστεί στις συνεχώς και ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες», καταλήγει η Παπουτσάνης.