Sponsored Content
Όταν το 2011, πραγματοποιείτο η πρώτη online παραγγελία φαγητού, από την πλατφόρμα του efood, ήταν μάλλον δύσκολο να προβλεφθεί ότι μια δεκαετία μετά και λίγο ακόμη, η ίδια διαδικασία θα αποτελούσε καθημερινότητα για εκατομμύρια ανθρώπους στην Ελλάδα. Το efood αποτέλεσε πραγματική επανάσταση, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο παραγγέλνουμε το φαγητό μας, αλλά ανοίγοντας και ένα καινούριο, τεράστιο κανάλι διανομής και πώλησης φαγητού. Οι αντιδράσεις από τη δημιουργία του ήταν αλυσιδωτές για την εστίαση, την επιχειρηματικότητα, την καθημερινότητα, την εργασία, τη διατροφή.
Αν θέλαμε, να αναφέρουμε συνοπτικά τις πιο τρανταχτές αλλαγές που επέφερε το efood, θα επισημάναμε οπωσδήποτε τα εξής: αλλαγή του επαγγέλματος του διανομέα, διαμόρφωση του quick commerce κλάδου, τεχνολογική εξέλιξη της πλατφόρμας για την εμπειρία του χρήστη, μετατροπή του ίδιου του efood από startup σε οργανισμό με περισσότερους από 4.000 ανθρώπους στο δυναμικό του, ενσωμάτωση της κοινωνικής συνεισφοράς στη λειτουργία της πλατφόρμας του. Η συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των καταστημάτων εστίασης, συνδέεται άμεσα με τη νέα συνήθεια που δημιούργησε το efood, εγκαινιάζοντας μάλιστα μια νέα τάση στην ελληνική αγορά, αυτή της δημιουργίας καταστημάτων αποκλειστικά για διανομή προϊόντων, χωρίς δηλαδή την λειτουργία του φυσικού καταστήματος.
Έτος καμπής ήταν το 2018, όταν η παρουσίαση μιας νέας υπηρεσίας από το efood, που μέχρι τότε δεν υπήρχε στην ελληνική αγορά, το delivered by efood, προκάλεσε μια δεύτερη σημαντική, θετική αλλαγή, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα στα καταστήματα να διανέμουν τα προϊόντα τους, αξιοποιώντας τον στόλο διανομής του efood, γρήγορα, ευέλικτα και με σημαντική ελάφρυνση στα λειτουργικά τους έξοδα. Σταδιακά και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood, το οποίο ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας τους, όπως και τη διατήρηση του προσωπικού τους.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στην πλατφόρμα του efood, εντάχθηκαν νέες κατηγορίες καταστημάτων, πέραν του έτοιμου φαγητού, ενώ το 2020 οι καταναλωτές απέκτησαν τη δυνατότητα να παραγγέλνουν και να παραλαμβάνουν είδη super market και μικρής λιανικής, σε λίγα λεπτά από την παραγγελία τους, με το efood να επανακαθορίζει την έννοια της άμεσης διανομής.
Ως καταλύτης εξέλιξης και παράγοντας μετασχηματισμού, το efood σήμερα διαθέτει στην πλατφόρμα του, περισσότερα από 21.000 καταστήματα σε 100 πόλεις ανά την Ελλάδα, έχοντας ξεκινήσει με μόλις 54 καταστήματα το 2011, δημιουργώντας όλα αυτά τα χρόνια έναν πρόσθετο κύκλο εργασιών στα καταστήματα, ο οποίος έχει ξεπεράσει αθροιστικά τα 2 δισ. ευρώ.
Επανακαθορίζοντας το επάγγελμα του διανομέα
Μια από τις πλέον καθοριστικές θετικές αλλαγές που οφείλεται στην ανάπτυξη του efood, είναι η σημαντική αναδιαμόρφωση του επαγγέλματος του διανομέα. H εξέλιξη και η ανάπτυξη των υπηρεσιών διανομής, προκάλεσαν τη θετική διαφοροποίηση του επαγγέλματος του διανομέα, που αποτελεί σήμερα συνειδητή επαγγελματική επιλογή για χιλιάδες ανθρώπους που απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές. Το efood, πρώτο εισήγαγε σημαντικές παροχές για τους διανομείς, όπως η ασφάλιση και ο εξοπλισμός εργασίας, δημιουργώντας, σε μεγάλο βαθμό, το θετικό παράδειγμα της αγοράς.
Εισάγοντας στην Ελλάδα το quick commerce
Σε αρκετές περιπτώσεις, το efood βρίσκεται πίσω από την προσαρμογή και υλοποίηση στην ελληνική αγορά, παγκόσμιων τάσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2019, δημιούργησε, αρχικά πιλοτικά, το efood market, εντάσσοντας τα προϊόντα μικρής λιανικής, για πρώτη φορά, στις δυνατότητες online παραγγελίας και διανομής. Μέσα σε τρία χρόνια, η υπηρεσία αναπτύχθηκε, τόσο σε επίπεδο ταχύτητας παράδοσης όσο και σε επίπεδο διαθέσιμων προϊόντων και τιμολογιακής πολιτικής, τη στιγμή που στην πραγματικότητα δημιούργησε μια νέα αγορά, με θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της μικρής λιανικής και του τοπικού εμπορίου. Με την εξαγορά του Ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, η οποία επικυρώθηκε πριν από λίγους μήνες, το efood, βρίσκεται στη διαδικασία ακόμη μιας καινοτομίας στην αγορά, αυτή της σύνδεσης του online με το φυσικό κατάστημα, προδιαγράφοντας, μια νέα, μελλοντική πραγματικότητα για το ελληνικό εμπόριο.
Ενσωματώνοντας νέες τεχνολογικές εφαρμογές|
Βασικό συστατικό των, επιχειρηματικά και εμπορικά, καινοτομιών του efood είναι η τεχνολογία, την οποία ενσωματώνει και παραμετροποιεί, έτσι ώστε να βελτιώνει και να εξελίσσει την υπηρεσία του, τόσο προς τους χρήστες του όσο και προς τις επιχειρήσεις που συνεργάζεται. Το efood πραγματοποιεί μια συνεκτική επένδυση, τα τελευταία χρόνια, σε εξειδικευμένους επαγγελματίες στην τεχνολογία, με στόχο να δημιουργήσει τη νέα εποχή της διανομής. Η ομάδα τεχνολογίας του efood εργάζεται για τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη και τη διαχείριση του στόλου για την επίτευξη των άμεσων παραδόσεων, εντός λίγων λεπτών από την παραγγελία καθώς και για την ασφάλεια της χρήσης της πλατφόρμας και των συναλλαγών.
Δίχως αμφιβολία, η μεγαλύτερη πλατφόρμα διανομής στην Ελλάδα έχει διαμορφώσει νέες τάσεις στη χώρα, βρίσκεται στο κέντρο της εξέλιξης της αγοράς και θέτει νέους όρους για την ανάπτυξής της, δημιουργώντας τάσεις και ικανοποιώντας πραγματικές ανάγκες.