Φλέβα χρυσού φαίνεται πως χτύπησε η Wolt στην Ελλάδα. Μπορεί ακόμα αυτό να μην έχει φανεί στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο εξακολουθεί να είναι αρνητικό, εντούτοις η ραγδαία ανάπτυξη των νέων δραστηριοτήτων που αγκαλιάζουν κάθε πτυχή της λιανικής έχει καταστήσει την ελληνική αγορά case study για την παγκόσμια επέκταση του ομίλου στις δραστηριότητες πέραν των εστιατορίων και παράλληλα έχει ανοίξει τον δρόμο ώστε Ελληνες στελέχη να αναλάβουν κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό και την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας από τη Φινλανδία, που από το 2022 πέρασε στον αμερικανικό όμιλο DoorDash με ένα deal 7 δισ. δολαρίων!
Νέες δραστηριότητες
Πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι αυτές του κ. Παναγιώτη Καρούζου και του κ. Θάνου Μπιλάλη, οι οποίοι είναι και οι υπεύθυνοι παγκοσμίως για τις νέες δραστηριότητες του Ομίλου Wolt Enterprises που προς το παρόν έχει παρουσία σε 25 αγορές, σε Ευρώπη και Ασία.
Ο πρώτος, με διεθνή εμπειρία σε εταιρείες όπως η Amazon, είναι παγκόσμιος επικεφαλής του τμήματος New Verticals, το οποίο ασχολείται με κάθε νέα δραστηριότητα του ομίλου, πέραν των εστιατορίων. Ο δεύτερος έχει αναλάβει τη θέση του παγκόσμιου επικεφαλής του Wolt Market, του online super market της Wolt, που μετά τη Φινλανδία και την Ελλάδα έχει επεκταθεί συνολικά σε 21 χώρες την τελευταία τριετία.
«Η Ελλάδα ήταν η δεύτερη χώρα στην οποία δοκιμάστηκε το Wolt Market και έτσι πολλές βέλτιστες πρακτικές διαμορφώθηκαν εδώ. Δοκιμάστηκαν και αναπτύχθηκαν προϊόντα και νέες τεχνολογίες, οπότε τρόπον τινά θέσαμε κάποια στάνταρ. Επίσης η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μία σημαντική αγορά για όλο τον όμιλο στο συγκεκριμένο κομμάτι – είναι στις τρεις μεγαλύτερες σε επίπεδο παραγγελιών. Οπότε μετράει από πολλές απόψεις», λέει ο κ. Μπιλάλης επιχειρώντας να απαντήσει και στο πώς κατάφεραν αρκετοί Ελληνες να αναβαθμιστούν σε καίριες θέσεις στην πολυεθνική. «Εγώ θα έλεγα ότι είναι συνδυασμός ικανοτήτων και τύχης, όπως είναι όλα στη ζωή!» λέει από την πλευρά του ο κ. Καρούζος. «Ημουν στην Αγγλία και δούλευα για την Amazon. Είχα γνωρίσει κάποιον Καναδό που δούλευε στη Wolt, ο οποίος μου ζήτησε βοήθεια γιατί ήθελαν να κάνουν το Wolt Market στην Ελλάδα. Ανταποκρίθηκα θετικά.
Κάποια στιγμή λοιπόν μου προτείνει να αναλάβω εξ ολοκλήρου το πρότζεκτ. Βασική προϋπόθεση που έθεσα ήταν να γυρίσω στην Ελλάδα και να έχω βάση εδώ παρά το γεγονός ότι θα αναλάμβανα την ευθύνη και άλλων αγορών. Το δέχθηκαν. Αυτό σε ό,τι αφορά τη δική μου… τύχη. Από εκεί και πέρα η Ελλάδα πηγαίνει πολύ καλά ως αγορά, οπότε με δεδομένο ότι η Wolt είναι μια εταιρεία αξιοκρατική, μπορεί κάποιο στέλεχος με ικανότητες να ανελιχθεί. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα συναδέλφων από την Ελλάδα με μεγάλες θέσεις με κάποια περιφερειακή ή παγκόσμια δραστηριότητα», σπεύδει να συμπληρώσει.
Ενα από αυτά είναι ο επικεφαλής της Wolt στην Ελλάδα Δημήτρης Καρέλος, ο οποίος κλήθηκε να αναλάβει στο παρελθόν προσωρινά τις ευθύνες των αγορών της Γερμανίας και της Ιαπωνίας όταν υπήρξε κενό, ενώ σήμερα, πέραν της Ελλάδας, έχει την ευθύνη των αγορών σε Μάλτα, Κύπρο, Αλβανία και εσχάτως ολόκληρο το cluster της Ανατολής, όπου περιλαμβάνονται η Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν και το Ουζμπεκιστάν.
Μεγάλοι στόχοι
Η δουλειά των κυρίων Καρούζου και Μπιλάλη εστιάζει κυρίως σε έναν μεγάλο στόχο που επιχειρεί να μετουσιώσει ο Ομιλος Wolt: η ψηφιακή πλατφόρμα του και εφαρμογή να γίνει ένα ψηφιακό πολυκατάστημα. «Πλέον τα New Verticals, που ουσιαστικά είναι τα καταστήματα λιανικής, αλλά και το Wolt Market, το ιδιόκτητο “dark” σούπερ μάρκετ, αποτελούν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της Wolt επιβεβαιώνοντας τον στόχο που έχει τεθεί. Πλέον το Wolt δεν είναι μία εφαρμογή στην τσέπη σου αλλά ένα shopping mall στην τσέπη σου», λέει ο κ. Καρούζος. «Μόνο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ο τζίρος στις χώρες που είναι ενεργός ο όμιλος ξεπερνά το 1 δισ ευρώ, το οποίο είναι μεγάλο κομμάτι για τα δεδομένα του online grocery. Επίσης, μόνο στην Ελλάδα φτάσαμε να έχουμε 17.000 συνεργαζόμενα καταστήματα, εκ των οποίων τα 3.500 είναι καταστήματα λιανικής. Από σούπερ μάρκετ και μπακάλικα μέχρι φαρμακεία, pet shops, παιχνιδάδικα, ανθοπωλεία κ.ο.κ. κάθε μεγέθους. Από τις γνωστές μεγάλες αλυσίδες μέχρι καταστήματα της γειτονιάς. Ο δε ρυθμός ανάπτυξης του τζίρου στο κομμάτι της λιανικής είναι σταθερά πάνω από 100% τον χρόνο, όπως φαίνεται ότι θα είναι και φέτος», συμπληρώνει, και συνεχίζει: «Οπότε αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι πελάτες μας ψάχνουν αυτά τα προϊόντα, αγοράζουν αυτά τα προϊόντα, ενώ τα καταστήματα θέλουν να μπουν στην πλατφόρμα για να βρουν αυτούς τους πελάτες και είναι καταστήματα μεγάλα και μικρά. Και εμείς είμαστε περήφανοι και για τα δύο, γιατί έχουμε τις μεγαλύτερες εταιρείες που βρίσκουν τους πελάτες και τους εξυπηρετούν και δίνουμε τη δυνατότητα και σε μικρές επιχειρήσεις να κάνουν ένα online κατάστημα χωρίς να επενδύσουν ούτε ένα ευρώ ουσιαστικά!».
Σε αυτό βοηθάει και η ραγδαία επέκταση της πλατφόρμας σε διάφορες πόλεις ανά τη χώρα. «Πλέον έχουμε φθάσει τις 52 πόλεις, εκ των οποίων οι 20 μπήκαν μόλις φέτος. Και έπεται συνέχεια», επισημαίνει ο κ. Καρούζος.
Η Wolt στην Ελλάδα
Το Wolt Market διαθέτει σήμερα 10 καταστήματα «dark stores» στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα επτά στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Πάτρα. «Η ανάπτυξή του είναι σημαντική. Εχει μεγαλώσει 20 φορές και συνεχίζει. Από τη μία είναι η διευκόλυνση του να έρχονται πράγματα στον χώρο σου 7 μέρες την εβδομάδα, από τις 6 το πρωί ως τις 3 το βράδυ, ακόμα και στις αργίες, που ωθεί πολλούς χρήστες να το χρησιμοποιούν. Αυτό που βλέπουμε όμως είναι ότι πολλοί κάνουν πλέον τις αγορές της εβδομάδας από εδώ. Διότι ό,τι και να αγοράσεις, θα το πάρεις με τη φρεσκάδα όπως θα ψώνιζες εσύ και στην ποιότητα που θα ψώνιζες εσύ. Δεν θα είναι το προϊόν, το γάλα που θα λήγει αύριο, δεν θα είναι το χτυπημένο το αβοκάντο ή το άγουρο. Γενικά ό,τι δεν θα βάζαμε στη δική μας σακούλα, δεν θα μας έρθει και μέσω της Wolt».
Να σημειωθεί ότι η Wolt Enterprises διαθέτει δύο θυγατρικές στη χώρα μας. Η πρώτη είναι η Wolt Τεχνολογίες Ελλάς, στην οποία εντάσσεται η πλατφόρμα και κάθε δραστηριότητα πλην του Wolt Market Greece.
Το δεύτερο αποτελεί από μόνο του μία εταιρική οντότητα. Και στις δύο εταιρείες πάντως έχει επιβληθεί αναστολή καταχώρησης στο ΓΕΜΗ με δεδομένο ότι ακόμα δεν έχουν δημοσιοποιήσει καν τις οικονομικές καταστάσεις του 2022! Για την ιστορία, οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις είχαν δείξει ότι ο κύκλος εργασιών της πρώτης το 2021 ήταν 25,58 εκατ. ευρώ με καθαρό κέρδος 248.000 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
ΤUI: «Πρωτοφανής ζήτηση για διακοπές το φθινόπωρο» – Στους top προορισμούς και ελληνικά νησιά
Στο Υπουργικό το νομοσχέδιο για νέα κίνητρα σε μικρομεσαίους και επαγγελματίες
«Πυρετός» μεταβιβάσεων ακινήτων με φθηνή Golden Visa
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ